Tänään on 14 Touko 2025, 23:48

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2012, 20:35 
Poissa
Site Admin

Mihin tuoksuharrastus kuolee? Liian hyviin tuoksuihin.
Shem-el-Nessim on parempi kuin L'Heure Bleue.
Drydown taivaasta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2012, 20:43 
Poissa

Gogol kirjoitti:
Mihin tuoksuharrastus kuolee? Liian hyviin tuoksuihin.

Se vaara on olemassa aina -- mutta onneksi vain hetkellisesti. :mrgreen:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Huhti 2012, 20:45 
Poissa

No eihän se siihen voi kuolla! Aina voi jossakin olla vieläkin ihanampi tuoksu! Minulle tässä hommassa ei ole lainkaan kysymys hyvistä tuoksuista. On vain tuoksuja, hyviä ja huonoja ja kaikilla on oma funktionsa ja arvonsa. Vaikka löytäisin tuoksun joka olisi minusta se maailman täydellisin niin en silti voisi koskaan kyllästyä tuoksutteluun koska...en taida osata lopettaa lausettani.

Olen todella kotihiiri, en ollenkaan mikään seikkailija ja maailmanmatkaaja. Mutta tuoksujen suhteen olen varsinainen Indiana Jones!! :mrgreen:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 08:09 
Poissa

Montale Aoud Cuir d'Arabie. Tässä oli lupaavan erilainen avaus, todella realistinen ja yllättävän animaalinen nahka sekä agar. Nahkanuotti on suoraan sanottuna todella upea, raaka, mutta kaunis. Montalen tuoksuista tähän saakka ainoastaan Greylandissa ja tässä on ollut likaisen animalistisia piirteitä.

Mutta voi helvetti, taas täällä on se sama "tumma samettinen ruusu" paritettuna agariin. Eikö sitä puuta muka voi muuten tarjoilla? :evil: Minun ihoni vielä jotenkin poimii tuon ruusunuotin ja lisää kierroksia sen alle. Montalen ruusut eivät haise ihollani kotikaljalle (terkkuja vaan mm. Stellalle) - mutta ne ovat ahdistavia, elämää suurempia monsteriruusuja. Ei-toivottu ihailija hieroo päin naamaasi pukettia jättimäisiä, raskaasti tuoksuvia mutanttiruusuja, joiden terälehdet ovat paksuja ja karheita kuin kielet ja ne tihkuvat tahmeaa mettä.

Luulen sitäpaitsi pitäväni ruususta, ainakin jollain tavalla tarjoiltuna. Montaleissa ruusu on alkanut edustaa minulle mielikuvituksen puutetta. Black Aoudissa ruusu tuntui sentään tasapainoiselta osalta harkittua kokonaisuutta, mutta pidempään harkittuna sekään ei kyllä ole minun tuoksuni.

Ai niin, Dark Aoud oli pelkkää puuta, ei ruusuja. Se oli kuitenkin minulle aivan liian yksioikoinen tuoksu - puhumattakaan siitä, että ihon lähellä tuoksui pelkkä puutärpätti tuntikausia. Montalen oudit eivät ole minua varten.

Pakko vielä erikseen lisätä, vaikka se nyt varmaan on kutakuinkin selvä asia, että tämä vieroksuntani johtuu puhtaasti henkilökohtaisista mieltymyksistä. Moni varmasti nauttii Montalen ruusun ja agarin liitosta, minulla se ei vaan painele mitään myönteisiä nappuloita.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 10:09 
Poissa

Itselläni tänään yllä Montalen Steam Aoud. Mikä outo ja mainio tuoksu tämä onkaan.

Mystinen, komea ja petollinen Pierre Montale (Lianne Tion kanssa):
Kuva

Ruma totuus:
Kuva

Jos jätetään Lianne Tio pois, niin kumman kaa?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 11:02 
Poissa

Haluaako joku ihan selkokielellä lyhyesti selittää mistä tässä jutussa oli kyse..? Montale on mulle vielä melko vieras brändi.. Tuoksujen takana olikin toi toinen setä..?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 11:24 
Poissa

Tiia kirjoitti:
Haluaako joku ihan selkokielellä lyhyesti selittää mistä tässä jutussa oli kyse..? Montale on mulle vielä melko vieras brändi.. Tuoksujen takana olikin toi toinen setä..?

Pierre Montale on lanseerannut itsensä markkinoille miehenä/brändinä, joka vielä 2000-luvun alussa teki (muka) privaatisti arabian kunkuille ja kuningattarille tuoksuja, kunnes sitten myöhemmin 2000-luvulla perusti tuon Montale brändinsä, joka alkoikin sitten suoltamaan liukuhihnalta tuoksuja, yhä vain kokoajan kiihtyvällä tahdilla.
Kaikki me hölmöt oletimme että kyseessä on yksi ja sama mies - brändi nimeltä Montale, ja parfymööri nimeltään Montale.

Vasta vähän aikaa sitten paljastui, ettei näin taida tosiaankaan olla. Kukaan ei tiedä koko totuutta (paitsi tietysti asianosaiset), mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä että itse Montale ei osaa tuoksuja väsätä alkuunkaan, vaan kyseessä on vain suunnitelmallinen liikemies ja myytti. (todennäköisesti Pierre Montale nimistä miestä ei siis tässä tapauksessa ole edes olemassa)
Montalen tuoksut on väsännyt kuvassa näkyvä ruma arabiäijä. Ne on viety ranskaan enemmän tai vähemmän valmiina. On riitautunut Montalen kanssa, ja astunut nyt julkisuuteen, vaikka on ollut itsekkin juonessa mukana. Milli Vanilli, anyone?

Ruma arabiäijä on perustanut uuden brändin, sen nimi on Tanelli. Pullot ja tuoksut ovan samat kuin Montalella, nimi vain siis muuttunut. Jotta soppa olisi lopullisesti sekaisin, Montalen brändikin on vielä olemassa. Tuoksut myynnissä ihan normaalisti jne.
Miehet kahakoivat kai parhaillaan oikeussalissa, en tiedä. Näin on kuitenkin huhuiltu.

Btw, varjeltu salaisuus on se, että Pierre Montale, tai mikä hänen oikea nimensä sitten ikinä onkaan, perusti myös aikanaan talon jonka nimi on Comptoir Sud Pacifique. Tuttu varmasti monille, nimenä ainakin...

ps. toiv. joku sai selvää tästä. en malttanut olla Tiialle vastaamatta, mutta miulla hommat täällä päällä ja siksi kiireessä kirjoitin. jos tarpeen, selvennän myöhemmin. :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 11:57 
Poissa
Site Admin

Montalen ruma arabiäijä on söpö <3

En haistele yhtään mitään. Nenä lomalla.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 12:24 
Poissa

Uuuh, nyt tunnen itseni huonoksi ihmiseksi tämän tuoksu-ADHD:n takia.

Pesin Montalen ruusut pois ja päällä on Piguet:n Bandit. Tästä tykkään. Alku oli pitkään pelkkää vihreää kohinaa ja vähän sitrusta, aloin jo ihmetellä, missä se nahka luuraa. Mutta tulihan se sieltä! Iholla nyt miellyttävä nahkanuotti, suolaisia animaalisia sävyjä ja hieman happamaan vivahtavaa vihreyttä. Ajattelin, että projektiota on yllättävän vähän, mutta itse asiassa ulkoilmassa huomasin, että on sitä kumminkin. Outo, hyvin epähajuvesimäinen aura ympärilläni. Bandit ei ole minusta mitenkään vaikea. Se on vähän raisu ja hyvin omaperäinen, mutta varsin rakastettava tuttavuus.

Ja sitten kävelin tietysti asioilla Stokkan läpi ja testasin kämmenselkään iso-E-superia. Ambroksan oli puhtaana minulle vähän päänsärkyisä. Iso-E ei. Iso-E tuoksuu hyvälle. Avignonissa sillä on hieno rooli.

Anteeksi, poistun takavasemmalle lemuamaan...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 15:16 
Poissa

Pieni ruiskaus Escadan Marine Groovia (niitä Escadan kesätuoksuja). Mulla on tätä 100 ml. Oli joskus silloin laivalla niin paljon halvempi suhteessa kuin 50 ml, että päädyin tuohon megapulloon. En ole juurikaan käyttänyt. Harkitsen tämän antamista teinittärelle. Tuoksuu tyypilliselle Escadan kesätuoksulle, makean hedelmäinen. Mitään merellistä en tästä löydä. Myski ei kuulu mun lemppareihin (joskaan ei varsinaisesti inhokkeihinkaan). Ei sillä, että se tässä olisi mitenkään erityisen voimakkaana. Paitsi tuosta korkista haistellessa, siinä myski tuoksuu todella pölisevänä.

Ei tämä mikään huono tuoksu ole sinänsä. Se ei vain jotenkin jaksa minua enää kiinnostaa. Alunperinkään en ollut siitä erityisen ihastunut, muistan sen kumman fiiliksen ostohetkellä, vähän niin kuin "kai mä tän nyt sitten ostan...täytyyhän mun tää nyt ostaa...". Vähän tämä on tylsähkö, hiukan sellainen kolmetoista tusinassa-tuoksu. Ei hirveästi ulottuvuuksia eikä syvyyttä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 15:51 
Poissa

Kiitos, Toxu, onpas melkoinen soppa!! :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 16:15 
Poissa

Hei muuten, ettekö huomanneet esittämääni kysymystä? Kumman kaa?

Itse olisin ilman muuta mieluummin Atmehin kanssa. Rumat miehet on nimittäin tunnetusti aivan v*tun hyviä sängyssä. :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 16:20 
Poissa

Yritän jättää sen huomiotta parhaani mukaan :mrgreen: .

Iso-E ja nahkatakkini tuoksuvat yhdessä paremmalta kuin yksikään tähänastinen nahkatuoksu. Ja Bandit ei edes ole huono sekään...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 16:24 
Poissa

Atmehilla on kiva pilke silmäkulmassa. Kyllä tuo pullea kravattilutukka voi miut pamputtaa vaikka tänä iltana. :lol:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 27 Huhti 2012, 21:11 
Poissa
Site Admin

Arabiäijä 6-0. Se feikkiäijä näyttää luihulta ja kulahtaneelta.
Mutta miten sitten pääset siitä arabista aamulla eroon - sehän ei lähde kulumallakaan pois!

Sivuseikka: miltä tuoksun? Kuudelta eri jutulta. Vahvimpana Nekun oopiumöljy ja mieleenjäävimpänä Antimateria. Kiitos Mukael ja kaikki muut hyvästä seurasta!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]