Tänään on 16 Touko 2025, 02:09

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 12:39 
Poissa

Caron Pour un Hommea :romance-inlove:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Mitä haistelet tänään?
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 14:47 
Poissa

YR:n Rose Oudia.
Tämä ruusu on niin lyhytvartinen, että se päällä voi ihan hyvin puhua moottoriurheilusta dönerkebab kädessä.
Mutta ruusu se on silti.

(Tai ehkä tämä onkin ihan kamala mummosumute hehtaarin laskeumalla ja mun aivot vain ovat syöpyneet.)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 16:15 
Poissa

Fougère Royalea.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 17:41 
Poissa

Jules kirjoitti:
Fougère Royalea.

Kiintoisaa! Oletan, että kyse ei ole vintage-liemestä. Vertautuuko luontevasti mihinkään laajemmin tunnettuun tuoksuun? Olen nähnyt tuosta vuoden 2010 versiosta monenlaisia pyramideja, ja niistä parhaiten mieleen jäänyt näytti paperilla periaattessa kasari-aromaattiselta, jonka rakenteen läpäisee kanelilla ja kamomillalla kolmikerroksiseksi kohotettu kumariini.

Ja mulla on unenomainen intuitio-tutina siitä, että Penhaligon'sin Sartorial on Duchaufourin parafraasi alkuperäisestä. (vähän niinkuin FR:n niche-hippi aqua-flankkeri).

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 18:20 
Poissa

Koomitus kirjoitti:
Jules kirjoitti:
Fougère Royalea.

Kiintoisaa! Oletan, että kyse ei ole vintage-liemestä. Vertautuuko luontevasti mihinkään laajemmin tunnettuun tuoksuun? Olen nähnyt tuosta vuoden 2010 versiosta monenlaisia pyramideja, ja niistä parhaiten mieleen jäänyt näytti paperilla periaattessa kasari-aromaattiselta, jonka rakenteen läpäisee kanelilla ja kamomillalla kolmikerroksiseksi kohotettu kumariini.

Ja mulla on unenomainen intuitio-tutina siitä, että Penhaligon'sin Sartorial on Duchaufourin parafraasi alkuperäisestä. (vähän niinkuin FR:n niche-hippi aqua-flankkeri).

Jep, ei ole kyse antiikki-aineesta, vaan nykyversiosta ja siitä vain Eau de Parfum, ei parfyymi. Ainut mikä minulla vertailukohtana tulee mieleen, on Mouchoir de Monsieur. Minun tuoksuanalyyttiset taitoni - jos niitä edes olisi - eivät riitä sen tarkempaan kuvailuun, mutta jotain samaa tunnelmaa näissä on. FR ehkä on herkempi "ilmaston muutoksille" :) Tuoksuu siis aina hieman erilaiselta riippuen lämpötilasta, kosteudesta ja tuulen suunnasta :) Tässäkään en haista yhtäläisyyksiä Sartorialiin. Joskus joku sanoi Penhaligons'in English Fernin olevan lähellä alkuperäistä Fougère Royalea, mutta siihen en osaa sanoa mitään, koska en tunne originaalia. Joskus vuosia sitten olen testannut English Ferniä, ja siinä oli tietty vanhahtava sävy.

Viimeksi muokannut Jules päivämäärä 29 Huhti 2016, 13:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 18:44 
Poissa

Jotenkin tuli mieleen tämä:
Kerran Basenotesissa joku australialaisjäbä kirjoitti:
Recently a work colleague, upon smelling my fragrance of the day, asked me:
"Oh, my... Where did you find that stuff? They haven't made it for years!".
I was surprised... "I got a new bottle just the other day", I replied.
"What?", she asked, "A bottle of Fougere Royale?"
I laughed... "No", I replied, "this one is called Invasion Barbare".
She was shocked. IB smells just like her husband did in the 1960's.

Kiitos luonnehdinnasta, joka auttoi kovasti! Kun haistelee pyramidia silmillään, ei voi lainkaan päätellä mikä linja siellä hallitsee, jos mikään. Kaiken järjen mukaan sen pitäisikin olla enempi floral-powdery kuin aromaattinen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 28 Huhti 2016, 19:00 
Poissa

Koomitus kirjoitti:
Jotenkin tuli mieleen tämä:
Kerran Basenotesissa joku australialaisjäbä kirjoitti:
Recently a work colleague, upon smelling my fragrance of the day, asked me:
"Oh, my... Where did you find that stuff? They haven't made it for years!".
I was surprised... "I got a new bottle just the other day", I replied.
"What?", she asked, "A bottle of Fougere Royale?"
I laughed... "No", I replied, "this one is called Invasion Barbare".
She was shocked. IB smells just like her husband did in the 1960's.

Kiitos luonnehdinnasta, joka auttoi kovasti! Kun haistelee pyramidia silmillään, ei voi lainkaan päätellä mikä linja siellä hallitsee, jos mikään. Kaiken järjen mukaan sen pitäisikin olla enempi floral-powdery kuin aromaattinen.

Ole hyvä, Koomitus! Minäkin olen joskus sattunut näkemään tuon oheisen jutun, että joku oli luullut Invasion barbarea Fougére Royaliksi. Se on kiinnostavaa - mahtaisiko IB tosiaan muistuttaa Fougére Royalea! Sinänsä se ei minua ihmetyttäisi, sillä IB on kyllä kaunis tuoksu.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 29 Huhti 2016, 13:48 
Poissa

Odottelen, että yhdentekevä Zaran tuoksu häviää iholtani, jotta pääsen tööttäämään jotain kunnollista. En nyt edes jaksa tarkistaa, mikä on tuoksun nimi. En viitsinyt sylkeä lahjapulloon, vaikka se melko proosallisissa tunnelmissa haltuuni saateltiinkin ("Ota tuo, kun en viitsi saastuttaa heittämällä sitä roskiin."). Laittanen vahingon kiertämään, jahka ensin tapaan jonkun, joka tykkää muovisesta bergamotista mineraalimaisen "puisella" drydownilla.
Zarallahan on paljon täysin häpeilemättömiä klooneja hittituoksuista. Niiden hyllyt pitäisi vain jaksaa haistella läpi, ja silloin joutuu väkisinkin tekemisiin myös heidän ...öh, taiteellisesti riippumattoman tuotantonsa kanssa. Tämänpäiväisen perusteella ei kauheasti innosta.

EDIT: Aah, nyt ilta ja L'Instant de Guerlain Pour Homme. Kuonapatti poistui sielusta!

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Touko 2016, 08:34 
Poissa

Mitä yhteistä on seuraavilla tuoksuilla:

- Diptyque Oyedo
- Givenchy Pi
- L'Artisan Parfumeur DZING!

???

Kaikkien oikein vastanneiden kesken arvotaan toxu raapimaan palleja livenä!

---

Tänään muuten yllä DZING! Peräti 11 hassua suihkausta.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Touko 2016, 12:13 
Poissa

toxu kirjoitti:
Mitä yhteistä on seuraavilla tuoksuilla:

- Diptyque Oyedo
- Givenchy Pi
- L'Artisan Parfumeur DZING!

???

Kaikkien oikein vastanneiden kesken arvotaan toxu raapimaan palleja livenä!

---

Tänään muuten yllä DZING! Peräti 11 hassua suihkausta.

Kaikki tuoksuvat myrkytetyiltä makeisilta? Aiheuttavat suurina annostuksina iho-oireita eritoten herkemmillä ihoalueilla?

Itse haistelen Invasion Barbaren drydownia. Nimimerkki Julesin innoittamana palasin tuoksun pariin, kun se oli jo ensitestien jälkeen pudonnut rotaatiosta sinne varsinaisesti koskaan pääsemättäkään. Onhan tämä teknisesti moitteetton ja raaka-aineetkin ovat superhyviä, minkä pitäisi hinnan huomioiden olla itsestäänselvyys. Tuohon oikeastaan kiteytyy luksustuotteiden konsepti: ei tarvitse spekuloida, onko se hyvä vai ei - ainoastaan päättää tykkääkö siitä. Mulle on aina kuitenkin paremmin sopinut alempien hyllyjen tavara. Mua kiinnostaa käyttää ja kehittää arviointikykyä, enkä oikeastaan enää usko sellaista olevan olemassakaan kuin maku. Ainakin olen oppinut olemaan luottamatta siihen.
Vielä kun oppisi olemaan riippumattomampi muiden arvioista. Mistä tulikin mieleeni, että löysittehän jo Luca Turinin uuden blogin?

EDIT:typo
EDIT2: Tämä nauratti: http://perfumesilove.com/2016/04/13/perfumer-mugshots/

Viimeksi muokannut Koomitus päivämäärä 04 Touko 2016, 14:34, muokattu yhteensä 4 kertaa

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 01 Touko 2016, 16:20 
Poissa

[/quote]
Vielä kun oppisi olemaan riippumattomampi muiden arvioista. Mistä tulikin mieleeni, että löysittehän jo Luca Turinin uuden blogin?[/quote]

Juuri tästä on kysymys; ei kannata ottaa liian tosissaan toisten arvioita - oma mieltymys ratkaisee. Mitä taas tulee esimerkiksi Turiniin, niin aika harvoin oma ”makuni” näyttää kohtaavan hänen arvioittensa kanssa.

Kaiken lisäksi itse olen ollut huomaavinani sen, että silloin tällöin jonkun tuoksun näyte on ollut ratkaisesti erilainen kuin täyden pullon sisältö - yleensä parempi - paitsi juuri Invasion Barbaren kohdalla, jonka varsinaisen pullon sisältö osoittautui näytettä paremmaksi. Päinvastainen juttu oli mm. Fougére Royalen kohdalla, jonka näyte oli selvästi "laadukkaampi". Epäilin jopa, että olivat täyttäneet näyteputelin aidolla parfyymilla. Myöhemmin tilasinkin näytteen parfyymiversiosta, ja se tuki olettamustani - toki erot saattavat johtua myös erilaisista tuotantoeristä.

PS. Ihmisen maku ja mieltymykset tahtovat vaihdella ajan myötä, toisinaan joku tuoksu saattaa tuntua ylittämättömän hyvältä, joskus toisella kertaa taas kummastelee, etteihän tämä olekaan niin mainio kuin tuo toinen, jota en aiemmin arvostanut juuri miksikään... Esimerkki musiikin maailmasta: Beethoven kirjoitti mm. pianosonaatteihinsa tarkat merkinnät pedaalin käytöstä, mutta myöhemmin ei itsekään piitannut niistä tuon taivaallista :)

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Touko 2016, 14:09 
Poissa

Coromandelia.
Konvehtia ja kukkamultaa kauniisti tasapainotettuna.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 04 Touko 2016, 23:17 
Poissa
Site Admin

Kiireinen ja pitkä päivä, mutta olen koko päivän nauttinut liisan Sacrebleu Intensestä. Kiitos kun muistutit minua siitä, miten kiva kevättuoksu tämä on!

Ja kylläpä on kiva ilma...

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2016, 16:37 
Poissa

Eilen ja tänään työtuoksuna Encre Noire, työympäristönä aurinkoinen, säteilevä ja yllättävän lämmin Suvisaaristo.

Jo toissailtana testailimme tätä iholla. Nainen 23v., mies 20v ja minä. Jostain syystä ihollani häviää alle 30 minuutin kaikki terävyys, jäljelle jää pehmeä sypressi ja jalopuu eteerisine öljyineen. Myös nuoriso-osasto oli sitä mieltä, että EN tuoksui ihollani aivan erilaiselta kuin heidän, ja tässä tapauksessa paremmalta.

Lämmin kiitos Gogol :aurinko:, ihanaa, että Sacrebleu pääsee ulkoilemaan kanssasi !

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2016, 20:26 
Poissa

Hektinen työviikko alkoi Dzongkhalla ja jatkuu Timbuktulla. Kumpikin sekä tyynnyttää että piristää mieltä, mikä on optimaalinen yhdistelmä ankarissa olosuhteissa. :chores-chopwood:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 753, 754, 755, 756, 757, 758, 759 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]