Tänään on 29 Maalis 2024, 02:07

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 12:15 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Sanoin aamulla että patsuli on kellarituoksu joka kuuluu talveen.
Sitten suihkin päälleni tuoksua, joka on pohjimmiltaan patsuliruusu.
Tämä on mainstreamissakin yleinen yhdistelmä, jonka pointti on käsittäkseni istuttaa kukkainen ruusu multaiseen maahan. Molemmat nuotit hyötyvät toisistaan.

Tuoksusointujen maistelu on helppo aloittaa kahden nuotin soinnuista ennen kuin etenee monimutkaisempiin chypreihin ja fougereihin. Listatkaa siis tänne patsuliruusuja tai kertokaa omista patsuliruusukokemuksistanne!

Oma tämänhetkinen patsuliruusuni, joka tuntuu erittäin mukavalta kesämekossakin, on Histoires de Parfumsin Moulin Rouge.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 14:43 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Päivitin huvikseni patsuliruusulistaa Basenotesin ja parin muun lähteen perusteella - vastuu on lukijalla.

Olen haistanut ja muistan haistamani
L'Eau de Chloé
Voleur de Roses, L'Artisan
Lady Vengeance, Juliette Has a Gun

Haistanut vain liuskalta / ei muistikuvaa / en ole haistanut
Loud for Him, Tommy Hilfiger
Midnight Poison, Dior (Toxu haukkui juuri)
L'Inspiratrice, Divine
Une Folie de Rose, Parfums de Rosine
Rose d'Homme, Parfums de Rosine
Rose Ispahan, Yves Rocher
Rose Absolue, Yves Rocher
Classique EDP, Jean-Paul Gaultier
New Tradition, Etro
Black Aoud, Montale

Jos jotakuta huvittaa, dipatkaa jotain patsuliruusua ihollenne ja kertokaa vaikutelmistanne!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 15:16 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 28 Maalis 2012, 20:24
Viestit: 3316
Paikkakunta: Helsinki
Minun täytyy sanoa, että patsulin ja ruusun yhdistelmä ei kuulu suosikkeihini :sad: . Jotenkin tuntuu siltä, että ruusu saa patsulista sen tympeän pölyisen puolen irti - ja ruusu taas tuoksuu patsulin kera ällöltä potpurikuivakukalta.

Olen kokeillut tuota L'Artisanin ruusuvarasta - ja itse asiassa myös Histoires de Parfumsin Noir Patchoulia, joka on kyllä pikemminkin ruusupatsuli stydillä nahka-impressiolla. Ehkä suosikkini kokelemistani on tuo Montalen Black Aoud - mutta sekään ei ole tuoksu, jota haluaisin käyttää. Niin joo, myös tuota Moulin Rougea testasin, siinä on aika paljon muutakin hälinää - ja tässä ei ehkä töki tuo patsuliruusu vaan alkuvaiheen vahamainen halvan meikin haju. Tuoksukokemuksena Moulin Rouge on kyllä ihan kiehtova, mutta minusta vähän turhan konseptuaalinen käytettäväksi.

Joo, yhdistelmä ei vaan miellytä :think: .

_________________
Oh deer.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 15:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Totta - tuoksuyhdistelmä tuoksuu vintagelta, seepialta, tomuiselta -
tältä
Http://threadforthought.net/wp-content/ ... s-1922.jpg

Tai jopa tältä?

http://threadforthought.net/wp-content/ ... e-1922.jpg

En ole oikeastaan yhtään vintage-henkinen itse, paitsi mitä nyt viihdyn 1920-30-lukujen rakennuksissa.
Mulle tämä tuoksuyhdistelmä natsaa pienenä eksotiikkana, melkein anakronismina.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 18:25 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Huhti 2012, 14:29
Viestit: 1492
Voleur de Roses ja Rose d'Homme ovat lemppareitani, niin ja Rose Angel (vai onko se Angel Rose?) joka tosin alkaa olla jo sillä rajalla, että meneekö överiksi. Mutta näillä mennään.

Pidän patsulista ympäri vuoden, siitä tulee lähinnä mieleen märkä multa kesäsateella tai sen jälkeen. Yhdistettynä ruusuun vaikutelma on vielä kesäisempi.

_________________
Crouching tiger, hidden flacon


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 19:20 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
Mä nyt vähän tyhmänä kysyn, mutta eikö tämäkin menisi nuottien perusteella patsuliruususta? Monegal L´Eau de Rose nuotteina Rose ess, Rose Thé, Rose Wardia, Neroli Artessence, Mol.Ultrazur (mikä tämäkin on?), Patchouly Indonesien, Coctail de Muscs. Ainakin tässä on ruusua ja patsulia :oops:

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 19:33 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Menee jos multa kysytään!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 07 Kesä 2012, 19:37 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 21 Huhti 2012, 20:08
Viestit: 1314
No hyvä! Tuokin sai mun elämässäni ihan uuden merkityksen, nyt se ei ole enää pelkkä ruusutuoksu ;) Täytyykin tänään vielä kokeilla tuota.

_________________
http://tuoksuttelija.blogspot.com/


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 08 Kesä 2012, 11:01 
Poissa

Liittynyt: 12 Huhti 2012, 16:24
Viestit: 524
En ole tämän combon ystävä. Pahin virhehankintasampleni on varmaan Heeleyn Hippie Rose, kertakaikkinen no-no nenääni! Sai ihan vatsani kääntämään! Onko kukaan haistellut kiertoon laittamaani samplea? Mitä kommentoitte?

Erittäin lyhyesti olen myös testannut Kurkdjianin Lumière Noirin, joka nenäni mukaan edustaa tätä yhdistelmää enkä ihastunut.

Divinen L'Inspiratricea voisin käyttää tästä yhdistelmästä huolimatta, mutta se on muuten makuuni liian rouvamainen.

Moulin Rougen alkupuoli on kiinnostava, jostain syystä siitä tuli mulle mielikuvia geishoista :? Mutta jonkin aikaa iholla viivyttyään siinä alkaa korostua juuri tuo ruusun ja patsulin liitto, joka ei käy.

Liian realistinen ja sooloileva ruusu saa mulla aikaan huonovointisuutta. Sopivassa sekoitelmassa ruusu taas toimii oikein hyvin. Patsuli soolona lienee myös mulle vaikeahko, mutta siihen aion perehtyä jossain vaiheessa lisää.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 09 Kesä 2012, 11:17 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Vaihdoin tilalle Eiffelin mainitseman patsuliruusun, Heeleyn Hippie Rosen.

Jännää kuinka monikaan teistä ei pidä patsuliruusuista.
Minulle tämä tuoksutyyppi on ehkä kaikista tuoksuista helpoin, lähes naturelli. Jotain sellaista jota voisin suihkaista vaikka ennen torille lähtöä. Tykkään oikeasti enemmän raskaammista ja monimutkaisemmista tuoksuista, joten tämä on mulle vähän kuin meikitön vaihtoehto tai paljaat jalat. Ehkä pitkästyttävä pitemmän päälle mutta helppo ja harmiton satunnaisesti käytettynä.

Voisin vannoa että Hippie Rosen avauksessa on rosépippuria.
(Se tuoksuu minun nenääni usein vähän tilliltä ja korvaankin sillä osin tillin ruokaa laittaessani.)

Edit: Hippie Rose onkin aarre! Olen aivan rakastunut tähän. Minun nenääni tämä on linjakas, johdonmukainen, lähes minimalistinen tuoksu, hienostuneisuutta joka kuitenkin väistää taitavasti aneemisuuden.

Tuntuu päällä samalta kuin hyvin leikattu yksivärinen leninki (vaikkapa ne Calvin Kleinini).
Ei yhtään pöyiseltä eikä seepialta. Puhdistavalta. Tältä:

http://www.net-a-porter.com/Shop/Design ... ection/All


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 14:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Tulee väkisinkin mieleen ajatus, että tämä keskustelu on saanut innoituksensa tästä.

Kuva

Muistatteko vielä sitä BBC:n dokumenttia, jossa tehtiin Tommylle tuoksua, jonka miesten versio oli ruusu-patsuli? Onko kukaan uskaltautunut haistelemaan?

Mona di Orioltakin on juuri ilmestynyt uusi tuoksu, jossa on ruusua ja patsulia.

Kuva


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 17:07 
Poissa
Site Admin

Liittynyt: 23 Maalis 2012, 20:35
Viestit: 2455
Paikkakunta: Helsinki
Otin pinkkiä Loudia ranteelleni. Se haisi jotenkin halvalta ja läpitunkevalta.
Loudilta.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 13 Kesä 2012, 17:40 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 01 Kesä 2012, 19:14
Viestit: 2426
Paikkakunta: Oulu
Oih, mulla on tuota Lady Vengeage.a iso pullo. Aivan ihanaa. Se oli kans sellainen rakkautta ensi silmäyksellä tuoksu mikä piti ihan heti saada. Lady Vengeange on myös sellainen kesä tuoksu mulla oikeastaan ollut. Hmm, nyt äkikseltään ei kyllä tuu muita mieleen.

_________________
Thougts begome things... choose the good ones!


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: Patsuliruusut
ViestiLähetetty: 13 Maalis 2013, 00:02 
Poissa

Liittynyt: 26 Maalis 2012, 16:58
Viestit: 4094
Lumiere noire pour homme kuulunee varmaan tänne.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com Style by mindfreak.ro Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group