Heipä hei lapsukaiset.
Mä olen käytellyt vain pullojani ja pitkään meni testailematta mitään uutta. Tällaiset tauot tekevät hyvää. Pääsee käyttelemään niitä pulloja, joita on kalliilla ostanut eikä vain haistele kaikenmaailman tippoja millin tuubeista. Elämän ovat täyttäneet monet muut asiat eikä uusien tuoksujen kokeiluun ole ollut mitään intoa. Kunnes taas.. se alkaa pikku hiljaa houkuttamaan. Löysin sattumalta kätköistäni Balmainin La Momesta pikkuruisen näytteen ja hurahdin samantein. Nyt on pullo hakusessa. Balsaminen, jotenkin kaunis ja mukava käyttää ihan töissäkin. Paras oli kun yhtenä aamuna tein yli 90-vuotiaalle mummulle aamupesuja ja hän sattui nojaamaan käsivarttani kohden. "Ai kun on hyvä haju" hänen suustaan kuului. Hän on niitä harvoja, joilla on hajuaisti vielä tallella ja huomioi hajuja ympärillään. Se oli pienokaisuudessaan kiva hetki.
Olen tässä mietiskellyt, että mitä sitä joululahjaksi itsellensä. La Mome olisi ollut huippu, mutta ei sitä löytynyt niin helpolla, varsinkaan järkevään hintaan tai toimitusaikaan. Katselin myös Chanel vitosia, että hankkisko vintage parfyymin tai ihan uuden edt:n. Tänään kävin pitkästä aikaa haistelemassa markettituoksuja ja tuoksuttelin J'Adoren eri versioita. Saattaapi olla, että Voile de Parfum tulee jouluna mulle... Niin pitkään olen ollut niche-tuoksujen ympäröimänä, että pieni pää alkaa melkein miettimään, että mahtaako olla hyvä hankinta kunnei ole saanut edes kotona rauhassa testailla ja on vielä ihan massatuoksukin. Hm. Nyt en todellakaan hae mitään niin erikoista, ettei sitä tee mieli laittaa kuin yksin kotona kun kerran vuodessa on juuri se oikea hetki juuri sille tuoksulle.
Terkut Jaakiemille, näin unta useampi viikko sitten, että kaipailit mua tänne. Mulla oli mukamas syntymäpäiväkin, mutta sen aika on kyllä ihan toisaalla

Halit vanhoille tutuille ja tervehdys uusille kasvoille!
Ps.Toxu. Hienoa lukea nautinnoistasi, harmitus puolen pullon hävikille. Mutta tulipa sekin koettua. Voit kuvitella nyt olevasi kuin Marilyn ja ihan tosissasi kertoa pukeutuneesi vain Chanel vitoseen.