Tänään on 28 Maalis 2024, 18:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 09:09 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Sanottakoon heti alkajaisiksi, etten ole hirveän perehtynyt AG:n kuoleman jälkeen lanseerattuihin tuoksuihin, olen testannut niistä vain muutamia. Mutta siihenastisissa tuoksuissa on monia minulle hyvin rakkaita luomuksia. Annick Goutal loi tuoksuja paitsi itselleen (Grand Amour, Passion), myös miehelleen (Sables, Vétiver) ja tyttärilleen (Eau de Charlotte, Eau de Camille, Petite Chérie), joten ei ole ihme, että talon tuoksut ovat rakkaudella tehtyjä ja tulvivat romantiikkaa.

Omia suosikkejani ovat Folavril ja Eau de Charlotte, jotka ilmestyvät kaapista kevään tullen (Folavril on myös loistava kesätuoksu), Vétiver (lempivetiverini), Rose Absolue (lempiruusuni), Sables, joka lämmittää minua talvisin, ja Heure Exquise, joka on tuoksu, johon saatan jumiutua viikoiksi. Pidän hyvin paljon myös keveästä Eau du Cielistä ja savuisesta ja särmikkäästä Eau du Fieristä.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 08 Touko 2012, 20:08 
Minun ensimmäiset Goutalit on ollut
Songes ja Heure Exquise.
Nyt olen saanut decantit Eau d´Hardienista (ihana kesää ajatellen... oih oih !) ja
Mandragoresta, Tuberosa.sta (tässä on just sellainen "tuhti" tuberoosa jota nenäni on kaipaillut),
Ninfeo Mio oli kans mielenkiintoinen vaihtoehto kesää silmällä pitäen ja tuo Passion.. oi oi ! Nimensä mukainen
jota tulee ehdottomasti harkita syksylle, jos punaisella värillä olisi tuoksunsa, se olisi tässä.
Ihanaa Nerolia unohtamatta, ***<3<3<3*** Päivä päivältä arvostukseni tätä taloa kohtaan kasvaa, mitä useamman
tuoksun olen saanut nuuhkaista. Rakkautta ilmassa !


Ylös
  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 09 Kesä 2012, 23:48 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Tässä talossa on oma viehätyksensä. Näistä aloitin tutustumisen niche tuoksuihin. Petite cherie ja Le mimosa ovat raikkaita persikkaisia ja pohjaltaan vienosti myskisiä tuoksuja. Gardenia passionia kohtaan tunnen näin kesällä aina välillä intohimoa. Les nuits d´Hadrien yllätti minut, ensimmäisen kerran sitä haistaessani en välittänyt siitä ja se sai jäädä pölyttymään. Nyt kesällä haistelin sitä uudelleen useamman kerran ja mieli oli muuttunut. Erityisesti sen pohja on todella miellyttävä. Quel Amour! oli muistaakseni vanhan tyylinen ruusuinen puuteri, ei ihan oman tyyliseni. Neroli oli muistaakseni sellainen helppo ja miellyttävä, yksinkertaisesti hyvältä tuoksuva. Songes on makea ja paksu, tiarea, jasmiinia ja frangipania.

Minua ihan väkisinkin kiinnostaisi haistaa talon uusinta Nuit Etoilee:ta, vaikkakin on kuulemma aivan muuta mitä markkinointiheput yrittävät sanoa.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2012, 09:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Anna kirjoitti:
Quel Amour! oli muistaakseni vanhan tyylinen ruusuinen puuteri, ei ihan oman tyyliseni.


Quel Amour! on erittäin vaaleanpunainen ja marjainen, omassa lajissaan hyvin viehättävä tuoksu, mutta ei minunkaan tyyliäni. Tästä tuli mielikuva hyvin pienestä ja sirosta, söpöstä ja ehkä vähän oravamaisen nappisilmäisestä ja vikkeläliikkeisestä brunetesta, joka pukeutuu pelkästään pinkin eri sävyihin.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2012, 13:10 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 22:53
Viestit: 943
Mä nuuskuttelin likimain kaiken saatavilla olevan Nykissä, ja yllätyin siitä miten kevyestä matskusta on kyse. Olen tosi ihastunut brändiin ja eritoten pullojen ulkonäköön. Ainoa sample jota olen kotona rauhassa nuuskinut on Eau d'Hadrien. Olen meinannut sen jo hankkiakin.

_________________
Oopiumiluola
Une femme sans parfum est une femme sans avenir.
- Coco Chanel


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2012, 15:03 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Osa Annickeista on minulle liian herttaisia ja naisellisia, mutta Eau du Sud on ikisuosikkini. Tutkin noita Hadrianuksen öitä myös myöhemmin kun muistan.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2012, 18:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mun täytyi tänään oikein haistaa tuota Quel Amour:a kun viime kerrasta oli jo aikaa. Väärin muistin, puuteria tässä ei kyllä ole. Mun nenään se tuoksuu paljon ruusulle, on pistävä ja voimakas. Ruusua siinä on kyllä Goutalin kotisivujenkin mukaan. Ehkä se pioni ja punaherukat sitten tekevät mulle tuon epämiellyttävän yhdistelmän, en oikein tiedä. Tuo on sellainen tuoksu, etten siedä sitä kauaa lähelläni, ehkä siksikin en osaa erotella sen eri osia hyvin. Mutta juu, ei ole mun heiniäni.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2012, 22:08 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Nyt olen testaillut suurimman osan Goutalin tuoksuista,
ja hyllyyn on tupsahdellut;
Songes, Heure Exquise, Gardenia Passion, Un Matin d`Orange ja Folavril.
Ja vielä olisi hankinta listalla Les Nuits d`Hardien, Nuit Etoilée ja Eau du Ciel.

Testaamatta on vielä Ce Soir Ou Jamais, Rose Absolue, Quel Amour, Mon Parfum Cheri par Camille ja Vanille Exquise.

Mutta kyllä se vain niin on että monta ihanuutta makuuni tästä talosta löysin. :romance-inlove:

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2012, 22:11 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Kosmoskukka kirjoitti:
Nyt olen testaillut suurimman osan Goutalin tuoksuista,
ja hyllyyn on tupsahdellut;
Songes, Heure Exquise, Gardenia Passion, Un Matin d`Orange ja Folavril.
Ja vielä olisi hankinta listalla Les Nuits d`Hardien, Nuit Etoilée ja Eau du Ciel.


Kokeilitko miesten ja unisex-tuoksutkin?


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2012, 22:14 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Juuh, suurimman osan kyllä, Miesten puolelta/ Unisex puolelta kokeilematta Duel, Sables ja Vetiver.
Oikeastaan voisin pyytää näistä näytettä seuraavaan tilaukseeni. :P

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2012, 22:21 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Sablesin nuotit näyttävät todella lupaavilta.

Itse olen kokeillut noista Duelia ja se on täysi kymppi. Ei mikään über-maskuliini, vaan aika neutraali. En tiedä sitten, venyykö sun maku sinne asti.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 06 Heinä 2012, 22:27 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Jos se on sun makuun täysi kymppi, se voi olla mulle liian miehekäs tuoksu. Mutta nuo Nuit Etoilée ja Les Nuits d`Hardien ovat kyllä aivan loistavia naisillakin. Hitusen makeutta mukana, mää tykkään.
Ambre Fetishe on syksyyn ja talveen, ihana tuoksu, tykkäsin,
Eau d`Hardien häipyi iholta tunnissa - passaan sen,
Eau du Sud ja Ninfeo Mio oli ihan ok, mut ei puhutellu enempääsä,
ja taas Myrrhe Ardente oli ihana alkutalvea silmällä pitäen, ei tähän vuoden aikaan. Se tulee kokeilla joidenkin kuukausien päästä uusiksi.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 01:29 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Goutalin Le Muguet oli mulle vähän plaah. Tämä on mulle vähän tällainen vanha kielokimppu, hieman parhaat päivänsä nähnyt jo. Tästä puuttuu se herkkyys ja suloisuus, sellainen romanttinen ihanuus. Varsinkin kun vertaan Floriksen kieloon, joka on todella raikas ja kaunis, tuore kielomeri.

Ehkä tämä olisi sellaisen vakavamman ihmisen kielotuoksu? Sellaisen joka ei niin romanttisia mielikuvia ja hömpötyksiä kaipaa.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 12:51 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mutta jestas mikä kesto tällä Le Muguetilla on! Se tuoksuu erittäin voimakkaana vielä 18 tunnin kuluttuakin. Tällaista kestoa harvemmin tulee vastaan. Näin pitkän ajan kuluttua se muistuttaa jo enemmän Florista.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Annick Goutal
ViestiLähetetty: 10 Heinä 2012, 15:19 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
;)

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 97 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group