Tänään on 16 Touko 2024, 01:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:31 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Ei muuta kuin järjestelmällisesti listata kaikki tuberoosat ja karsia sitten värin perusteella pois ilmiselvät väärät osumat, jos ei muu auta.

Mullakin on tuo HdP, mutta en ole ehtinyt edes haistella.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:33 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Kamicha, olitko sä haistellut Honore des Presin Vamp a NY? Laitoin sitä tänään stripille ja oon miettinyt että olisiko se voinut olla tämä. Tämä ei kyllä nyt tunnu niin pullaiselta, mutta nyt voi vaikuttaa se että tiedän että tää on Vamp a NY ja että nuoteissa ei ole kanelia jne. On kyllä vaniljaa ja rommia tuberoosan lisukkeena.

Mä oon huono arvailemaan tuberoosatuoksuja kun ei oo mielenkiinto ohjannut niitä laajalti testailemaan... Kilianin Beyond Lovea en oo haistanut, mutta voin sanoa että Kamichan mysteerituoksu ei ole ainakaan Taste of heaven.

toxu kirjoitti:
Mukaelin pitää päästä haistelemaan tätä iholta. Salaisuus saattaa siten selvitä, sillä kyseessä on sen verran kokenut tuoksumies.


Heh, kiitos luottamuksesta mutta en usko että ihohaistelu sen enempää tätä ainakaan mulle avais. Siitä oon ihan satavarma että Kamichan mysteeri ei kuuna päivänä voi olla Borneo, ei edes hassu batch.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Toxu, tuo pilalle mennyt / viallinen Borneo on täysin poissuljettu mahdollisuus, olen siitä ihan 100% varma Borneota nyt haistaneena.

HdP:tähän voin itse asiassa käydä haistamassa huomenna tai lauantaina Nudgessa!

Laitoin muuten myös postia Violettaan - mutta eivät ole penteleet vastanneet :mrgreen: . Ja toxu, pane osoitetta YV:nä niin lähetän sinulle Minigrip-kirjeen. Koko näytteestä en vielä luovu!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:45 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Kamicha kirjoitti:
HdP:tähän voin itse asiassa käydä haistamassa huomenna tai lauantaina Nudgessa!


Nyt jänskättää!! Mä laitoin liuskan vielä minigrip-pussiinkin, yritin simuloida sitä tilannetta :mrgreen:

Ja niin siis Hdp as in Honore des Presiä varmaankin tarkoitit.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Jes, ja se toinenkin, eli Histoires de P... selvinnee sekin lähipäivinä.

Vasilisa oli muistaakseni haistanutkin tuon Tubereuse Animalen, mutta ei ole mokoma kirjoittanut siitä mitään blogiin :kurmotus:.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 31 Touko 2012, 23:55 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Teidän pitää järjestää mysteeritreffit!
Kamicha+Aigu+Vasilisa+Mukael vastaa jo lähes kaasukromatografia.

Jos ei selviä, ehdotan että lähetätte siitä tipan Perfume Shrinen Elenalle Kreikkaan. Tai Vikalle Amerikkaan.

Mä olen haistanut Vamp à New Yorkia kerran ja sanoisin njet - mutta älkää luottako mun sanaan...


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 00:03 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Itse pidän tuota Histoires de Parfymiä nyt ihan kohtuuhyvänä ehdokkaana. Olen aika varma siitä tupakkanuotista - joka näyttäytyy usein myös hyvin syötävänä alkuun (vrt. Ambre Narguile, Spicebomb).

Heinäisyyttäkin tuossa saattaa olla - mutta tässä vaiheessa varmasti jo kuvittelen :roll: :mrgreen: :?

Öitä!

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 00:09 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Minusta mysteerituoksu näyttää tältä - korvaa vain tiikeri tapiirilla!

http://www.kunstkopie.de/a/rousseau-hen ... -jaeg.html


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 01:03 
Poissa

Liittynyt: 02 Huhti 2012, 12:26
Viestit: 782
Paikkakunta: Helsinki
Minigrip-pussia on nyt haisteltu aika antaumuksella, ei tässä vampissakaan oo kyllä sitä pullaa... :sad:


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 09:07 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
No niin, asian selvittely etenee näin. Tänään lähtee kirje sinne Karjalan kunnaille - ja lauantaina tapaan adminin tuoksunäytteiden merkeissä. Honorea käyn moikkaamassa tuon mukaelin kommentin johdosta vain jos epätoivo iskee...

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 09:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Mulla on sulle vielä yksi sleuthing-vinkki. Mene Alla Violettan sivuille ja tee ricerca nuotilla tuberosa. Sieltä tulee joukko niiden myymiä tuoksuja haarukoitaviksi. Saattaa tulla jotain uutta mieleen...

http://www.allaviolettaboutique.com/ricerca.aspx


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 12:52 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 27 Maalis 2012, 20:29
Viestit: 221
Paikkakunta: Helsinki
Kamicha kirjoitti:
Jes, ja se toinenkin, eli Histoires de P... selvinnee sekin lähipäivinä.

Vasilisa oli muistaakseni haistanutkin tuon Tubereuse Animalen, mutta ei ole mokoma kirjoittanut siitä mitään blogiin :kurmotus:.


Force majeure, hajuaistiini ei voinut luottaa, mutaa Tuberose Animale oli murrettu, likaisenhikinen tuberosa, ja tupakkaakin siitä löytyi.

Entä voisiko kyseessä olla Lutensin Tuberouse Criminelle? Entä oletko jo kokeillut Fracasta? Se olisi tosin liian virtaviivainen sopiakseen kuvaukseen. Kuitenkin ovat tunkeneet näytteeseen Madonnan Truth or Darea :pappa: ?

_________________
Miksi ranteeni haisevat pakkausteipiltä?
http://nuuhbeibe.blogspot.com


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 13:24 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Fracas on liian makea ja feminiini ollakseen tapiirituoksu.

Kriminaali voisi olla suspektilistalla, mutta onko teistä tapiiri tuberosatuoksu vai tuoksu jossa on muun seassa tuberosaa? (oma muistikuvani olisi jälkimmäistä.)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 14:42 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Unohdin tuosta rinnalla haistetuista tuoksuista Tubereuse Criminellen - ei ole siitä kysymys. Criminellessä on outo hammaslääkärinuotti heti alkuun, siitä on mahdoton erehtyä.

Ei ole myöskään Truth or Dare. Sitä olen haistanut paperilapulta Stokkalla.

Mysteerituoksun avauksessa on vahva tuberosa, mutta siinä on muutakin. Pulla.

Jos haistaa Diorin vintage Poisonia, pääsee hyvin linjoille, minkä tyyppisestä tuoksusta on kysymys - mutta mysteerituoksu on modernimpi ja virtaviivaisempi, kevyempi (vaikka hyvin täyteläinen sekin), ei yhtä paha "sillage monster", kukkakimppu ei ole niin iso (en haista varmasti mysteerituoksusta muuta kuin tuberosaa, jasmiinia siinä saattaisi olla) eikä taustahälyäkään ole niin paljon. Mutta silti näissä on paljon samaa.

Toinen hyvä verrokki on tuo Sergen Cedre - joka ei ole aivan yhtä tuhti avaukseltaan - ja vaikka siinä onkin kanelinuotti siitä puuttuu mysteerituoksun pullainen täyteläisyys (josta siis nyt epäilen tupakkaa). Cedre kehittyy voimakkaammin puiseen suuntaan paljastaen myskin - kun taas mysteeri kehittyy patsuliin (ehkä kuiviin ruohoaromeihin), pehmeisiin pihka-aromeihin ja paljon lempeämpään puuhun (seetriä ei ole ainakaan paljon).

Omaan nenääni tupakkanuotti ei ole välttämättä ollenkaan likainen (esim. Ambre Narguilessa tai vaikka tuossa Spicebombissa) - ja ainakaan Animalen nuottilistalla ei ole mitään eläimellisen "likaista" - mitä en tuosta mysteerituoksusta löydäkään. Mutta mysteerituoksua voisi kuvailla "likaiseksi" siinä mielessä, että alussa voimakkaana esillä oleva tuberosa ei ole kirkas, kuulas kukkanuotti, vaan "pulla" kietoutuu siihen saumatta ja ne muodostavat yhdessä täyteläisen akkordin, josta on vaikea sanoa missä tuberosa loppuu ja missä "pulla" alkaa.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Mysteerituoksu
ViestiLähetetty: 01 Kesä 2012, 14:59 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Gogol kirjoitti:
Mulla on sulle vielä yksi sleuthing-vinkki. Mene Alla Violettan sivuille ja tee ricerca nuotilla tuberosa. Sieltä tulee joukko niiden myymiä tuoksuja haarukoitaviksi. Saattaa tulla jotain uutta mieleen...

http://www.allaviolettaboutique.com/ricerca.aspx


"Avvia la ricerca"

13 sivua :shock: :D - Violettalla on mahtava valikoima!

Tästä on silti apua, osan voi kuitenkin nopeasti karsia pois esim. värin tai nuottien perusteella.

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 152 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 105 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group