Tänään on 16 Touko 2025, 02:27

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 130  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 18:33 
Poissa

pihlaja kirjoitti:
^ ????

http://perfumeshrine.blogspot.fi/2013/0 ... niche.html
Toivoisin sen olevan väärinkäsitys, mutta pelkään että ei ole.

mukael kirjoitti:
Mun nenä poimii siitä tosi häiritsevästi sellaisen vähän vaikeasti kuvailtavan :yrjö: -sivutuulahduksen, kosteanhappaman ja sellaisen kuin jonkin sinänsä vähähajuisen kukan terälehti alkaa pikkuhiljaa pilaantua...

Testailin juu, dekantin verran ennen ostopäätöstä. Puhutaankohan tässä nyt siitä samasta minun nenässä pian happanevan vaniljavanukkaan tuulahduksesta, joka oli myös Sevillessä, mutta huomattavasti voimakkaampana? Herra D:n tuoksuissa taitaa aika usein olla tuo saman tyyppinen sivujuonne, joka häiritsee monia, mutta mun nenässä se on enemmän tuoksun tekstuuriin liittyvää kuin varsinainen nuotti jonka haistaisin erikseen. Se saa tuoksun tuntumaan karheammalta. Jos ei nyt puhuta ihan eri asioista :?

Mutta Vanille, voi pojat. Löysin sen liian myöhään. Vanilja ei ole minun nuottini, mutta tässä kuivassa ja puisessa olomuodossa innostuin siitä kovasti. Toinen asia oli sitten se rommi, joka minun nenään tuoksuu tässä lähes yhtä voimakkaana. Olen aikeissa avautua tuoksusta vielä blogin puolelle pidemmin. Ehkä minun pitäisi siirtyä testaamaan Frapineita :think: Onneksi sain tilattua varapulloja, vaikka nyt pelottaa saatanasti että tässä käy kuten samaan aikaan toisaalla... Penhaligonilta tuli ensin viesti, että yhtä kylpyjuttua ei sittenkään ollut. Sitten tuli hetken päästä toinen viesti, että toinenkin tuote oli sittenkin lopussa, "voisistteko ystävällisesti soittaa tännepäin tilauksestanne?"

Että perkele x2, ei lähtenyt tämä nyt ihan odotetulla tavalla liikkeelle :character-jason: :pläts:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 19:16 
Poissa

Amoria kirjoitti:
Että perkele x2, ei lähtenyt tämä nyt ihan odotetulla tavalla liikkeelle :character-jason: :pläts:

Mulla on samanlaiset tunnelmat siitä, etten saanutkaan sitä Navigateuria sieltä alesta. Kysyin siitä, että onko sitä tulossa myöhemmin muuten valikoimaan ja vastasivat, ettei sellaista ole tiedossa. JOTEN TULKITSEN, ETTÄ SEKIN ON DELETOITU.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 19:32 
Poissa

YSL:n Paris 125 ml Edt. Tätä mulla onki ollut joskus nuorempana, ihana talvi tuoksu, raikastaa, piristää, se ku tässä aurinko alkaa paistella niin Paris on omiaan. Ja pitihän se kotiuttaa tuo Giorgio Beverly Hills ku Mohn niin makean näytteen pisti. Saas nyt sitte nähä mikä ero on Mohn:n vintagella ja tän hetken kokoonpanolla. :happy-cheerleadersmileygirl:

Viimeksi muokannut Kosmoskukka päivämäärä 09 Tammi 2013, 21:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 19:57 
Poissa

Amoria kirjoitti:
Herra D:n tuoksuissa taitaa aika usein olla tuo saman tyyppinen sivujuonne, joka häiritsee monia

Valtaosassa Duchaufourin tuoksuista on tosiaan se tietynlainen hapan, mun nenään tympeä ”duchaufourmaisuus”, sekä Seville että Vanille on vahvasti tässä ryhmässä. Mutta en löydä Sevillestä kuitenkaan sitä ihan samaa kosteaa efektiä minkä saan Vanillesta. Ehkä siis osittain puhutaan samasta asiasta, ja osittain ei! Blogeista yms vuosien varrella itselleni on tullut olo että suurempi tai ainakin äänekkäämpi osa nettiin kommentoivista nimenomaan tykkää D-efektistä, ja kai sen tuoksut enimmäkseen ihan hyvin myyvätkin kun on ollut niin palkattu jamppa ties mihin. Meidän foorumilla on kyllä ehkä vähän enempi nillitetty (tai ainakin minä oon :mrgreen:) D:n tuoksuista vaikka toki positiivisiakin on ollut, ja ainakin Vasilisa on kans jonkinasteinen fani. Itsekin ihme kyllä tykkään joistakin tuotoksista, esim. Aedes de Venustasista ja Neela Vermeiren Trayeesta.

Ehdottomasti kannattaa ottaa haisteluun Frapinilta ainakin 1697, D:n tekemä, makeahko ja varsin romminen. Itse haistelin aikanaan tästä sitä ”absolu de parfumia” (jota näyttää edelleen olevan saatavilla ainakin ALzD:ssa), testauksesta jäi mieleen että se romminen avaus oli tosi hieno, mutta jotenkin hajosi mitäänsanomattomuuteen aika pian. Myöhemmin tuli edp-versio, josta muistelen lukeneeni kommentteja että se ei ole vain laimeampi versio vaan jollain tapaa myös paremmin tasapainotettu.

Jaakiem kirjoitti:
Mulla on samanlaiset tunnelmat siitä, etten saanutkaan sitä Navigateuria sieltä alesta. Kysyin siitä, että onko sitä tulossa myöhemmin muuten valikoimaan ja vastasivat, ettei sellaista ole tiedossa. JOTEN TULKITSEN, ETTÄ SEKIN ON DELETOITU.

Harmi tietty kun L'eau du Navigateuria olisi ollut halvalla tarjolla, mutta lohduksi suosittelen testaamaan MPG:n Eau des Iles (Gogol tykkää kans tästä), jos et oo jo ehtinyt, on mun muistikuvan mukaan nimittäin todella samantyyppinen tuoksu mutta intensiivisempänä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:44 
Poissa

mukael kirjoitti:
Jaakiem kirjoitti:

Harmi tietty kun L'eau du Navigateuria olisi ollut halvalla tarjolla, mutta lohduksi suosittelen testaamaan MPG:n Eau des Iles (Gogol tykkää kans tästä), jos et oo jo ehtinyt, on mun muistikuvan mukaan nimittäin todella samantyyppinen tuoksu mutta intensiivisempänä.

Niinhän ne viisaammat sanovat. Näyte on muuten jo tulossa. Vaikka Navigeteurin onnistuisikin vielä nappaamaan jostain, voi tuo olla parempi vaihtoehto joka tapauksessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 20:47 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:

Harmillinen homma, muakin olisi kiinnostanut tuo. L'Artisanilla on tapahtunut ilmeisesti omistajavaihdoksia, joten nyt saattaa olla hyvä hetki pieneen vainoharhaisuuteen ja varapullojen hankintaan minkä tahansa tuoksun osalta.
Mun varapullojen kohtalo alkaa huolestuttaa kokoajan enemmän. Vuorokausi oman tilaukseni jälkeen, tuote on nettikaupasta lopussa. Nyt on siis kysynys vain siitä kuinka paljon tilausjärjestelmä laahasi perässä tällä kertaa :icon-eek:

Tietääkö joku mistä noista lopetuksista saisi joskus tiedon ajoissa, vai lähteekö se aina liikkeelle yhtä vittumaisesti kuiskauksena korvasta korvaan?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 21:02 
Poissa

L'artisanilla varmaan pyyhkii nyt muuutenkin isompi luuta, kun merkki on tulossa/tullut Sephoraan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 21:38 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Mäkin kokeilin eilen Pengaligon'sin Opusta ja Blenheimia ja pidin etenkin jälkimmäisestä. Ei nuo ole kyllä tuoksultaan paljon kölninvettä voimakkaampia, mutta muuten laadukkaan tuoksuisia.

Opus on vielä testaamatta, mutta Blenheim oli oikein miellyttävä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 23:01 
Poissa

Amoria kirjoitti:
[
minun pitäisi siirtyä testaamaan Frapineita :think:

Mä olen jonkun verran haistellut noita, mutta eivät ole tehneet sen suurempaa vaikutusta. Mulla oli niiltä nippu näytteitäkin, mutta annoin ne jollekin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 23:07 
Poissa
Site Admin

Ei noi Artisanit ihan heti maailmasta katoa. Tea for Two, Riviera Palace, Iris Pallida - kaikki ihan hyllytavaraa lähiparfymerioissa täällä Roomassa. Noita on tehty paljon ja edelleen vielä paljon myös myymättöminä varastoissa. Artisanit eivät ole täällä ainakaan mitään supernicheä vaan niitä on laajasti saatavilla melkein missä hyvänsä. Pieni matka Etelä-Eurooppaan ja melkein kaikki mitä ikinä olette kaivanneet kyllä löytyy jos vain malttaa etsiä. Italialaiset parfymeriat ovat huonosti netissä, mutta ainakin Alla Violetalla on laaja valikoima niitä ja esimerkiksi Vanille Absolutementia löytyy yhä:
http://www.allaviolettaboutique.com/eng ... l-449.aspx

Corson Sephorassa on tarjolla Lutensin Export-valikoima. Sephoralla on erilaisen valikoiman myymälöitä eri asiakaskunnille. Itse näkisin että ne saattavat tuoda tuoksuja uudenlaisen asiakassegmentin ja ikäryhmän tietoisuuteen - parfymeriat ovat tätejä ja setiä varten, nuoremmille tarvitaan erilaiset myyntipaikat.

Paras keino pitää jokin tuoksu elossa on tietysti ostaa ja saada ystävätkin ostamaan sitä ;)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Tammi 2013, 23:14 
Poissa
Site Admin

Jatkan vielä - mutta ei kaikki tietenkään ikuisesti pysy valikoimassa vain laajan valinnanvaran vuoksi.
Alla Violetassa on ale-osasto - selkeästi nichemerkkejä jotka syystä tai toisesta eivät ottaneet tulta ja jotka myydään loppuun. Lisää tuskin tulee:
http://www.allaviolettaboutique.com/eng ... saldi.aspx

Jos joukossa on suosikkejanne, ostakaa pois. Talouden ongelmat ravistelevat pientuottajia vähän joka puolella, lappuja tulee luukulle ja liikkeitä suljetaan. Täällä Etelässä on paljon asuntoja tyhjillään (ilman halukkaita ostajia tai vuokraajia) ja monen liikkeen talous on veitsenterällä.

En mitenkään pysty uskomaan että kaikki viime vuosien huikeasta niche-räjähdyksestä on oikeasti elinkelpoista tavaraa. Miten kävi Suomessa muuten Osmantus Oy:n - menikö se nurin, lopettiko toimintansa?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Tammi 2013, 00:05 
Poissa

Onneksi täydelliseen katoamiseen menee tosiaan aikaa, lähinnä tympii tämä asennepuoli ja salamyhkäisyys touhussa. En vaan yhtään kaipaa tämän tyyppistä jännitystä elämääni. Kun asetun jonkun tuoksun käyttäjäksi, haluaisin sitä olevan kaapissani jatkuvasti riittävä määrä mielenrauhani kannalta. Surullista myös, että kertakäyttö-kulttuuri on levinnyt tällekin elämänalueelle ja tuoksuja jotka ovat vielä ihan juniori-kamaa, alkaa jo tippua valikoimasta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Tammi 2013, 16:10 
Poissa

Voi jestas ! Tänään saapui jätti splash pullo no5 edp:tä :D
Tätä voisi sanoa jo massiiviseksi. :aurinko:
Aivan ihanaa, nyt se sitte riittää piiitkäksi aikaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Tammi 2013, 18:40 
Poissa

Siitä splash-pullosta saa varmaan jo kunnon loiskahduksia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Tammi 2013, 20:43 
Poissa

Jotakin tuli tänään First in Fragrancesta. Mutta mitä tai mikä se on! Jatkunee seuraavassa numerossa...
PS. Vihjeenä arvaushalukkaille voin sanoa, että pelkkä korkki painaa 130 grammaa.

Viimeksi muokannut Jules päivämäärä 10 Tammi 2013, 22:06, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 130  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]