toxu kirjoitti:
Jaakiemilla lähtenyt tämä myyntihomma laukalle. No, toivottavasti et tule katumaan mitään myymisiä.
Propsit siulle edelleen noista maukkaista hinnoista. Ahneus ei selvästi ole helmasyntisi. Tai voihan olla niin, että olet sen verran rahoissasi ettei asialla ole merkitystä :-)
Hmm. Listalla ei taida olla kyllä miulle nyt mitään. Uusia myynti-ilmoituksia odottaessa...

Ainahan se on mahdollista, että kaduttaa. Siitähän sinä olet varoittanut. En kuitenkaan usko. En kamalasti kiinny tavaroihin ja tiedän yleensä mitä haluan.
En usko, että tuoksujen myynnillä voi tehdä kamalasti rahaa. Tai ehkä voi jos jaksaa odottaa arvonnousua tuoksun lakkauttamisen jälkeen ja myy Ebayn kautta pitkin maailmaa. Mutta sitten saa jaksaa kaikenlaista vänkäämistä ja huijausyritystä. Ihan eri asia, kun myy tutuille ja ystäville. Tietää, ettei tuoksut mene hukkaan, vaan saavat hyvän kodin.
Onhan tuo tuoksujen myyminen eteenpäin vähän kuin puolittaisi niihin panemansa rahan, mutta ei kai sitä kannata niin ajatella. Maksaa ne näytteetkin ja noin on saanut tutustua kunnolla. Enkä välttämättä tee niin isoa tappiota, kun olen niin tottunut tuoksuostaja, että osaan ottaa tarjouksista kaiken irti, kuten varmaan moni muukin tällä foorumilla.
Rahaa ei kai kenelläkään liikaa ja minullakin ne on vähissä, kun olen remonttia teettänyt ja budjetit ovat paukkuneet. Siinä hyvä alkusysäys tempaista ja siivota vähän komeroita.
Pohjimmainen syy on kuitenkin ehkä se, että haluan ottaa ehkä hivenen enemmän etäisyyttä tähän tuoksuhommaan ja harrastaa enemmän jotain muuta. Olen hieman väsynyt tuoksufoorumeiden sisältöön. Tämä foorumi on minun mielestä ihan mukava ja täällä on mukavia ihmisiä. Muilla foorumeilla ei käydä oikein kunnon keskustelua, vaan suositellaan vaan tuoksuja kuvakkeilla niitä mitenkään järjellisesti perustelematta. Suositukset ovat samat, vaikka kysymykset vaihtuvat. Tai sitten leuhkitaan kokoelmaan koolla ja kalleudella ja mollataan muiden makua ja etenkin kokemattomampia harrastajia. Tiedätte kyllä kaikki, mitä tarkoitan.
Enkä halua omistaa jotain tuoksuja sen vuoksi, että ne ovat osa kokoelmaa, jonkun nenän tekemiä ja jonkun tietyn talon tuotteita. Iso kokoelma minulla joka tapauksessa on. Ei se tuosta kaapista ihan hetkessä mihinkään häviä. Varmasti toista sataa isoa pulloa. Isonkin kokoelman sietää, kun se on tuoksuja, joista pitää ja joiden käyttämisestä nauttii. Näytteet ja pullot, jotka eivät tunnu omilta, tuntuvat tällä hetkellä vain turhalta roinalta nurkissa. Sitä paitsi minulla on tällä hetkellä kaikki tuoksut, jotka haluan. Viime aikoina olen tehnyt ostoksia enää lähinnä uteliaisuudesta.
Kun on liikaa pulloja ja näytteitä, niin jää ne hyvät pullot käyttämättä, kun pitää olla koko ajan jotain muuta testaamassa.