Saila kirjoitti:
Vanhoja inhokkeja en nyt rupea tähän listaamaan, kun osa niistä näyttääkin olevan uusia rakkauksia (esim. Angel). Mutta tänään ranteessa lemuaa YR:n Vanille Noire. Ällö-vanilja yhdistettynä mimosaan... Miten tämä mitenkään voisi toimia...?
Itse asiassa olen koko ikäni ajatellutkin inhoavani vaniljatuoksuja, mutta tässä viimeisen puolen vuoden aikana olen huomannut, että monessa suosikkituoksussani onkin vaniljaa (osassa jopa todella paljon), niin päätinpä sitten antaa muillekin vaniljatuoksuille mahdollisuuden... Ehkä ei olisi pitänyt. Tätä löytyy nyt (aivan turhaan) isohko pullo kaapista ja vaikka sen sainkin ihan ilmaiseksi, niin kyllä vähän ärsyttää. Olisi kannattanut valita jokin toinen ilmaislahja.
Tuo on varmaan aika yleistä että inhotaan vaniljaa se TBS:n vanilja tai joku muu todella teollinen ja tunkkaisen makea vanilliini mielessä. Tuosta Yrkän Vanille Noiresta taitaa olla kahta eri versiota, ja ainakin se vaaleampi pullo minkä omistan on mielestäni aika kelpo vanilja, vaikkei nyt varsinaisesti mikään ykkössuosikkini. No mutta, minähän rakastan vaniljaa muutenkin.

Edes TBS:n vanilja ei saa minua kakomaan, mutta itse en sitä kyllä käyttäisi. Maailmassa on niin paljon parempiakin tulkintoja vaniljasta, etten keksi yhtään syytä miksi haaskaisin aikaani tuon parissa.