mukael kirjoitti:
tigrushka kirjoitti:
Timbuktua!
Nyt kun on vihdoin iso pullo (kiitos, Mukael!) niin voin käyttää tätä niin usein kuin tarve vaatii. Minulla oli entuudestaan puoliksi tyhjä 50 ml:n puteli, enkä raaskinut suhautella tätä niin usein kuin olisin halunnut. Ongelma ratkaistu.

Uteliaisuudesta: ootko jo suihkinut siitä 100ml pullosta? Oletan että sulla on suht vanhaa mallia se 50ml pullo, huomaatko mitään eroja? Mä huomasin että mun vanhalla kuvakkeella (puu) varustettu L'artisanin oma näyte ja toi 2014 alussa heiltä suoraan tilattu 100ml (aalto tms kiemurakuvake) poikkes inci-listaltaan toisistaan mutta siinä toki voi olla ainakin osasyynä että nykyisin ehkä kirjoitettu vielä enempi auki jotain tuoksukomponentteja (tosin on tuossa näytteessäkin niitä hydroxycitronellal yms lueteltu).
Tuoksun osalta olin itse huomaavinani että se näyte tuoksuu aavistuksen tummasävyisemmälle ja pullo puolestaan kirkkaammalle ja ehkä hivenen kukkaisammalle. Tähän voi tietty vaikuttaa myös se litkun tuoreus, en tiiä milloin se näyte on valmistettu. Timbuktu-identiteetistä ei kyllä voi erehtyä kummankaan kohdalla

Juu, otin ison pullon heti käyttöön, ja vanha viiskytmilliseni on tosiaan sitä vanhaa versiota. Tuoteselosteita en lukenut, mutta huomasin eron: vanha ON jotenkin voimakkaampi/ savuisempi/ puisempi/ tummasävyisempi, mutta uusi on toisaalta just hyvä työtuoksu: raikas, tehokas ja tyynnyttävä, ja tuoksuu kuitenkin tunnistettavasti Timbuktulta.
Vanhaa käytän siis edelleen säästeliäästi, kun haluan erityisesti nauttia tuoksusta, uusi on hyvä työhevonen.