Amoria kirjoitti:
Herra D:n tuoksuissa taitaa aika usein olla tuo saman tyyppinen sivujuonne, joka häiritsee monia
Valtaosassa Duchaufourin tuoksuista on tosiaan se tietynlainen hapan, mun nenään tympeä ”duchaufourmaisuus”, sekä Seville että Vanille on vahvasti tässä ryhmässä. Mutta en löydä Sevillestä kuitenkaan sitä ihan samaa
kosteaa efektiä minkä saan Vanillesta. Ehkä siis osittain puhutaan samasta asiasta, ja osittain ei! Blogeista yms vuosien varrella itselleni on tullut olo että suurempi tai ainakin äänekkäämpi osa nettiin kommentoivista nimenomaan tykkää D-efektistä, ja kai sen tuoksut enimmäkseen ihan hyvin myyvätkin kun on ollut niin palkattu jamppa ties mihin. Meidän foorumilla on kyllä ehkä vähän enempi nillitetty (tai ainakin minä oon

) D:n tuoksuista vaikka toki positiivisiakin on ollut, ja ainakin Vasilisa on kans jonkinasteinen fani. Itsekin ihme kyllä tykkään joistakin tuotoksista, esim. Aedes de Venustasista ja Neela Vermeiren Trayeesta.
Ehdottomasti kannattaa ottaa haisteluun Frapinilta ainakin 1697, D:n tekemä, makeahko ja varsin romminen. Itse haistelin aikanaan tästä sitä ”absolu de parfumia” (jota näyttää edelleen olevan saatavilla ainakin ALzD:ssa), testauksesta jäi mieleen että se romminen avaus oli tosi hieno, mutta jotenkin hajosi mitäänsanomattomuuteen aika pian. Myöhemmin tuli edp-versio, josta muistelen lukeneeni kommentteja että se ei ole vain laimeampi versio vaan jollain tapaa myös paremmin tasapainotettu.
Jaakiem kirjoitti:
Mulla on samanlaiset tunnelmat siitä, etten saanutkaan sitä Navigateuria sieltä alesta. Kysyin siitä, että onko sitä tulossa myöhemmin muuten valikoimaan ja vastasivat, ettei sellaista ole tiedossa. JOTEN TULKITSEN, ETTÄ SEKIN ON DELETOITU.
Harmi tietty kun L'eau du Navigateuria olisi ollut halvalla tarjolla, mutta lohduksi suosittelen testaamaan MPG:n Eau des Iles (Gogol tykkää kans tästä), jos et oo jo ehtinyt, on mun muistikuvan mukaan nimittäin todella samantyyppinen tuoksu mutta intensiivisempänä.