Tässä nyt kun olen laatinut pari sample-tilausta ja pohdiskellut, mitä kaikkea haluaisin kokeilla, tuli mieleeni laatia tämä ketju. Eli mitä niche tuoksuja te haluaisitte seuraavaksi kokeilla? Mitä on listalla ja mikä niissä houkuttelee?
Minäpä aloitan jostain: (listaksihan tämä taitaa mennä

)
Serge Lutens: Fumerie Turque. Tämä alkoi houkuttelemaan kun luin Mohnin kirjoittaman kuvauksen tästä tuoksusta. Savua, iloa, viettelystä...
Mieleni tekevi myöskin nahkaa: himottaa kokeilla
Bottega Venetaa, koska se voisi ilmeisesti olla ihan käyttötuoksu, eikä vain omien hämyisten iltojeni ilo. Toisekseen tänään tajusin pitäväni kumin tuoksusta, kun avoimesta ikkunasta tuli kumin tuoksu kun prätkä meni ohitse. Siispä
Bvulgarin Black. Oli se listalla silti jo aiemminkin. Sitä vain on pakko saada haistaa. Ja joskus, vuosia sitten olen muistaakseni haistanutkin! Mutta se on pelkkä muisto vain... (EDIT. Hoppista, tein vahingossa virheen, ajatuksissani lisäsin tähän myös Bvulgarin ja Bottegan vaikkeivat ole nicheetä...Sori. Annan niiden silti olla tuossa)
Eilen tein ihan ylläripylläri valintoja Luckyscentissä. Katselin mikä kiinnostaa. No nämä, hain tällä kertaa selvästi jotain iloisempaa kuin ylläolevat tuoksut. Ja kesä taisi olla mielessä
Acqua di Biella: Kid Mohair. Oi mikä ihana pullo! Mangoa ja myskiä samassa, kuulosti niin mielenkiintoiselta, että naps koriin vain! Pehmeyttä yllätyksen kera luvassa?
Humiecki & Graef: Bosque. Esittelyssä tuoksun luvataan olevan lähes liian täydellinen. No mikäs se sellainen on? Miltä sellainen sitten tuoksuu? Kukkia ja myskiä, hyvältä kuulostaa. Miksi aina kaikki missä on myskiä houkuttaa? (tai no, tiedän syyn. Äiti. Äiti joka käytti aina Mysk by Alyssa Ashley tuoksua ja joka kuvastaa mulle rakkautta ja iloisuutta ja pehmeyttä. Ja turvaa.)
Carthusia: Fiori di Capri. Hmm. Niin miksiköhän tästä kiinnostuin. Sen täytyy olla mielikuvat. Kesäinen Capri, ei ehkä kuumimmillaan, mielessä kukkia, aurinkoa, sininen meri ja minä kukkien ja puiden keskellä veden ja kaupungin yllä. Kauniina ja valkoisessa kesämekossa. (miksi valkoisessa, eihän minulla ole valkoista kesämekkoa? enkä taitaisi ostaakaan).
Keiko Mecheri: Peau de Peche. No jos nimen perusteella olisin valinnut, se olisi ollut saman valmistajan Paradise Lost. Mutta kun nyt ei kuitenkaan valittu sillä verukkeella. Persikkaa ja pehmeyttä. Kesään kirmaten?
Keiko Mecheri: Tarifa. Oh, ihana pullo taas. Appelsiininkukka kuulostaa aina viehättävältä. Tiedä sitten pidänkö siitä edes ihan hirveästi. No, aika näyttää. Ajattelen aurinkoa, oranssia ja illan pehmeyttä. Ja vaaleaa silkkiä.
Tällaisilla hassuilla ajatuksilla minä noista kiinnostuin. Ongelmana on vain se, että olen vielä kovin aloittelija ja nuotteihin en ole kovin hyvin perehtynyt. Pikku hiljaa toki etenee, varsinkin kun noita kaikkia saa eteensä