Tänään on 11 Touko 2025, 12:10

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 15:48 
Poissa

Tekee ihan hirveästi mieli tilata jotain. Bal a Versaillesin voisi, se on halpa ja sitten olisi se ei reformuloitu versio. Samaan tilaukseen vois laitta Eau de Imperialen. Hm sitten tekisi mieli tilata Place Vendomesta. Chypre Fatal ois aika kiva ja Tonka Imperiale pitäisi tilata ennen kuin se reformuloidaan uusien säännösten takia. Cuir Belugasta haluan ison pullon, mutta tosta isommasta dekantista vielä riittää kauan niin sillä ei ole niin kiire. Hm hm. Itepä suosittelitte lohtupulloa, että mitäs nyt sitten tehdään? :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 15:57 
Poissa

^Hommaat niitä tarpeeksi monta :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Tammi 2013, 16:13 
Poissa

No olenpas sokea! Kiitos vinkistä! :romance-heartsmiley:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 31 Tammi 2013, 19:55 
Poissa

- L'Heure Bleue
- 1725 Casanova (HdP) :romance-heartsthree:
- 1969 Parfum de Revolte (HdP)
- Intuitive (Boadicea the Victorious)
- Coco Noir (ehkä... kesto arveluttaa)

Lisäksi on varmaan pakko hankkia pienet pullot myös Diorin Dunea ja Miss Dioria (Original), jos EU:n rajoitukset niidenkin kohdalla heilahtavat.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 23:48 
Poissa

Nyt angstaan.
1. Ostoslistalla olisi jo valmiiksi vaikka mitä, mutta kun posti ei kulje
2. Tuoksuharrastuksessa eksaktit ainesosat on se vähiten minua kiinnostava asia ja laiskottaa ihan helvetisti ruveta kahlaamaan läpi, mihin haluamiini tuoksuihin nuo uudet rajoitukset nyt vaikuttaa
3. Kun olen laiskotuksesta huolimatta sen selvittänyt, voin vaan kuvitella miten paljon listalla on sitten varapullohankittavaa

Joko saa turhautua? Asia tympäisee niin paljon, etten ole edes jaksanut etsiä selkeää lähdettä johon olisi listattuna kaikki nuo ainesosat joita rajoitukset koskee. Voinko ulkoistaa sen etsimisen jollekin?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 23:55 
Poissa

Amoria kirjoitti:
2. Tuoksuharrastuksessa eksaktit ainesosat on se vähiten minua kiinnostava asia ja laiskottaa ihan helvetisti ruveta kahlaamaan läpi, mihin haluamiini tuoksuihin nuo uudet rajoitukset nyt vaikuttaa
3. Kun olen laiskotuksesta huolimatta sen selvittänyt, voin vaan kuvitella miten paljon listalla on sitten varapullohankittavaa

Joko saa turhautua? Asia tympäisee niin paljon, etten ole edes jaksanut etsiä selkeää lähdettä johon olisi listattuna kaikki nuo ainesosat joita rajoitukset koskee. Voinko ulkoistaa sen etsimisen jollekin?

Näistä asioista voisi perustaa ketjun ja kaikki voisivat koota sinne lukemiaan asioita. Itseänikin kiinnostaa, että mihin kaikkiin tuo uudistus vaikuttaa. Ilmeisesti ainakin aikalailla kaikkiin Guerlainin tuoksuihin. Voisin huomenna koittaa kaivella lukeamini juttuja ja laittaa tänne.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Helmi 2013, 00:03 
Poissa

Tämä ei vastaa kysymykseen että mitä tuoksuja hamstrata, mutta tässä on englanniksi oikein hyvä yhteenveto siitä mitä ainesosien puolesta on meneillään:

http://www.basenotes.net/threads/322549 ... some-facts

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Helmi 2013, 13:22 
Poissa

Siis ei mun lupaukset kukkaron nyörejä koskien oikein pidä..

Mun ei pitäisi hankkia yhtään tuoksua enää ikinä, mutta onhan mulla taas aika ahneen naisen lista tässä syntymässä. Pienillä reunaehdoilla tosin yritän edes vähän hillitä tätä touhua.

Bond No. 9 So New York (tämä siis periaatteestakin ostetaan vasta kun seuraavan kerran pääsen Gothamiin, menköön siihen vaikka vuosia..)

Tauer. Koboltinsininen pullo. Pakko. Joskus. Edes yksi. Vaikea valita.

Chanelin Coco ja läjä Excluja. Haluaisin tykätä Noirista, mutta ei aukene. Oishan se nyt hienoo omistaa musta Coco kun moinen jo koiranakin löytyy, hahhah. :D Pehmeä normiversio kuuluisi mun kokoelmiini.

Guerlain Shalimar. Omistamani edt ei mua tyydytä. Tavallinen edp ois varmaan helpoin hankinta.

Comptoir Sud Pacifiquen suloiset pullalöllykät eli Coco Extreme ja Vanille Extreme. Koska olen niin söpöydennälkäinen ja nää on mulle helppoja ja turvallisia. Varmaan lähimpänä omaa höpsöä habitustani, vaikka eihän mua tämmöiset seikat koskaan ole kiinnostaneet.

CdG:n Series 3. Vaikka koko sarja. Mutta joudun tyytymään vähempään. Avignon tai Ouarzazate lähimpänä tällä hetkellä.

Serge Lutens Ambre Sultan ja mahdollisesti Tubereuse Criminelle. Edes joskus. Ja vaikka mitä muuta Lutensilta.

Ei nää ihan heti lopu.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Helmi 2013, 00:03 
Poissa

mukael kirjoitti:
Tämä ei vastaa kysymykseen että mitä tuoksuja hamstrata, mutta tässä on englanniksi oikein hyvä yhteenveto siitä mitä ainesosien puolesta on meneillään:

http://www.basenotes.net/threads/322549 ... some-facts

Kiitos mukael.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Helmi 2013, 03:17 
Poissa

Hmmm. Knize tenillä menty useampi päivä peräkkäin. Olisiko tämän isomman kuin 15-millisen pullon arvoinen?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 02:55 
Poissa

Jälleen päivä Knize tenillä takana. Päivä päivän jälkeen se vain tuntuu paremmalta. Olisiko se 50-millisen, 125-millisen vai 250-millisen rakkaudenjärkäleen paikka? Joidenkin mielestä se kuuluisi pikemminkin museoon kuin käyttöön? Mitä mieltä te olette? Sopiiko Knize ten työtuoksuksi? Mitä te ajattelisitte, jos joku teidän työpaikalla tai lähiympäristössä haisisi kympiltä? Tykkääkö teistä kukaan itse käyttää sitä?

Mielenkiintoista tuossa tuoksussa on sekin, etten minä erota siitä kovinkaan monta erillistä nuottia. Enkä ajattele sitä oikeastaan nahkatuoksuna. Se käy nahkasta ehkä siinä missä joku Black, mikä ei ole kovin nahkainen sekään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 03:16 
Poissa

Jaa, taitaa olla oikein signaturen ainesta sinulle? Hanki sitä sitten niin että piisaa ;) En ole haistellut niin en osaa sanoa kysymyksiisi muuten mitään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 04:06 
Poissa

Voi olla.

Alussa tässä aika karkkimaista mansikka-aromia ja aldehydejä. Sitten huomaa hyvin palaneen,nahan maustettuna kevyesti castreumilla. Tuoksu tasapainottelee hyvin kuivan ja pölyisen soundin ja ambran makeuden välillä. Ambra pysyy aika lailla piilossa, eikä sitä meinaa saada kiinni. Karkkinuotti pysyy kevyenä, tuskin havaittavava ylä-äänenä. Ajan kuluessa esille nousee valkoinen vanilja ja kuiva myski ja tuoksu jatkaa tasapainottelua makean ja happaman välillä. Joku siinä tuo etäisesti mieleen myös Old spicen. Ehkä puuterisuus ja ruusu, mutta sekin nuotti on hyvin kevyt. Tältä tämä tuoksu tuntuu tänään. Ehkä se on sitten huomenna taas enemmän bensan saundia.

Joskus tekisi mieli vastata ketjuihin, joissa kysytään parasta vanilja- tai ruusutuoksua, että Knize ten, mutta en ole varma saisiko mielipide paljoakaan kannatusta. Olen kuitenkin ihan tosissani.

Basenotesista huomaa, että tämä jakaa mielipiteitä. Mietin, että avautuuko tämä arkikäytössä ulkopuolisille, koska itsellekin vaatinut jonkun kokeilukerran, että on onnistunut tutustumaan tähän. Veikkaan, että useimmilla menee mönkään tämän kanssa annostelun vuoksi. Todella vähän tätä riittää todella pitkälle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 06:55 
Poissa

Enpäs osaa sanoa pohdiskeluusi mitään, kun en ole vielä tuota Teniä (tai muitakaan Knizeja) päässyt haistelemaan. Se on kyllä pitkään jo ollut haistelulistalla. Pohdiskelusi sai kiinnostuksen kylläkin taas nousemaan, kuulostaa niin mielenkiintoiselta ja ihan vaan pelkästään sen takia tekisi mieli tuoksutella.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Helmi 2013, 11:16 
Poissa

En myöskään ole päässyt haistelussa sinne asti, mutta todella omia tuoksuja tulee vastaan niin harvoin, että periaatteesta yllytän rakkaudenjärkäleeseen. Etköhän tule kuulemaan siitä palautetta, jos ei sovikaan työtuoksuksi. Ja jos työ kaverit ei saa suutaan auki, niin opetelkoon rauhassa tykkäämään siitä. Aika ei ainakaan lopu kesken järkäleen kanssa :mrgreen:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]