Jäin miettimään, miksi minulla lyö tämän kohdalla totaalisesti tyhjää, vaikka olen periaatteessa varsin visuaalisesti orientoitunut ihminen. Mutta jäin selaamaan lehtiä ja nettiä sillä silmällä... ...ehkä täytyy todeta, että hajuvesimainonta ei ole keskimäärin kovin luovaa ja kiinnostavaa. Peruskaavahan on se, että mainoksessa on kuoliaaksi photoshopattu kaunotar vähissä vaatteissa ja hajuvesipullo. Jos kyseessä on nk. aikuinen tuoksu, niin naisella on vähien vaatteiden sijaan iltapuku, jollaiseen minulla ei koskaan ole varaa - ja todennäköisesti se on photoshopattu hulmuamaan tavalla, joka todellisuudessa tapahtuu todennäköisyydellä 1:10^60. Miesten mainoksessa on sitten vähän vähemmän fotoshopattu, etäännyttävän komea uros ilman vaatteita ja nykyisin myös ihokarvoja *nyyh* ja hajuvesipullo. Toisinaan uros osallistuu ylävartalo paljaana urheilullisiin aktiviteetteihin, tai lillii jossain rantavedessä.
Tämän vanhan Chloe-mainoksen muistan hyvin, kaunis kompositio ja jotenkin ajaton.

Nuori Kate Moss oli minusta tosi pysäyttävä 90-luvun Calvin Klein -mainoksissa. Pidän myös tästä suoraviivaisesta muotokuvasta hajuvesimainoksena.

Myös kyynelehtivä Monica Bellucci Sicilyn mainoksessa jäi mieleen, vaikka tavallaan tämä on kokonaisuutena tosi tylsä. Mutta tuo kauneus, karisma ja kyyneleet...

YSL:n kaiken näyttävä mainos oli minusta myös tyylikäs. Minusta tässä on vähemmän hajuvesimainonnalle tyypillistä kiillotettua seksuaalisuutta, enemmän klassista muotokuvaa. Mies ei myöskään edusta sitä tyypillistä maailmanomistajatyyppiä, vaan katsoo introvertisti poispäin kamerasta. Eikä ole tehnyt tuttavuutta vahaliuskojen kanssa

...