Tänään on 15 Touko 2025, 07:51

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2012, 20:29 
Poissa
Site Admin

Mulle saa antaa siitä pienen dekantin 8)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2012, 20:36 
Poissa

Maybe, baby :wink: .

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2012, 22:27 
Poissa
Site Admin

Mulla on nyt ranteella Guerlainin Bois d'Armenieta. Tämä tuoksuu tosiaan bentsoiinilta.
Eli makealta, hivenen siirappimaiselta, vähän kuin amerikkalaiset aamiaispannukakut.
Erotan tuoksussa vähän särmää, mutta en luvattua pissaa.
Mun pitää muistaessani ostaa sitä armenianpaperia täältä.

En osaa vielä muutaman minuutin jälkeen sanoa onko tämä tuoksu minua vai ei - mutta kyllä tämä putoaa päälle kuin hyvinleikattu jakku. Tässä on välittömästi hyvä ja vapaa olla.

Miellän tämän työ- tai edustustuoksuksi. Tästä puuttuu vuodetuoksun hekuma ja ehkä myös jalkavaimojen jalat alta vievä suora toiminta.

On outoa saapua varhaiskeväästä suoraan sydänkesään. Kävin kattoterassilla katsomassa tähtiä ja kuuta. Ilma on paksua ja edelleen lämmintä. Lapset leikkivät päivällä vesileikkejä ulkona. Nyt alkaa se hikoilevien juomalasien ja greippikatkeroiden aika. Pamplelune istuu tähän tunnelmaan.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 00:00 
Poissa

The Different Companyn Bois d'Iris. Tykkään, porkkanainen iiris ja aika voimakas vetiver, varmaan se listattu seetrikin tässä miellyttävät.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Mitä haistelet tänään?
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 00:07 
Poissa

Olen haistellut aitoja tupakanlehtiä ja niissä on aika tuju aromi. Välillä pissantirahduksetkin tuoksuvat aika selvästi. Ja kyllä työpöytäni vieressä on tupakanlehtiä. Älkää kysykö miksi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 09:28 
Poissa

Tänään haistelen kokonaisvaltaisemmin Profumvm Roman Thvndraa. Tajuan vasta nyt, kuinka patsulivoittoinen tuoksu tämä on, fantastisen erilainen patsulikeskeinen kudelma! Aistin myös Vasilisan mainitseman herkkusieninuotin, tämä on minusta enemmän yleisemmin metsien umami-aromi, joka tulee sienistä ja jäkälästä. Se saattaa olla ihan vaan lopputulosta patsulin tuoksun maanläheisten osien ja tuoksun muiden osien välisestä vuorovaikutuksesta.

Thvndra on minulle todella helppo pidettävä ja menee ehkä tuonne rakastamieni vihertuoksujen kastiin, vaikka onkin melkoinen outo lintu. Meinaan testailla tätä vähän perusteellisemmin ja miettiä kaikessa rauhassa, josko on jopa pullollisen arvoinen jossain vaiheessa (ei tosin lähitulevaisuudessa, seuraavaan viisivuotissuunnitelmaan, kenties).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 10:42 
Poissa
Site Admin

Kamichan inspiroimana Thundraa. Lähdössä rannalle, joten loogisin valinta olisi aurinkorasvatuoksu ;)
Herkkusienet ja hippipatsuli, maanläheinen.

Edit: pysyy lähellä ihoa, multakellarimainen. Ajoimme artisokkapellon ohi johon oli kärrätty lantaa, tämä sopi siihen saumatta. Suositan Vasilisaa kokeilemaan tätä joskus, tässä on juuresmaisuutta.

Itse olen ällistyttävää kyllä enemmän fiinistelyn ystävä. Tämä saa mut ikävöimään Coromandelia jossa Neandertalin ihminen on puettu Brionin pukuun. Nautin juuri siitä jännitteestä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 15:52 
Poissa
Site Admin

Vaihdoin Coromandeliin. Olen hyljeksinyt sitä viime aikoina, turhaan.
Alku on eläimellinen. Hienostuneisuus ja karkeus tasapainoilee koko ajan.
Tämä tuoksu ei pitkästytä. Löydän siitä joka kerta uuden näkökulman.

Tässä on patsulin suora toiminta puettu sujuvaan kepeään jutusteluun. Ehkä juuri siksi se vetoaa minuun.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 18:30 
Poissa
Site Admin

Nyt on makeiden ja lämpimien tuoksujen sesonki peruuttamattomasti ohi.
Vien ne talvisäilöön.
Ulkona nahkeanlämmintä, jasmiini tuoksuu.

Kaipaan teräviä cologneja jotka leikkaavat tahmeaa ilmaa. Neroli Portofino, ehkä osa Dioreista, mikä muu?

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 20:41 
Poissa

Haistelin tänään Diorin Eau Sauvage Parfumia. Täytyy sanoa, että ensimmäinen löyhähdys oli kuivan nahkainen. Tuli ajatus, että tuoksu on kaikessa kuivassa sammaleisuudessaan ja nahkaisuudessaan aivan liian tunkkainen Suomen kylmään ilmastoon. Tuoksu toi mieleen Aramiksen ja Antaeuksen.
Drydown useamman tunnin myöhemmin oli oikein miellyttävä. Ambraisen pehmeä pohja suli miellyttäväksi ihollani. Voisin jopa varovasti annosteltuna käyttää tätä kuumien kesäiltojen tuoksuna - tosin mielummin Etelä-Euroopassa kuin Suomessa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2012, 22:22 
Poissa
Site Admin

High five Aigu!

Nuuhkin Bois d'Armenieta ja tämä sopii kyllä lämpöön.
Tuoksuu raapaistulta tulitikulta ja makean häivähdykseltä. Kaikkiaan kuitenkin kuiva ja keveä tuoksu.
Vähän kuin kantaisin jonkun sielua mukanani.

Kerroinko että kun seisoin aiemmin tänään supermarketissa valikoimassa broileria kylmäaltaasta, vieressä joku tuoksui uusimmalta Lutensilta (L'Eau Froide) :D Ei ole ikävä hajuttomaan Suomeen...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 18:07 
Poissa
Site Admin

Totaaliset tuoksuöverit. Kiitos, partner-in-crime Jaakiem!

Tulin superonnelliseksi ihanista dekanteista, paras tuliainen ikinä!

Diorin Eau Noiressa on selviytyjäpotentiaalia.

Päivän päätteeksi lasten kanssa puistoon, oloasuna Goutalin ihana Eau du Sud.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 19:34 
Poissa

Mikä ihana päivä, mun luckyscent tilaukseni tuli tänään! Kaikki tuoksut miellyttävät jollain tapaa, tosin aikas raikkaita tuoksuja olin onnistunut valitsemaan tällä kertaa, mutta tuli jotenkin tarpeeseen. Ja vaikka ihan vain vähän nuuhkein niin mä taisin rakastua Humiecki & Graefin Bosqueen...ihanan äidillisen pehmeä! Ja sain kun sainkin niitä Kurkdjianin tuoksuja maksutta, koko tilauksen musta lammas oli Absolue Pour le Soir todella voimakkaalla tupakantuoksullaan. Kesä here I come!! <3

Hah, ja huomasin että kolme kuudesta mun tilaamasta "otan mikä kuulostaa kivalta" näytteestä kuului Fragrantigan mukaan luokkaan Floral Woody Musk. Oli vain hauska huomata näin jälkeenpäin. Kyllä, siellä on mulle sopivia juttuja.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 22:53 
Poissa

Toiset käyvät Roomassa katsomassa Colosseumia, toiset tapaamassa Gogolia. Tein molemmat ja voin sanoa, että jälkimmäinen oli kiinnostavampi.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 30 Huhti 2012, 23:33 
Poissa
Site Admin

Kun asuin New Yorkissa, tein ystävilleni ja vierailleni Harlem- ja Brooklyn-kiertokäyntejä.
Tein niitä monen monta kertaa; vain yksi niistä oli myyttinen.

Jaakiem, luulen että pääsit juuri nauttimaan mun myyttisestä Rooma-kierroksestani :shock:
(Näitä tulee varmaan muitakin mutta tämä päivä ei toistu.)
Graziamille, buonanotte ja dormi bene hyvä rikoskumppanini :D :D :D

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]