Aigu kirjoitti:
Tigrushka: Kohta 5. Alan ammattilaisena (Olen myynyt mainstream-tuoksuja vuosikausia) voin sanoa, että en voisi olla enempää samaa mieltä. Mainstream-tuoksujen kanssa tuoksuharrastus on vähän sama asia kuin harrastaisi viinejä maistelemalla hanapakkauksista.

No ei nyt ihan, mutta melkein.

Olen useammin kuin kerran onnistunut närkästyttämään (useimmiten amerikkalaisia) tuoksuharrastajia julkkistuoksuboikotillani. Koska en ikimaailmassa menisi ostamaan britneyspearsparishiltonkatieprice-"parfyymiä", en edes vaivaudu testaamaan niitä. Koko julkkistuoksuilmiö on minulle niin vastenmielinen (ja tähän on pakko lisätä, että en laske esim. Etat Libre d'Orangen Eau de Protectionia ja Like Thisiä tähän kategoriaan kuuluviksi), etten halua tukea sen olemassaoloa millään tavalla. Kun alkoi tulla palautetta tyyliin "TODELLINEN hajuvesiharrastaja testaa KAIKKIA tuoksuja" ja "MINÄ rakastan hajuvesiä NIIN paljon, että kokeilen KAIKKIA", totesin, etten myöskään ruokaile McDonaldsissa.
Minulle yksi olennaisimpia asioita tuoksussa (sen ilmeisen eli sen, miltä se
tuoksuu minun ihollani lisäksi) on, että se on rakkaudella tehty, että sen luomiseen on uhrattu muitakin ajatuksia kuin että kuinka paljon ja kuinka nopeasti sen myynnillä kartutetaan firman kassaa.
Juttelin kerran yhden saksalaisen tuoksuharrastajan kanssa siitä, että monet "isojen talojen" uutuustuoksuista on mitä ilmeisimmin suunniteltu niin, että ne eivät juurikaan "kehity", vaan tuoksuvat alusta loppuun samalta. Tällä ilmeisesti "palvellaan" kärsimätöntä ja tuoksuja tuntematonta asiakasta, jolla ei ole aikaa eikä kiinnostusta odotella puolta tuntia ja kuulostella, mitä jännää sitten tapahtuu. Ilmeisesti tällaisia tuoksuja yhdistää jokin kemikaali, koska jo pitkään minusta on tuntunut epämiellyttävältä kulkea tavaratalon tai tax freen parfyymiosaston läpi, koska siellä leijailee yhtäaikaa makea ja pistävä pilvi, joka
sattuu nenään.