Tänään on 14 Touko 2025, 12:59

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 17:44 
Poissa

Mummo-chypre kiinnostaisi minuakin!

Huh, mitä Heeleyn Cuir Pleine Fleur teki, pahaa-aavistamattomana päätin aamulla suihkia sitä ja sainkin sitten koko päivän kärsiä metallinmausta suussa, vihlovista ikenistä ja nenästä, pahasta olosta jne. Yleensä en kovin herkästi reagoi tuoksuihin tai muuhunkaan kosmetiikkaan.
Mitä muuten pystyin havainnoimaan niin avaus oli tervainen, ympärilläni leijui metallinen, melko miehinen ja hyvin sankka savuisen vetiverinen tuoksupilvi. Lähinuuhkaisulla olin haistavinani myös heinäpaalin tuoksua tms.

Heeleyn tuoksujen metallisuudesta olikin puhetta, näitä kannattanee testailla varovaisesti..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 17:54 
Poissa

Hellin,
Laitan sulle mummochypreä, kun tuubit tulevat. Jos tapaat Syysviirua, viitsitkö haistella hänellä Amor Sacroa. Omat tuubini ovat totaalisen loppu ja testerimuodossa löytyy vain Hannelea. Hanneleahan saa lisää, jos haluaa esim. antaa näytteitä kavereille tms.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 17:58 
Poissa

Aigu kirjoitti:
Hellin,
Laitan sulle mummochypreä, kun tuubit tulevat. Jos tapaat Syysviirua, viitsitkö haistella hänellä Amor Sacroa. Omat tuubini ovat totaalisen loppu ja testerimuodossa löytyy vain Hannelea. Hanneleahan saa lisää, jos haluaa esim. antaa näytteitä kavereille tms.

Mahtavaa, suuret kiitokset!
Sopii mainiosti, tai voin laittaa kustinkin polkemaan, laita Syysviiru viestiä. Vai oliko niitä treffejä nyt muuten lähiaikoina tiedossa?
Hyvä tietää, minun Hanneleni ovat melkein kaikki jo pitkin tuttavapiiriä :).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:11 
Poissa

Lueskelin tuossa pahaa aavistamattomana Roja Doven kirjaa. Kun pääsin alkupuheista ensimmäiseen hajuveteen, joka oli tietenkin Guerlainin Jicky, sain ajatuksen, että voisin jatkaa lukemista haistelen Jickyä ranteesta. Olipahan yllätys.

Yritän kirjoittaa tätä ja samalla pitää kättäni mahdollisimman kaukana nenästäni. Kirjassa sanotaan Jicky on saanut nimensä jonkun Jaqualinen lempinimestä. Epäilen, että se on saanut nimensä, kun joku on todennus Icky haisteltuaan tätä ensimmäisen kerran.

Joku varmaan ihmettelee jo, että mitä se siinä kärsii ja kauhistelee. Jicky haisee siltä, mistä tällä foormilla on ollut viime päivinä liiankin kanssa puhetta. Keskustelupalstoilla puhutaan Jickyn laventelista ja vaniljamääristä. Voi niitäkin siinä olla, jos vain kestää haistella.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:24 
Poissa

Onpa kiva harrastaa tuoksuja, kun saa haistella pissaa ja kakkaa. Tekisi mieli pestä jo käsi, mutta pitää sinnitellä ja katsoa, miksi tämä muuttuu. Sitä odotellessa tilanteeseen sopivaa musiikkia.

http://www.youtube.com/watch?v=EybHtRks_Qs

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:32 
Poissa
Site Admin

Sori Jaakiem että lähetin sulle tuon 8)

Voit mielessäsi verrata sitä Dremeriin joka imuroi autonsakin. Jicky on minusta pilaantunut vanha irstailija joka hajustaan huolimatta vetää vastustamattomasti puoleensa kilttejä poikia ja tuhmia tyttöjä.

Älä kuole MKK:iin (running for cover -ja siitä tykkään oikeasti)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:47 
Poissa

Ei mitään. Onhan tämä klassikko ja avartava kokemus. Osaanpahan jatkossa tunnistaa sivetin kaukaa. (Kaukaa se pitää tunnistaakin, kun en lähellä saata kättä tuoda) Pierre Cardin pour monsieurissa on sama nuotti, mutta paljon, paljon pienempänä taustalla. Olen ollut sitä mieltä, että se on siinä sellainen pahanhajuisen hengityksen haju. Kumma kun sivettiä listata Fragranticassa lainkaan. Ihan kuin sitä voisi olla huomaamatta.

Kiitos muutenkin tuoksulainoista. Tulivat postissa tänään. Tuli ihan sellainen olo, että olen mikroskoopin alla kalibroitavana ja tuoksut oli valittu aiempien kommentien perusteella. Teint de neigestä on lyhyt matka Bois farineen. Olen ahminut niitä tänään, kun loppuviikosta en ehdi. Bois farine oli sokeria ja meikkivoidetta. Alussa sokerin imelyys vähän vihlaisi hampaissa. Parissa tunnissa tuoksu on rauhoittunut täysin. Välillä, etäämpää haisteltuna, siinä olisi ihan kuin häivähdys iso-superia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:48 
Poissa

Onko tuo tulkittavissa siis siten, ettet todellakaan pitänyt Dreameristä, mutta et vaan ilennyt sanoa sitä ihan niin suoraan?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:55 
Poissa

Tuo Jicky-kokemus oli minullakin ihan samanlainen. Jicky tuoksui minun kädelläni siltä kuin joku olisi hinkannut käteen kuivattua inkivääriä ja pieraissut päälle.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 18:57 
Poissa

Jicky antaa uuden merkitys termille eau de toilette, vaikka edp tämä taisi olla. Oletteko panneet merkille, miten asia ilmaistaan arvosteluissa korrektisti: maatilan tuoksu (farm yard smell), tallit (stables) tai pestyn kylpyhuoneen tuoksu. En olisi uskonut, että kirjoittelisin tällaisia asioita tälle foorumille.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 19:01 
Poissa

Mikäli käytte Grassen tuoksumuseossa, niin varokaa sitä ykkösarvausta. Se on siis ihan puhdas lehmänpaska ja sitä nuottia kyllä Jickyssä on ihan riittävästi. Jos haluan tuoksua pierulta, niin minun ei tarvitse ruiskia kallista Guerlainia päälleni.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 19:08 
Poissa

Gogol kirjoitti:
Älä kuole MKK:iin (running for cover -ja siitä tykkään oikeasti)

Musks Koublai Khan? Ainoa, missä olen toistaiseksi voinut sietää sivettinuottia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 19:13 
Poissa

Onko Jickyssä jasmiinia? En ainakaan itse muista... Voi olla muuten, että 1800-luvun lopun tuoksumaku on ollut tömäkämpi kuin nykypäivän maku. Pitäisi jotenkin kokeilla Jickyä uudelleen. Berliinin pakkasessa se ei toiminut. Tosin epäilen, että kovassa helteessä se voi olla vielä iljettävämpi. Pidättäydyin viime kesänä Guerlainilla Pariisissa Jickyn kokeilemisesta, kun hellettä oli 36 astetta. Luulen, että se oli ihan hyvä ratkaisu. Btw, mikäli haluatte vielä harrastustanne taas uuteen sfääriin, niin kokeilkaa lämpötestejä. Eli parfyymia suihkutetaan esim. kämmenselälle ennen aerobista treeniä. Tuoksuilla on nimittäin tapana muuttua lämmössä - ainakin osalla tuoksuista.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 19:18 
Poissa
Site Admin

Mä olen asunut vuosia Amerikassa. Siellä ei ole poliittisesti korrektia erittää yhtään mitään.

Ei: saisinko mennä vessaan vaan "May I wash my hands". Ja se on restroom - niin kuin joku siellä lepäisi.

Mä tykkään Dreamerista. Mutta se on Jickyn polaarinen vastakohta. Puhtausobsessoitu ja täysin synteettinen. Vähän kuin muovituoli (voihan se olla vaikka Eero Aarnion). Jicky on luontoa luonnollisimmillaan, ihmisvaatteinen eläin, ja vielä puoliksi pilaantunut. Mutta jotain puoleensavetävää siinä on. Vähän kuin kolari: kävelin tänään tytär käsipuolessani piazzalle, jonka keskenä oli kaksi autoa murskana. Ympärillä viuhkallinen tuulilasinsirpaleita ja melkein jähmettyneitä silminnäkijöitä, joista jokainen sanoi repliikkinsä kuin koulunäytelmässä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 16 Huhti 2012, 19:21 
Poissa

Itse olen miettinyt joidenkin suosittujen halvalta tupakalta haisevien tuoksujen kohdalla, että miten paljon suosiossa on kyse siitä, että tuoksu sulautuu tupakoitsijoiden ihoon omaksi tuoksuksi. Esimerkiksi vaikka Jazzissa. Lisäksi voisi ajatella, ettei tupakoitsija haista samassa määrin tupakan tuoksua, joka on koko ajan läsnä. Silloin jää jäljelle vain raikas saippuan tuoksu.

Onko maailma vain nykyään niin paljon pestympi, että Jicky pompppaa taustasta? Olemmeko me itse vieraantuneet kaikenlaisista ihmisestä peräisin olevista hajuista?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]