Tänään on 14 Touko 2025, 14:27

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 11:48 
Poissa
Site Admin

Nenäskär lähettää sitten Aigulle? Ei ole hirveä kiire, riittää jos rundi valmis toukokuun puoleenväliin mennessä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 12:42 
Poissa

Eiköhän se onnistu.

Sitten ketjun varsinaiseen aiheeseen, mitä haistelet tänään? Yatagania. Olo on mukava kuin lammaspaistilla marinadissa. Mistään vakoilematta tuntuu, että tässä olisi päällimmäisenä rosmariini. Liemessä mukana ehkä minttua, salviaa ja laventelia. En tässä onnenpuuskassa jaksa edes yrittää niitä miettiä.

Kumma miten monesti pohditaan sitä, miten minun tuoksuni vaikuttaa toisiin. Toisten manipuloiminen hajuilla lienee liian vaikeaa ja tarkoitushakuista. On paljon helpompi vaikuttaa tuoksuilla itseensä ja omaan käyttäytymiseensä ja sitä kautta kenties muiden suhtautumiseen minuun. Olen jotenkin hieman hiprakassa tästä tuoksusta. Iloinen, holtiton, enkä voi ottaa täyttä vastuuta tekemisistäni nyt.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 12:44 
Poissa

Kuulostaa todella sellaiselta tuoksulta, jota minun pitäisi kokeilla. Joogasin juuri ja tuoksulyhdyssä höyrysi seetripuu-rosmariini-basilika-yhdistelmä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 12:52 
Poissa

Ensinuotit katoavat nyt. Jäljelle jää nahkaa, puuta ja lavantelia. Googlasin sen verran, että se mun päällimmäinen rosmariini lienee tuttu mänty. Alku oli sellainen pamaus, että tässä vaiheessa on laskuhumalan makua. Tekisi mieli lisätä hieman? Voiko tähän jäädä koukkuun?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 13:08 
Poissa

Yatagan! Me gusta :P

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 14:28 
Poissa

päivä yatagan kupeella jatkuu. Ehdin jo hieman pettyä, kun tuoksu vaimeni sisätiloissa. Ulkona liikkeessä, kehon lämmetessä ja tuulen pyöriessä comeback. On kuin suussa olisi lihaliemikuutio ja ympärillä mäntymetsää, sinertävänvihreää keinomäntymetsää.
Bussissa kuskilla Tabacia. Kellään muulla ei mitään haistettavaksi asti. Suomalaiset hajutonta kansaa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 14:40 
Poissa

itse en ole käyttänyt tabacia sitten armeijan. Talvileirillä oli mukana maitoa, jota pidin limsapullossa, jota säilytin makuupussin sisällä, jottei se jäätyisi. Maitopullo unohtui kuukausiksi makuupussin sisään, kunnes ruvettiin etsimään syytä, miksi tuvassa haisi mädäntynyt raato. Syy löytyi, makuupussissa tavaton löyhkä. Käytin tabacini sen peittämiseen. Nuo hajut ovat sulautuneet niin yhteen, enkä ole tabaciin sen jälkeen koskenut.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 16:00 
Poissa

Kamicha kirjoitti:
Näkymä tuskin pelaa nuottien kanssa, uskon, että se toimii ihan puhtaasti käyttäjien love-tusten kautta.

Itsekin pähkäilin noin mutta toisaalta ne kyllä jotenkin varmasti myös ryhmittelee tuoksut koska mitään britnispiersiä ei esim. Dzongkhan kanssa yritetty parittaa. Ehkä ne menee sitten ihan vaan tuoksuryhmittäin ja love-klikkailujen mukaan...

Gogol kirjoitti:
Olen poikkeuksellisen eritealtistunut ja pidän lähes kaikista eritteistä, poikkeuksina pistävä hiki, vanha kusi ja maailman hirvein haju, istukan tuoksu.

Oi, nyt sun on Nikolai Vasiljevitš Gogol pakko vähän avata tuota istukkaa! Miltä se tuoksuu??

Suihkaisin kämmenselälle tuoksutreffien arpajaisvoittoani, Versacen Pour Hommea. Se muistuttaa minua jostakin mutta en saa millään kiinni, että mistä. Alku on kivan sitruksinen ja keskivaihe oli jotenkin puuterinen. Kuvittelin tunnistavani pelargonian jostain välistä. Nyt tämä alkaa ehkä vähän syytämään tikkuja nenään enkä oikein keksi mikä muu se voisi olla kuin myski vaikka en suoranaisesti sitä myskiksi tunnistakaan. Onneksi ovat aika pikkuisia tikkuja. Voihan se toki olla seetrikin vaikka sitäkään mun nenäni ei itsenään tavoita. Ambraa en tästä harmikseni juurikaan tavoita vaikka sitä pitäisi kaiketi olla.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 16:18 
Poissa

se fragrantica suosituslista pysyy aiia pitkälti samanlaisena koko ajan eli se käytännössä harrastajien tykkäämä kärki. Perustuu niille äänestyksille. Oletko itse äänestänyt? Entä ainesosia?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 16:44 
Poissa

En ole antanut ääniä, jotenkin se tuntuu...tai siis mun on vaikeaa asettaa tuoksuja millekään asteikolle. Ainoa josta olen äänestänyt taitaa olla Fahrenheit ja se on saanut love-äänen minulta.

Oho, kävin tarkistamassa ja olen näköjään antanut love-äänen myös The Body Shopin Amoritolle mutta se taisi johtua enemmänkin kyseiseen tuoksuun liittyvistä emotionaalisista kokemuksista. Vaikka kyllä minä sitä tuoksunakin kovasti rakastan. :D Dislike ääniä minulla näytti olevan yksi ja se oli mennyt Yuzu Foulle.

Niin ja ainesosia en ole äänestellyt, en ole edes tajunnut, että niitäkin voi jotenkin äänestää. Paitsi siis jokaisen tuoksun yhteydessä, että mitä omasta mielestään siinä haistaa mutta en ole tehnyt sitäkään.

Versacen Pour Hommen drydown on aika miellyttävä. Tähän on tullut joku jännä tuksu jota en tunnista ja josta on vaikeaa saada kiinni, sen haistaa mutta sitten se pakenee.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 17:29 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Bussissa kuskilla Tabacia. Kellään muulla ei mitään haistettavaksi asti. Suomalaiset hajutonta kansaa.

Totta, harvemmin mitään haistaa.. tosin en olekaan mitenkään hirmuisen ahkera ihmisten ilmoilla liikkuja.
Ilahdun aina, kun tunnistan jotain, oli se mitä vaan. Jossain julkisissa tiloissa viime päivinä olen haistanut sinne jääneen vanan ehkä Oscaria ja Acqua di Gió'ta. Nuorella naispuolisella työkaverilla taitaa olla Gioiaa tms., ja toisella, äitini ikäisellä Miss Dior Chérie'tä :D.

Mun hengityskanavani ovat edelleen ärsyyntyneet eilisestä. Olis voinut pitää tuoksuttoman päivän, laitoin kuitenkin aamulla Galimardin Rencontrea.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 17:45 
Poissa
Site Admin

Yatagania!!!!!!!!! Tää on ihana, yhtä swoonworthy kuin Toxu+Jaakiem yhdessä Fiat 500:n takapenkille pakattuina :D Täyden pullon tavaraa.

Tänään on ollut hyvä päivä meille kaikille. Sain duunin Italiasta (en tarvitse sitä koska mulla on jo kaksi mutta olen silti iloinen). 4-vuotias kutsuttiin luokkatoverinsa synttäreille. Ne pidetään country clubilla Rooman keskustassa :shock: Miehen jutuista en viitsi edes raportoida.

Appelsiinit ja kirsikat kukkivat, eli livereferenssejä putoilee kadulle. Appelsiininkukka on oikeasti aivan huumaava. Kirsikankukka on lähes tuoksuton, mutta hyvin lähellä Heeleyn L'amandiereä. Lähden nuuhkimaan niitä lisää huomenna Amerikan pääkaupunkiin.

Kävin äsken viljelemässä asiakassuhdettani lähiparfymerian setään. Ostin lahjapullon - ja sain kylkiäisiksi vaatimattomat 20 ilmaisnäytettä! Creediä, Penhaligonia, Caronia, Goutalia ja puoli tusinaa suloista The Different Companyn minipulloa. Sedän pitäisi varmaan ulkoilla enemmän... Tai no, siis tunnistaahan se mussa fellow-addictin :oops:

Suunnitelkaa vakavasti käyntiä Roomassa. Setä on jo käynyt Kemissä eikä varmasti päästä teitäkään kotiin tyhjin käsin,

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 17:50 
Poissa

Mon djöö, pakko päästä Roomaan.

Olen tosin hieman traumatisoitunut appelsiininkukista Le Labon Fleur d'Orangerin jäljiltä. WC-Ankka potenssiin tuhat.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 17:54 
Poissa
Site Admin

Se tai Le Labon Neroli on yksi maailman kauheimmista myynnissä olevista tuoksuista.

Mulla on kaksi oikeaa appelsiininkukkaa taskussa, virvoittelen niillä vuotavaa nenääni. (Nyt pakko mennä pakkaamaan.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 17 Huhti 2012, 18:01 
Poissa

Olen antanut Gogolin blogin johdatella turmioon. Tilasin tästä postauksesta inspiroituneena - http://gogolinnena.wordpress.com/2012/0 ... kileninki/ - YS UZACin kolmen parfyymin halvahkon samplesetin. Se tuli perille tänään, ja kaikki kolme elegantisti pakattua parfyymiputkiloa tietenkin pakko nuuskutella läpi.

Gogolin kuvaama Métaboles on tosiaan ihon lähellä pysyttelevää silkkiä, jos kohta maskuliinista sellaista. Alku tuoksuu gin&tonicille limen kera. Sitten kuvioon tulee minttua ja hiven myskiä. Tuoksun volyymi katoaa pian, mutta pysyy pitkään iholla hentona, aivan hienoisena väreilynä. Tämä voisi olla hienostuneen, älykkään, sydämeltään vihreän miehen toimistotuoksu.

Pohadka on menneen maailman tupakkaa! Piipputupakkaa, ei Marlboro Lightia. Tältä tuoksuivat Pariisin kirjalliset salongit 1800-luvulla. Haistanko taustalla pienen kannabiksenväreen? Ja palan saippuaa? Tältä tuoksui cabaret-tyttöjen pukuhuoneet ja boheemien mutta varakkaiden herrasmiesten pied-à-terret. Fantastinen tuoksu! 2012-luvulla tämän tuoksun voi tavoittaa nuuskimalla vintage-kauppojen vanhoja iltapukuja. Esim. Play it Again, Sam Kruununhaassa tuoksuu hivenen tältä.

Monodie edustaa kuvauksen mukaan "modernia minimalismia", mutta minulle tämä on helppo, feminiininen ja hauska fruity floral. Aikuisten Tommy Girl. Mukana sitrushedelmiä, ruusua, muita kukkia, vähän karkkia. Tämä on oikeastaan aika ihana. Nyt on kevät. What's there not to like?

Harmittaa, että sample setin ulkopolelle jäi Lale, jonka pitäisi edustaa valkoisia kukkia ja nahkaa. Tuoksua kuvataan iskulauseella "Air and imagination". En todellakaan tiedä, miten valkoisiin kukkiin ja nahkaan voi yhdistää sanan "air", mutta olisin halunnut aistia tämän ihmeen.

Lainaan näitä sampleja mielelläni, jos jotakuta kiinnostaa!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]