Tänään on 12 Touko 2025, 04:32

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 130  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 12 Heinä 2012, 22:37 
Poissa

Kaupankylkiäisesi olivat kyllä hellin vaikuttavat! Sanoisinko, että erittäin mukavia tuollaiset päälliset. Onnittelut myös Miss Dior huudosta! :aurinko:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Heinä 2012, 22:44 
Poissa

Anna kirjoitti:
Kaupankylkiäisesi olivat kyllä hellin vaikuttavat! Sanoisinko, että erittäin mukavia tuollaiset päälliset. Onnittelut myös Miss Dior huudosta! :aurinko:

Kiitoksia, Anna :). Mietin monta päivää, että huudanko.. aika riskillä, sillä se oli Osta heti -kohde. Mutta tänne se sitten päätyi.

Kylkiäisistä olin ihan häkeltynyt, aivan uskomatonta asiakaspalvelua. Hieman oli kontrastia saman päivän vantaalaiselle antikvariaatille, jossa sai maksaa riistohinnan ja vielä pottuilut kaupan päälle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Heinä 2012, 22:51 
Poissa

Juu kyllähän tuollainen houkuttelee tilaamaan samasta paikasta uudelleenkin. Mulla on haaveissa Cuir beluga, tuoksu on mahtava ja se pullo on mun silmiini jotain täydellistä. Sitten kun mulla on joskus rahat koossa niin tilaan sen tuolta kyllä. (ja jos ylipäänsä maltan laittaa sellaisen summan, mutta voihan olla, että tulee myös joku muu juttu vastaan jota tuolta saa ja on edullisempi). Kun tuollaisen tilauksen tekee niin kyllä laadukkaat kaupanpäälliset lisäävät sitä luksuksen tuntua.

Heh joo onhan noi Huutis jutut aina vähän riskejä, mutta kyllä hyvä vintage päivän piristää! :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Heinä 2012, 23:17 
Poissa

Syysviiru kirjoitti:
Ostin eilen Korresin alesta 100-millisen pönikän ruusu-mustaherukka-puutuoksua. Siellä oli kolme suosikkiani halvennuksessa: tämä ruusu, pippuri-jasmiini ja sahrami, 100 ml / 32 €. Nyt helsinkiläiset kipin kapin Annankadulle! En saanut enempää rahaa kulumaan, kun muut suosikit on jo 50-millin pakkauksina.

Tykkään kovasti näistä Korresin tuoksuista, tuoreita ja omalaatuisia.

Mua on kiinnostanut Korresin tuoksuista eniten se Saffron Amber Agarwood Cardamom. Nuottien perusteella tuo menisi kovasti L'homme sagen tai Old spicen suuntaan. Onko kukaan haistellut sitä? Voitteko kuvailla sitä? Onko tuo se sahrami, mihin viittasit, Syysviiru?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 12:42 
Poissa

Joo mulla on tuo Korresin sahrami tarkasti nuuhkittuna, mutta en viitsinyt ahtaa sitä blogini sahramimaratoniin. Lyhyesti: se on tiivis, sakea maustetuoksu, hyvin omalaatuinen, silti hillitty.

Korresin tuoksut ylipäänsä ovat olleet mulle myönteinen yllätys. Jos kaupungissasi on Korresin liike tai tavarataloista löytyy tätä merkkiä, kannattaa käydä testaamassa. Jos ei, kannattaa tilata Aus Liebe zum Duftista samplet ja tutustua rauhassa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 13:01 
Poissa

Hellin, voisin kuvitella, että Korresin pippuri-jasmiini on chypren ystävien makuun :D Mulle pohjatuoksuksi jää voimakas puu.

Pippuri-jasmiinille löytyy varmasti ostaja, jos haluat päästä siitä eroon.

Kyllä nyt pitäisi saada peffa pysymään penkissä sen verran, että saisin suunnittelemani Korres-postauksen kirjoitettua, kun kiinnostusta näyttää olevan. Näin kesällä on vaan niin paljon muita houkutuksia. :aurinko:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 18:52 
Poissa

Kiitos, Syysviiru, Korresin alevinkistä. Koko alennuksessa oleva kolmikko oli kiinnostava - ruusu vähiten minua, mutta ruusunystävän kannattaa ehdottomasti katsastaa sekin. Ajattelin sahrami-agarin olevan minun juttuni - ja hyvä tuoksu se onkin - mutta pippurijasmiini vei jalat alta! Todella upea tuoksu - palaan tähän tarkemmin tuolla haistelupuolella, varmaan viimeistään huomenna!

:happy-cheerleadersmileygirl:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 19:59 
Poissa

Minustakin pippurijasmiini on tämän firman tuoksuista mieleisin :romance-heartsthree:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 20:17 
Poissa

Komppaan pippuri-jasmiini-gajakkia (?). Mainostettujen nuottien perusteella häkellyin aikanaan kovasti kun koin tämän tosi vahvasti sukulaissieluksi... Guerlainin Spiritueuse Double Vanillen kanssa. Mitä mieltä Kamicha, kerro sit jos aistit saman!

Musta se sahrami-agar oli aika plaah. Sellainen lite M7 (mutta ei M7 Light vai mikä sen flankkerin nimi olikaan). Tavallaan miellyttävä mutta tosi yksiulotteinen.

Yksi niistä alkuperäisen trion (ruusupohjainen naisille, tuo pippuri-jasmiini-gaiac unisexinä ja agar miehille) ulkopuolisista rajoitetummasti saatavilla olevista (tai ainakin joskus ne oli) oli häikäilemätön VR Flowerbomb -kopio (oisko ollu vanilla-lychee jotain), vetiver tuoksu oli aivan kummallinen ei-vetiver suihkugeeli, ja iris-lily of the valley-cotton (?) kirkuva kukkamyski. White tea freesia bergamot oli aika Tampax Fresh ja ylang ylang -heliotroopistakaan en oikein tykännyt, mut en muista millainen se oli. Hinnat onneksi kohdillaan. Anteeksi nihkeys.

Kiinnostaa lukea mitä Syysviiru on saanut näistä irti!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 13 Heinä 2012, 21:40 
Poissa

Kyllä, sukulaisuutta on minustakin! Mutta ehkä vieläkin enemmän Guerlainin Tonka Imperialen kanssa. Tonka Imperialessa vielä tietynlainen... ...vesivärimäisyys - kostea tapa käsitellä vaniljaisia nuotteja - ja se on minusta tässä tuoksussa varsin samanlainen.

Silti en pitäisi näitä kolmea tuoksua mitenkään liian samanlaisina keskenään (siis keskinäisinä kopioina). Intensiivisin on SDV - ja ehkä myös vivahteikkain - mutta hurjan vivahteikas on myös Korres.

Huvittaa tuo Korresin mainitsema "kasvihuone"-akkordi - sitä tässä tosiaan on! Vihreää ja maanläheistä kosteutta, hapekkuutta, kietoutuneena puisiin vanilja-aromeihin, hurjan virkistävä tapa käsitellä vaniljaa. Tämä tuoksu toimii ihanasti kesälläkin.

Edit. pakko sanoa, että nuo ovat itse asiassa tosi kovia kehuja kaikki Korresille - minusta nimittäin Guerlainin vanilja ja tonka-akkordit ovat aivan omaa luokkaansa (myös niissä tuoksuissa, joista en välttämättä muuten pidä).

Minun on sanottava hyvä sana tuosta freesiastakin, se on hyvin kevyt, mutta ihanan realistinen tulkinta freesiasta, hienostuneilla teearomeilla. Jos pitäisin enemmän kukkaistuoksuja, hankkisin sen ehdottomasti itselleni. Taidan kyllä jossain vaiheessa ostaa sen äidille lahjaksi - äidin lempikukka on freesia, ja hän haluaa käyttää toisinaan tuoksuja, vaikka oma hajuaisti on heikentynyt. Siksi toivoo keveitä tuoksuja, ettei tule ylilyöntejä haistamattomuuden vuoksi... :sad:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 02:28 
Poissa

Syysviiru kirjoitti:
Joo mulla on tuo Korresin sahrami tarkasti nuuhkittuna, mutta en viitsinyt ahtaa sitä blogini sahramimaratoniin. Lyhyesti: se on tiivis, sakea maustetuoksu, hyvin omalaatuinen, silti hillitty.

Korresin tuoksut ylipäänsä ovat olleet mulle myönteinen yllätys. Jos kaupungissasi on Korresin liike tai tavarataloista löytyy tätä merkkiä, kannattaa käydä testaamassa. Jos ei, kannattaa tilata Aus Liebe zum Duftista samplet ja tutustua rauhassa.

Pystytkö vertaamaan mihinkään toiseen tuoksuun? En usko, että Oulussa Korresia myydään tai mistä minä noita tiedän.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 12:17 
Poissa

Jaakiem, en tunne näitä maustetuoksuja (sahrameja lukuunottamatta) niin hyvin että osaisin verrata mihinkään.

Mutta tuoksua kuvaa aika hyvin se, että mukael käytti sanaa "blaah", minä kirjoitin, että se on "hillitty". Kompromissina voisi sanoa, että Korresin sahrami on vähemmän äänekäs kuin useimmat maustetuoksut.

Sulle suosittelisin tästä kategoriasta kyllä Lubinin Idolea. Sikäli kun foorumilaisten mieltymyksiä tunnen, Idole voisi olla olla muidenkin makuun.... :think:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 17:24 
Poissa

Ei nyt ihan pullo, mutta huijjuij, tilasin juuri ihan tuntemattomalta ihmiseltä 12ml dekantin Cuir Belugaa. Toivottavasti saapuu kotiin ehjin nahoin. Vähänkö odotan sitä :romance-heartsthree:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2012, 01:41 
Poissa

Syysviiru kirjoitti:
Jaakiem, en tunne näitä maustetuoksuja (sahrameja lukuunottamatta) niin hyvin että osaisin verrata mihinkään.

Mutta tuoksua kuvaa aika hyvin se, että mukael käytti sanaa "blaah", minä kirjoitin, että se on "hillitty". Kompromissina voisi sanoa, että Korresin sahrami on vähemmän äänekäs kuin useimmat maustetuoksut.

Ok. Tämä varmaan riittää mulle. Olin hitusen kiinnostunut kuulemaan tuoksusta, koska olen lukenut siitä jossain foorumeilla kehuvia luonnehdintoja. Ei aina kannata luottaa Fragranticaan tai Basenotesiin, kun siellä saa kehuja hyvin keskinkertaisetkin tuoksut.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 15 Heinä 2012, 06:46 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Ei aina kannata luottaa Fragranticaan tai Basenotesiin, kun siellä saa kehuja hyvin keskinkertaisetkin tuoksut.

Tähän voi huoletta lisätä KAIKKI olemassa olevat tuoksufoorumit. Ja "keskinkertaisuus" (tai "kauneus" tai "kauheus" jne) on haistajan nenässä. ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 130  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]