Tänään on 11 Touko 2025, 12:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 130  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26 Kesä 2012, 23:49 
Poissa

On nämä kyllä kuin kaksi värikynäsarjan vierekkäistä kynää. Lähellä toisiaan, mutta toinen on vain hivenen vaaleampi. Rochas alkaa ottaa ajallisesti kiinni toista, niin huomaa kyllä yhdennäköisyyden.

Ei nämä kyllä kumpikaan hirveän uskottavia kahvituoksuja ole, jos kaipaa sitä tuoreen kahvin tuoksua. Rochasista voi poimia myös hieman vaniljaa ja suklaata. Se on myös näistä kahdesta hitusen makeampi. Tarkoittaisikohan tuo saippuaisuus sitä, että tässä olisi enempi aldehydejä? New Haarlemissa on kaunis puutausta ja epäilen, että se on santelista tehty.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 00:41 
Poissa

Anteeksi nyt kun tassa hyppaan keskusteluun, mutta on pakko kommentoida kun tuo New Harlem on yks lempparituoksuistani lahinna siita syysta etta ulkosuomalaisen nenaan se tuoksuu silta kun olisi Suomalaisen kylan pikkukahvilassa jossa tarjoiltaisiin pannussa vahan liian kauan palanutta kahvia korvapuustin kera. Sitten kun sita tuoksua on kayttanyt muutaman tunnin siita tulee paitaan sellainen "missa vaiheessa tanaan tuli laikytettya cappuchinoa vaatteille?" tuoksu, mut ei sekaan mitenkaan haittaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 00:50 
Poissa

Hyppää mukaan vaan. Minullekin kävi äsken erhe, että erehdyin tarkistamaan, onko kahvi unohtunut pannuun seisomaan. Käden liikkuessa syntyi sellainen tuoksuvaikutelma. Onko sinulla käsitystä tuosta toisesta?

Kyllä mäkin ottaisin mieluummin tuon New Haarlemin jo pelkästään tuon rauhoittavan puupohjan vuoksi. Vilkaisin Fragranticasta ja se lienee sen mukaan seetriä. Ihan kuin pieni aavitus sitruunaa pysyisi koko ajan mukana reunassa.

Nyt kun olen pitänyt molempia tuoksuja pari tuntia, niin vaaka alkaa kallistua voimakkaasti New Haarlemin puolelle. Se on vaan aika hyvä hyvä tuoksu. Voisin kuvitella ostavani sen, jos ei olisi muita tuoksuja toivelistalla sitä ennen. Enkä tiedä, onko tämä tuoksu kuitenkaan hintansa arvoinen mulle. Eikö tämä maksa järkyttävän paljon?

Sori vaan huonoista uutisista, kalliimpi oli parempi. Rochas men vaan tuoksuu halvemmalta ja synteettisemmältä.

Ei ihme, ettei tästä ole näytteitä tarjolla, kun ei tuo pullokaan taida olla tavaratalolevityksessä enää. Voin laittaa sulle pari milliä testattavaksi, kunhan vain saan jonkun astian jostain.

Niin, miten muuten innostuit tuoksuista, joita et ole haistellut missään?

Mitä sanoo :toxu: , Rochas menin ystävä?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 06:01 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen, että mulla on Kosmoskukalta lainassa New Haarlem -näyte. Pitää testata.

Hei Jaakiem, laitahan Annalle menemään se mun näyte kun olet testaillut sitä. Saa Anna kans kokoeilla. Ja saatte kokeilla ihan kunnolla, ei tarvii palauttaa. Ylipäätäänkään mitään näytteitä mitä oon pistäny kiertoon.

Anna, ostin ihan uuden pullon, edp vahvuutta. Mää en oo oikein innostunut keräillä noita vintage pulloja lainkaan, ku
mienaan olla vähä sitä mieltä että niissä se tuoksu on jo parhaat päivänsä melkeen nähnyt. En tiiä oonko oikeassa, mutta tuntuu että onhan se elänyt siinä pullossa. Hmm, Le Dix mulla kerran oli vinttage pullo jonka vaihdoin fragranticalla, mut piti pistää heti kiertoon, ei ollu yhtään niin hyvä mitä joku näyte mitä siitä olin nuuskutellu.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 07:08 
Poissa

Vastaus Jaakiem:n kyssäriin. Monesta tuoksusta olen innostunut Rakkaan Amarilian innoittamana. *Kiitti Siskosein*, tai muiden ihmisten innoittamana, hyviä arvosteluja, kehumista, ja vielä jos tuoksu nuotit näyttää olevan sellaisia mistä pidän, niin ... soppa on valmis. :pusi:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 08:46 
Poissa

Ostitko ihan uuden vai vanhempaa tuotantoa?

Anna,
mikä sun kokemus on noista vintageista?
Nyt muistin että onhan mulla ollut yksi vintage dior myös, dioressence, mikä meni kyllä samantien kans jakoon.
hmm, säilyykö ne hyvin/paremmin mitä nykyiset tuoksut? Vai onko mulla ollut ihan pelkkää huonoa tuuria?
Kuitenkin uskoisin että tuo dioressence oli ihan kelpo kamaa, ei siis piloillaan, mutta se ei vaan miellyttänyt nenääni silloin. Mutta le dix.. siitä en mee vannomaan.
Mulla on täällä myös vintage yvers rocher tuoksuja Venice ja 8 e jour. Jälkimmäin mielestäni on ihan sama mitä olen nuuskinut kauan aikaa sitten lukion ekalla.. mut Venice:stä taas en menis takuuseen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 12:35 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Hyppää mukaan vaan. Minullekin kävi äsken erhe, että erehdyin tarkistamaan, onko kahvi unohtunut pannuun seisomaan. Käden liikkuessa syntyi sellainen tuoksuvaikutelma. Onko sinulla käsitystä tuosta toisesta?

Hassua (ja kivaa etta jollekkin muullekkin tulee toi mielikuva :D ). Ja joo, on tama kallis ja siina maksetaan kylla aika paljon brandista. Mulla kavi hyva tuuri siina sen ostamisessa etta oltiin New Yorkissa tyomatkalla ja paasin sen ostamaan sielta nitten putiikista. Siella oli kaunista (monivarisia muovipatsaita joiden masuissa asuivat testerit; erillinen tee-alue, jne). Jotenkin tuntui paremmalta maksaa se hinta kun voi itse kayda hakemassa sen sielta. Henkilokunta oli kylla sellaista kun Pretty Womanin ekalla kauppareissulla, mutta ei se kokemusta pilannut (lisasi vaan sita tunnetta etta ton brandin kohde on aiiiiiiiiiiivan toiset asiakkaat). Kaytan tota tuoksua mun semmoisena, yleensa talvisena, kahvi & pulla tuoksuna kun tekee mieli Suomeen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 13:19 
Poissa

Kosmoskukka kirjoitti:
Nyt muistin että onhan mulla ollut yksi vintage dior myös, dioressence, mikä meni kyllä samantien kans jakoon.
hmm, säilyykö ne hyvin/paremmin mitä nykyiset tuoksut? Vai onko mulla ollut ihan pelkkää huonoa tuuria?
Kuitenkin uskoisin että tuo dioressence oli ihan kelpo kamaa, ei siis piloillaan, mutta se ei vaan miellyttänyt nenääni silloin. Mutta le dix.. siitä en mee vannomaan.

Ihan kuin olisin jostain lukenut, että jotkut Diorit kestävät huonosti aikaa eli pilaantuvat helposti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 14:21 
Poissa
Site Admin

Sitrukset ja aldehydit haihtuvat nopeasti tuoksuista. Niitä kannattaa pitää tiheässä kierrossa. Mikäli en erehdy, monissa Kosmon tuoksuissa on aldehydikärki, ja se lässähtää nopeasti. Aldehydit ovat reaktiivisia kemiallisia yhdisteitä (vähän kuin levotonta energiaa pursuava Gogol) jotka pyrkivät nopeaan parinmuodostukseen jossa sitten niiden perusolemus ja haju muuttuu.

Eli jos hamstraatte vintagetuoksuja, kannattaa pohtia onko kyseessä aldehydi tai sitrus ja huomioida että nämä todennäköisimmin väljähtyvät ja hapettuvat. Orientaalit säilyvät tuoksuista kauimmin sekä iholla että pullossa, niissä on isoja ja raskaita ja inerttejä molekyylejä. Lucky me... :D

Mä en ole saanut ainakaan vielä vintagepuremaa. Tykkään kalusteissakin modernista ja moderneista klassikoista, en kiertele antiikkikauppoja. Olen onnellinen että saan elää juuri nyt kun valtava nicheräjähdys on tapahtunut ja hyviä ja erikoisia tuoksuja on laajasti ja helposti saatavilla, vaikka toki joukossa on paljon pretentiöösiä kuraakin. Mulle ainakin maailma olisi hitusen huonompi paikka esimerkiksi ilman CdG:n suitsuketuoksuja :D

Nyt ranteella Divine Bergamote. Olen tietoinen että kepeänä sitruksena tämä on perishable, ja suihkin tätä siksi etenkin kesäaikaan erittäin liberaalisti.

Ihania kuvia Nukapai! Bongasin Marilyn-tuolissa selviä Fornasetti-vaikutteita, pidän niistä vaikken tiedä haluaisinko omaan kotiini (kirkkaanpunainen munatuoli mulla sen sijaan jo on tuossa silmieni alla ihailtavana). Fornasetti-juoksuleggingsit kiitos kyllä :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 14:31 
Poissa

Gogol kirjoitti:

Nyt ranteella Divine Bergamote. Olen tietoinen että kepeänä sitruksena tämä on perishable, ja suihkin tätä siksi etenkin kesäaikaan erittäin liberaalisti.

Ihania kuvia Nukapai! Bongasin Marilyn-tuolissa selviä Fornasetti-vaikutteita, pidän niistä vaikken tiedä haluaisinko omaan kotiini (kirkkaanpunainen munatuoli mulla sen sijaan jo on tuossa silmieni alla ihailtavana). Fornasetti-juoksuleggingsit kiitos kyllä :D

Divine Bergamote onkin tosiaan ihana. Se on mun ostoslistalla Neroli Portofinon kanssa. Sitten joskus kun raaskin. :)

Joo, toi kalustus tuolla Bond No9 putiikissa oli mun mielesta kivaa kitchia. En kotiin ottaisi mutta kylla ma esimerkiksi tollaisessa kahvilassa kavisin. Se oli mun mielesta aika hassua siina tunnelmassa etta niilla oli siella kaikki kulissit valmiina juttelutuokiohin ja seuranpitoon mutta siella vaan hyytavan kalseat myyjat seisoivat tiskin takana hitaasti pakkaamassa parfyymipulloja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 14:56 
Poissa
Site Admin

Inhoan hyytävän kalseita myyjiä. Se lähtee vääränlaisesta omanarvontunnosta, jonka pohjalla on usein epävarmuuus, jopa tietämättömyys. Luulen että tuoksut ovat vaikea tontti osalle myyjistä.

Ainakin Chanelin ja Diorin myyjät tuntuvat tuntevan tuoksunsa huonommin kuin minä ;)

Mä saan nykyään lähes kaikkialla erinomaista palvelua, mutta se ehkä liittyy ryhdistäytymiseeni asiakkaana. Yritän tehdä myyjän olon mukavaksi - paitsi jos myyjä on toivoton, jolloin vain hankkiudun hänestä eroon :D

Alla Violetasta saa Neroli Portofinon näytteitä 7 tai 8 eurolla. Ne kestävät yllättävän pitkään, suosittelen. Jos tuoksuja on paljon, vain harvoista tarvitsee oikeasti kokopullon.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Kesä 2012, 15:07 
Poissa

Mikäli en erehdy, monissa Kosmon tuoksuissa on aldehydikärki, ja se lässähtää nopeasti.

Joo, noita kyllä käytän kaikkein eniten Kukkais Aldehydi ja Chypre kukkais tuoksuja kuitenkin. Mutta lopulta tässä äkkiä laskettuna noita selviä aldehydi kukkia multa löytyy kutakuinkin 11 kpl. No- sitte on näitä oriental kukkaisia ja muita joita ei tuu käytettyä niin paljoa. Ehkäpä se onkin sitten tämän jutun pelastus, jos ne säilyvät mukavammin. Yksikään tuoksu mulla ei oo vielä hapantunut (ehkä se pelastus on että ovat siellä kaapissa pimeässä). Mää kun tahdon niitä heti pistää kiertoon jos joku sitten näyttää että jää käyttämättä. MUtta vaihdossa sen Le Dix:N sain fragrantican kautta, ja se kyllä haisi pahalle - täytynee myöntää. Mut kelpas kyllä heti sitten eteenpäin.
:enkeli: :enkeli: :enkeli:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2012, 11:54 
Poissa

Tänään tuli sokko-ostokset: Prada Infusion d'Iris Absolue ja Dsquared2 Potion. Ja samassa tilauksessa myös ei-sokkona tilatut Thierry Muglerin Cologne- ja A*Men-deostickit, jee!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2012, 17:47 
Poissa

Kyllä mä pärjään tällä vielä pitkälle. Etenkin tuo pullo on huvennut jo niin paljon, että se on siirtynyt eläkepäiville eli käytän sitä nykyään tosi harvoin. Tuolle kun etsin perillistä, niin tuli monesti vastaan Potion ja Dirty English. Kyllä nyt heräsi taas halu hankkia molemmat.

EDIT. Kuvat poistettu.

Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 20 Elo 2012, 20:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Kesä 2012, 18:04 
Poissa

Miksihän kaikista juuri Gucci Pour Homme on menty lopettamaan?! Tuota voisin ottaa pullon jemmaan mr eiffelille, jos jostain löytyisi. Erityisen vähällä kokemuksellani miesten tuoksuista, tuo oli yksi suosikkini ja vielä main streamista eli oli helposti saatavilla.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 130  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]