Tänään on 14 Touko 2025, 14:52

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 130  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 13:00 
Poissa

Sumukorento kirjoitti:
Mä ostin kasan arabiöljyjä, jotka eivät ole saapuneet. Odotan ensi viikkoon, sitten reklamoin :(

Tilasin myös muutaman arabiöljyn, kun hintaa niille ei juurikaan tullut muutamaa kymppiä enempää. Postitusajat ovat ilmeisen pitkiä, lueskelin että myös muilla on ollut samanlaisia kokemuksia.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 14:17 
Poissa

Luulin ensin, etten ole ostanut yhtään pulloa tässä kuussa, kunnes muistin Rocabarin. Olen ostanut myös L'Occitanen Eau des bauxin ja Vetyverin, mutta en edes laskenut niitä tuoksuostoksiksi, kun ostin samalla partavaahtoa eli tarvetavaraa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 14:22 
Poissa

Patykan Chypre saapui! :dance:

Niin ja unohdin kokonaan Aroma M:n Geisha Bluen, joka ehti roikkua varmaan kymmenisen vuotta toivelistalla (osin siksi, että Aroma M:n nettisivulla neuvotaan tilaamaan LuckyScentistä, jossa postimaksut ovat lähes saman hintaisia kuin itse tuoksu: kun sain sovittua toimituksen pääkallopaikalta, säästin huimasti).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Elo 2013, 22:35 
Poissa

Sain sokkona hankitun Encre Noiren (Lalique) viime viikon maanantaina. Olen pitänyt tuoksua siitä lähtien joka päivä, ja joka yö. Olen tutustunut tuoksuun huolella ja yrittänyt päästä ytimeen kiinni, mutta en vieläkään ole pystynyt muodostamaan tuoksusta aivan lopullista mielipidettä. Tykkään kovasti, mutta kuinka paljon? En osaa vielä sanoa onko kyseessä neljän vaiko viiden tähden tuoksu...

Luin tuoksusta paljon ennen hankintaa. Siinä kiinnitti huomio ehkä ennenmuuta siihen, että haisu oli saanut fantastisen vastaanoton sekä suuren yleisön, että myös kriittisten bloggareiden ja hardcore harrastajien osalta. Bloggareiden ja harrastajien, joiden makua olen oppinut arvostamaan ja pitämään mieleisenäni.

Aromi sinällään ei ole ollut tuoksussa yllättävä. Alun kuivakka tupakan tuhka auringon polttamine ruohotupsuineen taipuu nopeasti hennon salmiakkiseen, puiseen vetiveriin. Pohjalla syntsapuuta ja ripaus hapokasta marjaa, joka tulee tosin esiin vasta ihon lämpötilan noustessa huomattavan paljon normaalista. Tämä tumma metsämarja noutti on erikoinen ja jännittävä, aivolohkoja askarruttava. (Bois de Jasminin Victoria tunnisti tämän karhunvadelmaksi)

Se mikä tässä yllätti on tuoksun luonne. Monet puhuvat tämän olevan ärhäkkä, voimakas ja jopa raakalaismainen, mutta miun mieleen tämä on ihan höpöhöpöä. Encre Noire on yllättävän vieno ja sivistynyt luonteeltaan. Se on periaatteessa makuuni nähden liiankin hiljainen, ja niinpä olen tottunut käyttämään tätä kerroksittain suihkuteltuna. Siis; suihkin samaan kohtaan kaksi, jopa kolme kertaa. Näin keskimääräinen annokseni tämän tuoksun kohdalla liikkuu siellä kahdekan - kahdentoista suihkautuksen hujakoilla. Tällä proseduurilla se kestää kokonaisen päivän, ja luo ihonmyötäisen, mukavan maskuliinisen auran. Nam.
Todella, EN on ehkäpä koko kokoelmani miedoin tuoksu, noin runsaasti suihkutellenkin. Ja mie oon nauttinut tästä ominaisuudesta kyllä täysin siemauksin, sillä olen kärsinyt viime aikoina (fyysisestä) pahoinvoinnista, eikä mieleeni ole edes tullut pitää mitään makeaa tai voimakasta. Yikes.

Miusta on kai tulossa tylsä vanha pieru, sillä olen alkanut Encre Noiren myötä haaveilemaan muistakin hiljaisista tuoksuista, puisista vetivereistä ja suitsukkeista.

Encre Noirea on muuten verrattu paljon Chanelin (loistavaan) Sycomoreen. No joopa joo, samalla pallokentällähän nämä pomppottelevat, mutta tuoksut ovat lopulta hyvin erilaisia. Suurin erottaja on Sycomoren pehmeä ja vetiverin kanssa lähes tasapuolisesti painiva santeli noutti, joka puuttuu Encrestä kokonaan.

----

Haha. Kuka muuten osaa vastata seuraavaan kysymykseen: Miksi Encre Noiren mehu on värjätty haalean violetiksi vaikka tuoksun pullo on läpinäkymätön??
Oikein vastanneelle voisin lähettää vaikkapa kasan mystisiä pillereitä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 00:51 
Poissa

toxu kirjoitti:
Miusta on kai tulossa tylsä vanha pieru, sillä olen alkanut Encre Noiren myötä haaveilemaan muistakin hiljaisista tuoksuista, puisista vetivereistä ja suitsukkeista.

Toxukin näkee jo totuuden valon: vetiverit ja suitsukkeet ovat parhaita. (Ja nahkat kanssa)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2013, 16:04 
Poissa

toxu kirjoitti:
Se mikä tässä yllätti on tuoksun luonne. Monet puhuvat tämän olevan ärhäkkä, voimakas ja jopa raakalaismainen, mutta miun mieleen tämä on ihan höpöhöpöä. Encre Noire on yllättävän vieno ja sivistynyt luonteeltaan...Encre Noirea on muuten verrattu paljon Chanelin (loistavaan) Sycomoreen. No joopa joo, samalla pallokentällähän nämä pomppottelevat, mutta tuoksut ovat lopulta hyvin erilaisia. Suurin erottaja on Sycomoren pehmeä ja vetiverin kanssa lähes tasapuolisesti painiva santeli noutti, joka puuttuu Encrestä kokonaan.

Saman pistin merkille. Lähes poikeuksetta Encre Noiren arvioissa muistettiin korostaa, että tuoksu on erittäin voimakas ja reilummalla kädellä annosteltuna muuttuu tukahduttavaksi. Oma kokemus on täysin päinvastainen, toki se on luonteeltaan tumma mutta mielestäni erittäin kohtelias ja hyvätapainen, jopa eteerinen. Itseasiassa kun sain ensimmäisen näytteen Encre Noiresta, arvioiden perusteella odotin jotain aivan muuta ja aloin epäillä jopa että onko kyseessä joku reformulaatio tms. mutta tuskin siitä on kyse. En tiedä, voikohan kyseessä olla jokin kulttuurisidonnainen nenä -kuvio?

Sycomoreen nähden Encre Noire on omaan nenääni paljon suoraviivaisempi. Minun nenääni EN on raikkaampi ja helpompi kuin Sycomore. Saatavuuden ja hinnan lisäksi ainoa syy, joka on estänyt Sycomoren hankinnan on sen kuivuus. Ostoslistalla se kuitenkin on ehdottomasti.

Olen tässä hiukan pallotellut ajatusta, että miten voisin tehdä tuosta Encre Noiresta vähän mielenkiintoisemman jonkin toisen hajuveden avustuksella. Tiedän, vaarallisilla vesillä liikutaan, mutta jotain se kaipaa. Joka tapauksessa, upea tuoksu ja odotan innolla sateisia syyspäiviä, että pääsisin siitä kunnolla nauttimaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2013, 16:06 
Poissa

Kotiutettu Le Labon travel kit (Labdanum, Lys ja Ylang) kaupasta ja ubermummochypre Niki de Saint Phalle swappina. Niki on aika tuju, veikkaan että mies kategorisoi tämän partavedeksi. Minä tosin saatan tykästyä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2013, 18:07 
Poissa

Pojat, mä koen Encre Noiren vähän liian tujuna. Tai kyse on pikemminkin sellaisesta tunteesta, että se jää liian häiritsevästi nenään, jos sitä on omalla iholla. Miehelläni tai ohikulkijalla se on mielestäni yksi upeimmista tuoksuista, mutta vaikka laittaisin sitä kuinka pienen ripauksen, minulla on tunne, että tuoksun liikaa, koska haistan sen koko ajan, enkä vain esim. liikahtaessani. Saattaa olla, että kyseessä on E, koska samantyylinen, vähän tukala olo mulle tulee myös Lalique Perlesin kanssa.

Tilasin, kun halvalla sain, Balmain Eau d'Amazonien sokkona.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 23 Elo 2013, 20:10 
Poissa

Sumukorento kirjoitti:
Pojat, mä koen Encre Noiren vähän liian tujuna. Tai kyse on pikemminkin sellaisesta tunteesta, että se jää liian häiritsevästi nenään, jos sitä on omalla iholla. Miehelläni tai ohikulkijalla se on mielestäni yksi upeimmista tuoksuista, mutta vaikka laittaisin sitä kuinka pienen ripauksen, minulla on tunne, että tuoksun liikaa, koska haistan sen koko ajan, enkä vain esim. liikahtaessani. Saattaa olla, että kyseessä on E, koska samantyylinen, vähän tukala olo mulle tulee myös Lalique Perlesin kanssa.

Tilasin, kun halvalla sain, Balmain Eau d'Amazonien sokkona.

Mun nenään encre noire liian savuinen,vähän palanut.Jotenkin mieleen Bulgari black,jossa myös palanut (kumi) häiritsee.Muuten kumpikin tuoksu aika leutoja,ei mitenkään liian voimakkaita.Makuasioita 8-) Tykkään tummista,jopa synkistä tuoksuista,mutta aina välillä joissain on joku pieni juttu,joka työntää pois.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 11:30 
Poissa

Saattoi käydä niin, että ostin pullollisen Sandaloa. Ison pullon kaiken lisäksi.

Pitää varmaan sujauttaa pari ei näin speciaalia pulloa pikkuveljelle, ettei pääse tuo kasa liikaa kasvamaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 12:01 
Poissa

Jaakiem kirjoitti:
Saattoi käydä niin, että...

Hahhahaa, kyllä huomaa, että Jaakiem ja minä olemme Pohjanmaalta :mrgreen: .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 26 Elo 2013, 19:05 
Poissa

Nyt on Ambre Narguilea tulossa, kun se lopultakin ilmestyi takaisin Hermesin verkkokaupan valikoimaan. Painiskelin pitkään sen kanssa, että tilaanko ison pullon vai pikkupullosetin, mutta kallistuin pikkupulloihin, koska muutkin Hermessencet kiinnostavat ja iso pullo on niin tyyris... Tulossa siis 2 x AN, Ostamanthe Yunnan ja Santal Massoïa. Poivre kiinnosti myös, mutta epäilen, että siitä ei olisi minulle käyttötuoksuksi, vaikka varmasti kiinnostava ja laadukas onkin.

(Vähän olisi houkutellut se iso myös niiden raaka-ainekysymysten vuoksi.. Mikäs niiden uusien rajoitteiden tilanne muuten on? Tulossa edelleen?)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Syys 2013, 21:06 
Poissa

Olin taas huono ihminen ja tilasin Garofano-pullon.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Syys 2013, 17:41 
Poissa

Kävin just hakemassa postista Saksan paketin. Sain näytteinä Blue encensin, Blackin ja Goutalin uuden monsieurin. Ihan hyvin toteutuivat nuo näytetoiveet tällä kertaa. Kaikki kolme ovat pikaisen paperihaistelun perusteella aika hyviä. Eniten tykkäsin ensivaikutelman perusteella Monsieurista tai Blackista. Black on pölyisin puinen lakritsi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Syys 2013, 19:57 
Poissa

Jaakiem, elä välitä, minäkin olin huono ihminen :aurinko: hommasin alkuperäisen Dior:n Addict 30 ml:n puhtaan Parfyymin, Vintage Chalimar:n edt:n ja 8 ml:n vintage Parfyymin :aurinko: :aurinko: enpä malta näiden kotiutumista odotella. Ai nii, ja Chalimar sai myös kaveriksi body bowder rippeet. :aurinko:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 1944 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93 ... 130  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]