Tarkoitan sillä suhtautumiserolla sitä, että ajattelee mainstream-tuoksuista eri tavalla kuin niche-tuoksuista tai ne saavat käyttäytymään eri tavoin tai mitä nyt kenellekin aiheuttavat.
Minulle mainstream-tuoksut ovat useimmiten käyttötavaraa eikä niiden ostamista tarvitse harkita erityisen pitkällisesti tai syvällisesti. En omista yhtään niche-tuoksua täysikokoisena. Olen harkinnut muutaman ostamista mutta jotenkin päätöksen tekeminen vaatii paljon ajatustyötä ja harkintaa ja tuntuu jollain lailla erityisen juhlalliselta ajatukselta.
Esimerkkinä nyt vaikka tuo himoitsemani A*Men, kävisin ostamassa sen samantein jos minulla olisi raha siihen. Eikä se edes ole sellainen tuoksu, joka herättäisi minussa samalla tavalla tunteita ja elämyksiä, kuin muutama upea niche-tuoksu. Voihan sekin toki vaikuttaa, että sen hankkiminen on helppoa, senkun kävelee kauppaan ja ostaa. Niche-tuoksuja en pysty yhtä helposti hankkimaan. Silti sen nche-tuoksun valitseminen joka olisi täysinäisen pullon arvoinen ja ostopäätöksen tekeminen tuntuu vaativan paljon enemmän kuin herätteen...
Saattaa olla, että joskus kun toivottavasti saan säännölliset tulot, ostokäyttäytymiseni tämänkin osalta muuttuu ja alan napsimaan niche-tuoksuja "koska mun tekee mieli".

Em tiedä oliko tässä kenellekään muulle päätä tahi häntää, en oikein osaa kunnolla pukea sanoiksi mitä tarkoitan. Minulle siinä on selkeä ero miltä tuntuu, kun ajattelen mainstream- tai niche-tuoksuja.