Eeva kirjoitti:
Mutta miksi, oi miksi By Kilianin tuoksut ovat niin kalliita? Imagosyistä? 50 ml Liaisons Dangereusesia maksaa 175 euroa. Young Mr. Hennessy ei selvästikään ole ajatellut suomalaista veronmaksajaa ja euroalueen kriisiä lätkiessään hintalappuja pullonpohjiin.
Ootko Eeva tutkinut tarkemmin sitä 50 ml pakkausta? Siinä on pullolle sellanen aivan järjetön pehmustettu lukollinen boksi

Imagosyistä ne hinnat silti varmasti enimmäkseen vaan on.
Refill-pullot tosin on ihan inhimillisen hintaisia, n. 75€/50 ml tai 45€/4x7,5ml (sama millilitrahinta). Näin tietty tarvitsis jonkin oman putelin.
Mä oon haistanut kaiken muun By Kilianilta paitsi
Beyond Love-tuberoosatuoksun.
Amber Oud on mun isoin suosikki tältä puljulta, vähän-niinku-ambra-vähän-niinku-uud, täydellisen smooth ilman sellaista tukahduttavaa tunnetta mikä mulle tulee monista ambratuoksuista. Tykkään kyllä muistakin Arabian Nights -sarjan tuoksuista (
Pure Oud,
Rose Oud ja
Incense Oud), mutta toivon että siitä sarjasta tulisi L'oeuvre noire -perussarjan tyyliin discovery-setti jahka
Musk Oud aikanaan ilmestyy.
Perussarjan tuoksuista löytyy kyllä jokaiselle jotain. Toisaalta hyvä, toisaalta vähän ankean kaikkia kosiskeleva lähestymistapa. Tuoksut itsessään ovat kyllä mielestäni hyviä ja ne on tehty selkeiden pääraaka-aineiden ympärille. Löytyy neroli-iiris (
Prelude to Love), vanilja (
Love), tuberoosa (
Beyond Love), jasmiini (
Love and Tears), ruusu (
Liaisons Dangereuses), oud-akkordi (
Cruel Intentions), laventeli-vanilja (
A Taste of Heaven), patsuli (
Straight to Heaven), hunaja-tupakka (
Back to Black) ja balsaminen appelsiininkukka (
Sweet Redemption). Kaksi viimeisintä on eniten mun mieleen tästä joukkiosta. BtB tosin häilyy häiritsevästi eri haistelukerroilla eri suuntiin: välillä liikaa puuterista makeutta, välillä liikaa kuivattuja hedelmiä, välillä mainio hunaja-mauste-kirsikkalikööri-tupakka -ihastuttaja. SR:n osalta suosittelen lukaisemaan boisdejasminin kirjoituksen. SR keikkuu ostohaRkintalistalla ainakin dekanttina.