Fragrantica -profiili:http://www.fragrantica.com/member/153748/Pullohyllyillä myös dekantteja ja miniatyyrejä.
Suosikkini hajuvesinuoteista:Vanilja, ambra, benzoin, tonka, karamelli, nahka, hedelmät ja marjat, kukista kielo, hyasintti, jasmiini (sopivasti annosteltuna), ruusu, narsissi ja yllättäen heliotrooppi nousemassa suosikkijoukkoon mukaan. Suklaa ja kahvi, suitsukekin vähän.
Suosikkini tuoksutaloistaEi varsinaisesti ole erityistä lempparia mutta esim. Histoires de Parfums on tehnyt melko lähtemättömän vaikutuksen kokonaisuutena, samoin Parfum d'Empire ja Tauer Perfumes. Guerlain, Givenchy, Chanel...
Suosikkini tuoksutyyleistäOrientaalit, nahat ja kukkaistuoksut pääasiassa, myös puutuoksut jossain määrin. Erityisesti pidän gourmandeista ja makeista tuoksuista. Kukkaistuoksuissa pidän herkän kauniista kokonaisuuksista.
SuosikkinenäniEn oikein ole vielä osannut eritellä erityisesti mitään suosikkinenää itselleni.
Millaisista tuoksuista en pidäVähänkään pistävät tuoksut eivät yleensä löydä tietänsä sydämeeni. En ole myöskään kovin vetisten tuoksujen ystävä ja sitrustenkin suhteen olen hieman nirsoilevainen. Toisaalta olen erittäin kaikkiruokainen ja tuoksumakuni on loppujen lopuksi hyvin laaja.
Ensimmäiset tuoksuniAlain Delon, Le Temps D`Aimer
Elizabeth Arden, Blue Grass
Orlane, Fleurs d`Orlane
The Body Shopin tuoksuöljyt taisivat olla ensimmäisiä itse ostamiani tuoksuja. Noin kuudentoista kieppeillä Leonardin Tamango ja Oscar De La Rentan Oscar olivat aika hip. Minulla saattoi olla myös Leonardin Balahe, mutta käly yleensä aina ui siinä, joten en ole ihan varma.
Parikymppisenä kärkivitoseni oli Givenchyn Ysatis, Nina Riccin Nina (vintage), YSL:n Paris, Giorgion Giorgio Beverly Hills ja Chanelin vitonen.

Niin ja vuonna -92 käytin pullollisen Chloén Narcissea.
Pitkäaikaisin suosikkiniJaa-a, oikeastaan Narcisse on ainoa jota oikeasti olen käyttänyt noista entisaikojen suosikeistani nykyäänkin. Nuo muut on olleet sellaisia omaksi iloksi fiilistely-tuoksuja. Tai oli minulla kerran rilluttelureissulla Giorgio Beverly Hillsiä viime tai toissa vuonna.
Top 5 tai 10 tänäänThierry Mugler, A*Men
Dior, Homme Intense
Prada, Candy
YSL, Cinéma Festival d'Été
Aquolina, Pink Sugar
Van Cleef & Arpels, Midnight in Paris
Parfum d'Empire, Ambre Russe
Chloé, Narcisse
Dior, Fahrenheit 32
Molinard, Les Orientaux: Vanille
Lista elää koko ajan, mutta justiinsa nyt (15.2.13) se on tuon näköinen.
Jos pitäisi valita vain yksiEi pysty valitsemaan....ehkä se olisi tällä hetkellä Muglerin A*Men, Diorin Homme Intense tai Pradan Candy. Kesällä ehkä joku muu...