Mulle tuli tänään tämän tönön samplesetti. Erittäin huolellisesti pakattu, tyylikkääseen ja käytännölliseen pahvirasiaan pakattuna 8 tuoksua, mukana isot kartonkikortit joihin valmiiksi painettu tuoksujen nimet ja pienet neliöt, että voi sitten ruksia mitä tuoksua on millekin kartongille suihkinut. Erittäin tyylikästä mielestäni. Mukana myös erillisinä sampleina pahvikoteloissaan kaksi talon tuoksua ja yksi sample Parfumerie Généralelta (sama minkä Kamicha oli saanut). Ainakin tämä sample-asia on talolla todella erinomaisen hyvin hoidossa, arvostan.
Minkä takia en voi olla ihmettelemättä tämän talon täysikokoisten pullojen designia. Olen yrittänyt ymmärtää sitä ja opetella näkemään pullojen kauneus tai minkä ikinä niissä sitten pitäisikään olla "se juttu", mutta en vain löydä niistä mitään pidettävää. Kuvista tulee mieleen joku Nivean kroppavoide. Ehkä ne on livenä eri näköisiä ja tuntuvat käteen jotenkin erityisen ihanilta? Toinen mikä tulee mieleen on Stormtrooperit Star Warsista (ne valkoiset robotit).
Avatessani tuota 8 samplea sisältävää pahvirasiaa mun syliini tipahti yksi sample ja päätin kokeilla sitten sitä hetimiten. Se oli Sucre d`Ébène, kuinka ollakkaan.

Hyvin sokerinen, hyvin makea, mutta silti jotenkin hajuvesimäinen. Tässä pitäisi olla puunuotteja mutta minun nenäni vääntää tähän väkisin jotain kukkaista.

Makeudestaan huolimatta aika ilmava ja kevyt tuoksu, ihan kaunis kokonaisuus. Aika androgyyni ja jotenkin aseksuaalinen tuoksu mielestäni. Kiva ja hyvä tuoksu, mutta ei herätä minussa mitään sen suurempaa, tuntuu ikään kuin tästä puuttuisi sielu. Voisin tykätä käyttääkin, mutta en todellakaan olisi valmis maksamaan tästä pyydettyä hintaa.
EDIT: Olen nyt kokeillut myös Farebia ja Ambre Céruléenia. Jokin näissä häiritsee. Minun nenääni nämä ovat jotenkin synteettisen oloisia. Ambre Cèruléen tuoksui aluksi ihan joltain puhdistusaineelta. Nyt kun yhdistän nämä kaksi siihen miltä Sucre d`Ébène tuoksui niin sen "hajuvesimäisyys" taisikin olla samaa minkä koen näissä kahdessa synteettisyytenä. Hmmm, kiinnostavaa...