Tänään on 10 Touko 2025, 10:01

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14 Heinä 2012, 21:29 
Poissa

Kyllä niitä sadan paikkeilla taitaa olla... Ja huom. mä en keräile :roll:
Nelisenkymmentä lisäksi etsii uutta kotia, eli oikeesti on enemmänkin, ja dekantit ja samplet tietysti päälle. Käykää ihmeessä fragranticassa katsomassa, jos mun had-listaltani löytyy jotain, en oo ollenkaan nirso vaihtareista :)
Mulla on harras tavoite omistaa vain sellaisia tuoksuja, joita todella rakastan. Jatkuvan netti-sokko-shoppailun takia toive on aika kaukana. :oops:

Mulla on suurin osa tuoksuista kahdessa eri kaapissa vessoissa, sitten on vaihtoon menevät laatikossa kirjahyllyssä, ei-niin-mun- samplet ja dekantit yhdessä meikkipussissa ja tykkään-samplet ja dekantit levällään ympäri taloa, lähinnä vessan peilihyllyllä ja pöydällä, jossa meikkaan, ja osa tietysti työpaikalla.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Heinä 2012, 14:09 
Poissa

Kävin eilen Ikeassa ja olin ostavinani uuden peilikaapin kylpyhuoneeseen. Joko asiakas varmaan nostellut vääriä pahvilaatikoita myyntipinoon, kun sainkin ihan tavallisia peilittömiä laatikoita. Olisi pitänyt älytä tarkistaa koodit tarkemmin.

Kasasin kaapit aamulla ja mallasin vähän, että olisiko näistä hajuvesikaapeiksi. Mitä sanotte? Kehtaisiko näitä jonnekin nurkkaan iskeä? Kovasti ovat kyllä esillä, jos noihin laittaa. Kumman helppo oli myös saadan nuo kaapit täytettyä. Voisihan noihin vaikka cd-levyjäkin laittaa.

Edit. Kuva poistettu.

Viimeksi muokannut Jaakiem päivämäärä 21 Elo 2012, 15:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 24 Heinä 2012, 23:08 
Poissa

Minun kokoelmani on toistaiseksi aika vähäinen, kuten kuvista näkyy. Olisihan noita voinut järjestää kauniisti riviin kuvausta varten, mutta ajattelin että pöh, näytetään nyt ihan reilusti kruusaamatta kuinka asiat ovat. Puolisoni käyttöön lahjoittamani miestentuoksut löytyvät kylppärin peilikaapista. Vaikkei se olekaan paras paikka niiden säilyttämiseen, olen ajatellut että on pääasia että ovat aktiivisessa käytössä. Tämä järjestely on lisäksi sellainen, että voin nyt hyvällä omallatunnolla tarttua hyviin nettitarjouksiin eikä jälkeenpäin tarvitse yhtään miettiä olivatko ne nyt niin hyviä (tarpeellisia, onnistuneita, what ever) hankintoja :angelic-cyan: Nehän ovat käytössä! :angelic-halofell:

Kokopullot mahtuvat pukeutumispöydän sivukaappiin (köh-köh) sukkahousujen ja muun naisellisen sälsän kanssa. Näytteet taas asuvat saman pöydän vetolaatikossa balsapuisessa panamahattuboksissa. Näytteitä on arviolta 50 kpl. Kaikki on hyvin saatavilla, mitä nyt nuo Rosinet ovat vähän hankalia. En vain raaski poistaa putkista nauhoja, kun ne ovat niin sieviä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 02 Elo 2012, 16:48 
Poissa

Mulla on edessä nopean ratkaisun etsintä, hajuvedet eivät enää millään mahdu koriinsa ja uudet hankinnat ovat nyt sohvapöydällä kunnes toivottavasti kohta keksin minne saan ne. Haluaisin pitää samplesetit pakkauksissaan mutta se taas vaikeuttaa käyttöä ja tiedän turhautuneena repiväni pakkauksen rumasti kuitenkin ennen tai myöhemmin. Pieni kiina-arkku ehkä esillä pidettäväksi?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Loka 2012, 00:15 
Poissa

34 30-125ml pulloa.Vaatekaapissa valolta suojattuna laatikoissaan(muutamassa ei ole laatikkoa).Olen raivannut kaksi hyllyä tyhjäksi tuoksuja varten ja yilaa on vielä ihan mukavasti uusille puteleille:)Kesäiset vesituoksut on omassa rivistössään,vintaget omassaan ja viileämmän ilman tuoksut omassaan:)Vaikka oon ne jaotellut noin,niin käytän kyllä suunnilleen kaikkia ympäri vuoden.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 11:55 
Poissa

Katsaus kokoelman kehittymiseen vuoden aikana.

Minulla on tuoksuja kokopulloina 37 ja yksi yhteiskäytössä miehen kanssa niin, että se on ensisijaisesti miehen varastoissa. Kahdella pullolla on varapullo. Vuoden aikana olen ostanut itselleni 23 pulloa :shock: - joista kaksi myin melkeinpä saman tien pois. Dekantteja ja minipulloja on 10. Kokoelmaani hallitsevat Sergen löhnöilytuoksut, niitä on kertynyt peräti viisi. Hermes'n tuoksuja olen kerännyt kolme, Aqua di Parmaa, L'Artisania, Lolita Lempickaa, CdG:tä ja ELdOa kaksi. Muita onkin sitten vain yksittäisiä (ja näissä huomioissa ei ole laskettu minejä ja dekantteja, Hermes parantaisi asemiaan ja Guerlain tulisi mukaan, jos nämä huomioisin).

Minipulloja ja ehkä dekanttejakin on tulossa vielä lisää ennen vuodenvaihdetta. Ja saa nähdä, sorrunko vielä yhteen joulupulloonkin :roll: - Aziyade maistuu niiiiin hyvältä tähän aikaan vuodesta. Eau Lentekin oli ihana talvinen maustepläjäys. Ai niin, ja CdG:n Jaisalmer, jonka olin jostain syystä täysin ohittanut ennen edellistä Helsinki 10 - keikkaa. Se on ehkä vähiten rakastettuja CdG:n suitsuketuoksuja, mutta minulle sen lämmin mausteisuus ja vahva frankinsensi kolahtivat täysillä.

Ensi vuoden ajattelin pärjätä pullo / kk tahdilla - tein sitä varten jo taulukonkin. Saattaa olla, että joku pullo lähtee myös kiertoon... Parfumerie Generalea tulee varmasti lisää - ja avaan ovet Annick Goutalille ja Diptyquelle (no onhan minulla jo varjot vedessä dekanttina).

Jickyä alan metsästää aktiivisesti kirppareilta ja huutokaupoista, sen voin ostaa kun hyvällä hinnalla vastaan tulee.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 12:46 
Poissa

Olen pyhittänyt hajuille yhden hyllyn vaatekaapista. Rasiat ovat takaseinällä ja neljäkymmentä pulloani olen järjestänyt korkeusjärjestykseen sigman muotoiseen jonoon, koska se oli mielestäni hauskaa. Enimmäkseen on minejä, isompia (alkaen 15 ml) on 15 kpl. Enimmäkseen ihan mitä sattuu, mutta toistaiseksi haluan säilyttää hölmöimmätkin hankinnat. Samplet (43 kpl, joista viisi ihan tyhjiä) ovat pienessä rumassa muovisessa korissa pienissä minigrip-pusseissa. Kauniimpi kori olisi hyvin tervetullut.

Tajusin juuri, että koko tuo hyllyllinen on kertynyt tämän vuoden aikana :shock: Joskus keväällä taisin aloittaa. Siis se oli helatorstai kun sain Angelin, mutten kuollaksenikaan muista oliko sillä mitään seuraa hyllyllä silloin, ehkä ei ollut. Olen ollut aika ahkera shoppaaja. Neljästäkymmenestä tuoksupullostani 23 on peräisin kirpputoreilta, eläköön kirpputorit.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 13:03 
Poissa

^hieno aloitus Eeni :aurinko: Ja niitä ihania tuoksuja kyllä löytyy ja löytyy lisää vaan.
Voi vitsi... mun ei ehkä kannata mitään rajoja asetella, ku en kuitenkaan pysty niitä pitää.(Luulisin)
ellei sitten ihan reippahasti suuntaa huomioonsa johonkin muuhun juttuun, sitten ehkä saattaisin pärjätä se
yks pullo per kk :?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Joulu 2012, 13:20 
Poissa

Mulla on nykyään tällainen valkoisena makkarin seinällä. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/produ ... #/30217673

Sinne mahtuu juuri ja juuri pullot. En tykkää säilyttää pulloja pahvipakkauksissaan, ja harrastankin jatkuvaa "otan laatikon pois-laitan sittenkin takaisin, että säilyy paremmin"-rumbaa :oops:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 12 Joulu 2012, 15:06 
Poissa

Sumukorento kirjoitti:
Mulla on nykyään tällainen valkoisena makkarin seinällä. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/produ ... #/30217673

Sinne mahtuu juuri ja juuri pullot. En tykkää säilyttää pulloja pahvipakkauksissaan, ja harrastankin jatkuvaa "otan laatikon pois-laitan sittenkin takaisin, että säilyy paremmin"-rumbaa :oops:

Onpas kätevä kaappi.

Joku kysyi minulta viestissä tuoksukokoelmani kokoa joku aika sitten. Nyt muistaessani vastaan tähän. Pullojen määrä lähentelee tällä hetkellä sataa, mutta se on oikeasti vain tilastoharhaa. Olen kirjannut ylös myös kaikenlaiset minit, joita on tullut erityisesti nyt syksyllä hankittua. Isojen pullojen määrä on ollut siinä samalla laskussa. Hyvä niin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 19:27 
Poissa

Tuli tässä mieleen kun olen katsellut täyttöpulloja, niin kuinka moni teistä ostaa täyttöpulloja? Vai haluatteko myös sen kauniin pullon vaikka siitä joutuisi maksamaan esim. 60 euroa enemmän pelkästä täyttöpullosta? Itse olen siinä tilanteessa, että rakastan kyllä kauniita pulloja, mutta kun täyttöpullon saa edukkaammin niin suunnittelen ostavani pelkän täytön. Esteetikko olen, ja pulloja on kiva ihastella, mutta itse tuoksuahan mä olen ostamassa...pihiys iskee siis :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 19:32 
Poissa

Escentualhan mainosti etusivullaan, että 20 prossaa pois ohjehinnoista. Pääteeköhän Guerlainiinkin? Miksi muuten se refill, eikä sitä sydän syrjällään -pulloa?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 19:47 
Poissa

mulla on sydän syrjällään pullot. Pari refilliä. Mutta niihin kaipaisin kyllä sen kullatun kuoren.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 19:58 
Poissa

Ei päde kuin ihan pariin Guerlainiin. Esim. Samsara ja L'Heure Bleue 8ml parfyymi täyttöihin. Mutta nyt kun katselin, niin ei ne varsinaiset pienet parfyymipullotkaan niin kalliita ole.

Jardins De Bagatellea pohdiskelen, sitä olen jo kauan suunnitellut ostavani. 50 millinen täyttö on 53e, sama mutta siinä kultaisessa täytettävässä pullossa 71e ja 100ml varsinaisessa lasipullossa 85e. Edp sen on oltava, edt oli ihan olematon. Sata milliä on kuitenkin liian hurja määrä. Eli haluanko kultaisen kuoren vai en :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Joulu 2012, 20:37 
Poissa

Anna pöhkö harakka, mä annan sulle kultakuoret 50ml pulloon :D Mulla on ne Jickyssä, ja ovat oikeasti vaan tiellä ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 174 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]