Tänään on 11 Touko 2025, 12:08

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tuoksuostoslista
ViestiLähetetty: 12 Huhti 2013, 00:38 
Poissa

Jos kukaan ei ole vielä tarjonnut apuaan, niin mulla on siitä näytteen pohjat. Varmaan alle puoli milliä, jos sitäkään, mutta sen verran kuitenkin, että pystyt välttämään hukkaostoksen, jos se olisi sitä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2013, 10:43 
Poissa

Päivitystä

Varmat:
Esprit du Tigre - tämän ostanen piakkoin, jotta saan tuhlattua ALZD-synttärisetelin

Dzing!
Bois Farine - yritän sinnitellä näiden kanssa kesään saakka, jos vaikka jompikumpi tulisi L'Artisanin aleen.

Lumiere Blanche - kesällä, syksymmällä

Pulp - säästän ehkä "matkatuliaiseksi", Tukholmassa tulee toisinaan käytyä

Jicky, kun sopivasti törmään.

Huonetuoksuksi ostan vielä Diptyquen minttua.

Vaativat vielä pohdintaa:
Bois de Violette - vaatii vielä testailua kyllä.
Aomassai - luulin aikaisemmin, että olisi Diorin Eau Noire - mutta onkin tämä. Vaatii vielä testailua kun sopiva tuuli puhaltaa.

Joku "kevytambra" - Akkad ja Black Amber vertailussa. Pitää hommata sample Black Amberista. Amber oud on liian kallis, edustaa samaa kategoriaa. Ei kiire kun Amber Oudia on tuo mini.
Eau Lente - vaatii vielä testailua
Luxe Patchouli - niin kallis, että saattaa jäädäkin toivelistalle ikuisesti, hei, joku raja!
Metaboles pitää vielä tutkia kesällä uudelleen

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Huhti 2013, 13:54 
Poissa

Mun tekisi mieli ostaa Villoresin Patchouli ja Sandalo, mutta ei ole varaa vielä tässä kuussa. Patchoulin saisi melkein samalla hinnalla satamillisen kuin viiskymppisen, joten voisin myös splitata, jos joku on kiinnostunut.

Pitäisi hankkia myös kunnon näyte Fat electricianista.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Huhti 2013, 22:12 
Poissa

Lista vaan kasvaa, kun olen ollut kiltti tyttö ja pidättäytynyt pullohankinnoista:

1. 1725 Casanova
2. Ambre Narguile
3. L'Heure Bleue, edp
4. 1969 Parfum de Revolte

Kiikun kaakun:

5. Coco Noir
(6. 1873 - hmm.. ehkä ei sittenkään, testasin taas pitkästä aikaa ja nyt tämä tuntuu vähän turhan appelsiininkukkaiselta)
7. Intuitive (Boadicea the Victorious)
8. Omnia Crystalline

Lisäksi sokkohankintoina kiinnostavat seuraavat:

9. Au Masculin
10. Omnia

YR:n Ambre Noirin voisi myös käydä haistamassa, kun ei liene hinnalla pilattu.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Huhti 2013, 20:28 
Poissa

Nyt kyllä keikkuu Jubilation XXV ja naisten Dia ostoslistalla. Dia isona pullona olisi kiva sen takia, että haluaisin sen spraypullossa, helpottaisi käytettävyyttä ja Jubilation näyte mulla on vajunut todella tehokkaasti. Jotenkin helppoja käytettäviä mulle kumpikin. Voisin tosin ensin haistella Dia extraitin ennen kuin ostelen mitään pulloa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2013, 23:54 
Poissa

Ei ole mitään erityisiä ostoslistalla. Tässä kuitenkin erinnäisiä ajatuksia hankinta- ja testailurintamalta.

Fat electrician tulee varmaan lähipäivinä, joten saa nähdä onko sekin pullosta selvästi parempi kokemus kuin tikkunäyteestä. Jos sekin on onnistunut Eldo-hankinta, niin jatkan niihin tutustumista (spray)näytteillä.

Villoresin Sandalo ja Patchouli edelleen ajatuksissa. Patchoulin voisin vaikka puolittaa, jos joku on kiinnostunut.

Vettiveru pitäisi tilata lähipäivinä, kun on siitä sen splitin järjestänyt. Jotenkin isoimmat vetiverhimot ovat jo menneet Villoresin ja Goutalin myötä.

Mielessä on myös, että voisi vaihtaa Fou d'Absenth minin isompaan pulloon, mutta taidan odottaa, että jos tulisi vaikka kesällä halvennukseen. L'Eau de L'Artisanin voisin ehkä hankkia jonon jatkoksi, jos se on hyvä, kun pulloa näyttää liikkuvan discounttereissa.

Jos joku järjestäisi splitin Leather oudista, voisin osallistua heti 30-50 millin osuudella.

Olen tehnyt Ebayssa pari tarjousta, mutta en usko, että menevät läpi. Olen tehnyt ne lähinnä antiikkipullojen vuoksi, en nesteiden.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 01:02 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Jos joku järjestäisi splitin Leather oudista, voisin osallistua heti 30-50 millin osuudella.

Minäkin voisin osallistua tällaiseen splitiin myös jonkinlaisella osuudella, mulle riittäisi esim. 20 ml.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2013, 08:22 
Poissa

Saattaisin olla kiinnostunut osuudesta Villoresin patsuliin - ja asiallahan ei ole minun puolestani mikään kiire.

Oma tuoksuostoslistani on päivittynyt sen verran, että ostettavien mukaan on tullut Agonistin Black Amber, kierolla tavalla koukuttava, hurmaavan frankinsensinen ja pippurinen kevytambra. Ja Ninfeo Mio, kun Kosmoksen antelias dekantti loppuu. Kummallakaan ei ole kiire, sillä kevytambran virkaa toimittaa Kilianin sydäntä särkevän kaunis Amber Oud -mini (en tosin meinaa raaskia käyttää tätä) - ja ALZD:n reilu sample BA:ta riittää kyllä jonkin aikaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03 Touko 2013, 19:59 
Poissa

Ei, lumotun metsän vuoro ei ollutkaan vielä. Edelle meni kaikenlaista impulssiostosta ja muuta ylläriä. Nyt täytyisi taas jotenkin saada jarrut päälle, ei tästä hommasta muuten tule taas mitään. :shock:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 03 Touko 2013, 23:45 
Poissa

Eikö olekin Mohn outoa, miten aina löytyy kaikkea kiinnostavaa.

Itselläni on tullut Ebayssa vastaan vaikka mitä kiinnostavaa, mutta olen tiputtautunut pois kyydistä, jos hinnat ovat alkaneet nousta ihan hurjiksi. :techie-ebay: Nytkin olisi pari kohdetta vetämässä. Katsotaan, miten käy.

Villoresin Patchoulikin on matkalla. Olivat laittaneet tänään sähköpostia, että olivat laittaneet tuoksun kahdesti ja pyysivät palauttamaan jälkimmäisen pullon. En ole kyllä saanut seurantakoodia kuin yhdestä, joten katsotaan, miten käy.

Se on kätevä tuo Nose. Sieltä saa aina sen kymmenen euron koodin, kun tilaa sen viiden näytteen analyysisetin. Joten tietenkin se kannattaa käyttää. Analyysin voi tehdä monesti ja tietenkin sen kannattaa aina lunastaa, koska ovat todella edullisia näytteitä. Tässä on selvä kierrekuvio. :techie-ebay:

Tällä kertaa tulee näytteet Killianin Pure oudista, L'Artisanin Premier figuer extremestä, Miller et Bertauxin Green, green, green... and greenistä ja kahdesta Biehlin parfumkunstwerkestä. Harmi, kun ei voi tuohon itse valita, mitä näytteitä haluaisi. Toisaalta tulee mielenkiintoisia ehdotuksia sen perusteella, kun syöttää sinne suosikkituoksujaan, joitain sellaisia mitä ei älyäisi kysyä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Touko 2013, 00:49 
Poissa

Hmm, en tiedä onko se outoa...mielenkiintoista ehkä enemmänkin, joskin toisinaan hieman kuluttavaa. Mulle on alkanut tulla moraalista krapulaa ostoksistani, joista suuri osa on tuoksuja. Jossain takaraivon perukoilla on pieni nalkuttava tyyppi, joka mäkättää jatkuvasti samaa virttä: "Mihin sä sitäkin tarvitset!? Mihin muka??? Tarvitsetko varmasti? Et oikeasti kyllä tarvitse, haluat vaan!! Pieleen menee, et kuitenkaan tykkää! Rahat kankkulan kaivoon! Sitten kun sulla on se, niin siellä se homehtuu vaatehuoneen uumenissa, etkä edes käytä sitä!! Kauheaa tuhlausta!!" :doh:

Noh, onneksi suurimmasta osasta hankintoja on minulle ihan oikeasti iloakin, se rahanmeno kai siinä eniten kiusaa.

Tuoksuostoslistalla siis edelleen Vagabond Princen Enchanted Forest. Päätin haluta myös Givenchyn Hot Couturen (en oikein ymmärrä miksi, tuoksu ei ole mikään "pakkosaadahetitännenyt" eikä se ollut edes mitään rakkautta ensinuuhkaisulla. En oikein tiedä miksi haluan sen, se vain jotenkin vetoaa muhun). Annick Goutalin Mandragore saattaa ehkä joskus löytää mun luokse. Histoires de Parfumsilla on jokunen tuoksu jotka haluaisin (1740 Marquis de Sade ainakin ja ehkä Ambre 114), Parfum d'Empiren Cuir Ottoman edelleen kummittelee sitkeästi mielessä ja siihen päälle vielä kaikki ex tempore ja yllättäen tulevat jutut, joista ei voi etukäteen tietää.

On ihanaa ostaa tuoksuja joista tietää pitävänsä sen perusteella, että on nuuhkinut niitä. Mutta minusta sokkostelu on silti niiiiiiin paljon jännempää ja siksi toisinaan sokko-ostokset menee noiden turvallisten, varmuudella ihaniksi todettujen edelle. :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Touko 2013, 00:57 
Poissa

Mohn kirjoitti:
Hmm, en tiedä onko se outoa...mielenkiintoista ehkä enemmänkin, joskin toisinaan hieman kuluttavaa. Mulle on alkanut tulla moraalista krapulaa ostoksistani, joista suuri osa on tuoksuja. Jossain takaraivon perukoilla on pieni nalkuttava tyyppi, joka mäkättää jatkuvasti samaa virttä: "Mihin sä sitäkin tarvitset!? Mihin muka??? Tarvitsetko varmasti? Et oikeasti kyllä tarvitse, haluat vaan!! Pieleen menee, et kuitenkaan tykkää! Rahat kankkulan kaivoon! Sitten kun sulla on se, niin siellä se homehtuu vaatehuoneen uumenissa, etkä edes käytä sitä!! Kauheaa tuhlausta!!" :doh:

Syy miksi minä karsin tuoksukokoelmaani jatkuvasti myymällä pois siitä tuoksuja, on se, että kärsin myös moraalista krapulaa tuoksujen määrästä ja sen kasvusta. Monesti myös annan pois tuoksuja, jotka eivät ole olleet ihan täysiä kymppejä tai ovat jollekin toiselle tärkeämpiä. Yritän sillä tavoin "siivota" pois huonoa omaatuntoa isosta hajuvesikokoelmasta. On siinä varmaan nestettä jo pariksi elämäksi. Parempi elää vanhaksi.

Enkä tavallaan koe, että minun tarvitsisi kantaa huonoa omaatuntoa käyttämästäni rahasta, koska en paljon tuhlaa muuhun. Vähän hitaammin saisi vain tulla noita uusia hankintoja. Yritän kyllä tehdä hankinnat järkevästi, tarjouksista tai splitaten.

Toisaalta nuohan voi olla myös järkeviä taloudellisia sijoituksia. Jos allergia pahenee ja tuoksut jäävät käyttämättä, niin kuka tietää, missä hinnoissa ne ovat kymmenen vuoden kuluttua. Vai ovatko sitten jo kaikkien rajoitusten vuoksi underground-tavaraa?

Kokeeko kukaan samanlaista huonoa omatuntoa kirjoista tai cd-levyistä? Jokainen voi laskea omalta kohdaltaan, kuinka paljon niihinkin on mennyt rahaa. Ehkä se on sosiaallisesti hyväksyttävämpää käyttää rahansa "kulttuuriin".

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2013, 00:43 
Poissa

Mohn kirjoitti:
On ihanaa ostaa tuoksuja joista tietää pitävänsä sen perusteella, että on nuuhkinut niitä. Mutta minusta sokkostelu on silti niiiiiiin paljon jännempää ja siksi toisinaan sokko-ostokset menee noiden turvallisten, varmuudella ihaniksi todettujen edelle. :roll:

Tämä. Siis tuntuu etten useinkaan saa hankittua pitkään hankitalistalla olleita ja varmasti ihania käyttöön tulevia tuoksuja, kun on vain niiiiiiiiiiiin paljon kivempaa ja jännittävämpää tilata sokkona kaikenlaista. Toisaalta, sitä olen harrastanut kaikessa muussakin koko pienen elämäni ja hyvin harvoin menee vikaan. Jotenkin se vain menee niin, että ne hyviksi havaitut vain pysyvät hankintalistalla sillä "eihän tässä mikään kiire ole", kun taas noiden sokko-ostojen kanssa kyseessä on impulssiostot ja se hetki on olemassa vain siinä ja sitten se on ohitse (mukamas). Hah, no impulsiivinen olen muussakin elämässäni joten kuinkas muutenkaan. :whistle: :music-guitarred:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2013, 04:01 
Poissa

Jep, jep, I hear you! Minäkin olen impulsiivinen aika monessakin asiassa. Joskus se on hyvä asia, joskus erittäin huono. Usein minua ä-r-s-y-t-t-ä-ä yli kaiken mieheni superkonservatiivinen tapa suhtautua oikeastaan kaikkeen ja se, että kaikki asiat pitää aina harkita ihan sikatarkkaan. Osaan minäkin olla harkitsevainen (ainakin joskus), mutta on myös juttuja joita ei tarvitse harkita vaan pitää pistää hommat tapahtumaan! Heti. Sinänsä tämä on omituinen piirre minussa, koska noin yleisesti ottaen olen aivan älyttömän hidas. :shock:

Tälle kuulle olen ylittänyt budjettini jo noin tuhanteen kertaan. Muutama huuto vetämässä, joista oikeastaan toivon ainakin yhden ylittyvän, koska varaa ei olisi. Eikä se tulisi edes minulle vaan teinittärelle, sille prinsessaversiolle (Escadaa).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2013, 10:32 
Poissa

Jep. Varsinaisella ostoslistalla mulla on vain Histoires de Parfums 1826, joka voi aivan hyvin odottaa, kun vastaan tulee ah niin ihania sokkotilaisuuksia :oops: Mä toivon, että joku ostaisi äkkiä ebaysta esim. vintage Jickyn kauniissa pullossa, ettei mun tarvitsisi, koska mulla on jo uudempi, ja käytän sitäkin vain pari kertaa vuodessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 373 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 25  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]