Tänään on 15 Touko 2025, 21:16

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 799  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 10:03 
Poissa

Täytyy tähän tuoksujen poisheittämiseen todeta, että näytteet eivät valitettavasti kestä ikuisuuksia. Havaintoni mukaan useat kemialliset reaktiot tapahtuvat nopeammin pienissä nestemäärissä. Tämän olen huomannut niin viinien kuin hajuvesienkin kohdalle. Esimerkiksi Magnum-shamppanjat kypsyvät hitaammin ja kauniimmin kuin normaalipullot. Puolikkaat pullot uuvahtavat kaikkein nopeimmin. Samalla tavalla tuntuu, että hajuvesinäytteet väljähtyvät isoja pulloja nopeammin. Itse siivosin juuri vuoden alussa ison määrän pikkunäytteitä pois kuljeksimasta. Surullinen tosiasia oli, että monet niistä olivat jo aika käyttökelvottomia.

Btw, haistelen ja haisen nyt aamulla "Le secret de M. Aigu" -tuoksulle. Tämä on E2 - mäntysitrus-luokan puutuoksu. Tuoksu alkaa voimakkaalla sitruunan kuoren ja limetin tuulahduksella, jossa on mukana laventelia ja galbanumia. Kirpeän pinnan alla on yliannos mäntyä ja rinnalla valkeita kukkia (mm. kielo ja jasmiini). Pohjalla mm. myskiä ja sammalta sekä iso E tirkisteltäväksi niille, jotka haluavat testata näköään.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 10:36 
Heure exquise

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 10:57 
Poissa

Miulla päällä Habit Rouge (Eau de Parfum). 3 suihkausta. Korvan taukset + jaettu ranteisiin.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 11:42 
Poissa
Site Admin

Ooh, lainasin juuri tuota miehelle.
Yksi miehen tärkeä funktio elämässäni on kulkea hyvien tuoksujen vehikkelinä :wink:

Itse leikin Suomen kesää (täällä on harmaata ja sataa kohta).
Korallinvärinen kashmirvillapaita, Made in Heaven Oslo -farkut, petrolinsiniset Benettonin strutsinnahkaimitaatioballerinat, nauhallinen mustia makeanveden helmiä, Legende-huulipunaa joka on kirkastaa oloa heti - ja tujaus Diptyquen L'ombre dans l'eauta.

Mies päästää minut pian lastenvahtivuorosta ja pohdin mitä hauskaa teen iltapäivällä :roll:

Edit: vastaus - asioin kaupungilla. Pistäydyin ratikkapysäkille mennessäni Olfattoriossa (jonka tytöt lähettävät terveisiä Jaakiemille. Ne luonnollisesti luulivat meitä venäläisiksi) joten tuoksun nyt Un Zeste de Roselle.
Virvoittava helteessä.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 19:22 
Poissa

Yhä odottelen kaupunkikierrosta Hellinin kanssa (jonka mä siis aiemmin jouduin perumaan) mutta pääsin tänään pikaisesti Nudgeen ja Helsinki 10:een..

Honoren tuoksut oli pieni pettymys. Onko noissa luonnontuoksuissa samankaltainen pohja kun tuli niin kovasti Acorellet mieleen..? Kyllä tän päivän perusteella Comptoir Sud Pacifiquen Coco Extreme menee ostettavien listalle ennen Love Cocoa..

Ja CdG:n Series 3:sta yllätyin, sillä ennakkoasetelmista ja nuoteista poiketen Ouarzazate vetosi muhun Jaisalmeria enemmän..

Kämpin Kiehlsillä halusin tutustua kosmetiikkaan vaan, mutta sitten näin kivan näköisiä roll on-tuoksuöljyjä. Hintalaatusuhde taitaa olla noissa aika jees, 28 euroa ei kuulosta pahalta, vaikka pieniähän ne putkilot on.. Pidin myskistä eniten. Paljon täyteläisempi ja pehmeämpi kuin The Body Shopin White Musk.

Mies halusi käydä jossain Kluuvin lenkkarikaupassa ja olin ihan järkyttynyt kun siellähän onkin nykyään Putiikki Rannalla ja Parikat ja muut.. Sitten ohi kävellessä bongasin 2orbyyatin (???, kuinka tuo lausutaan??? luulin sen olevan jossain ihan toisaalla...) ja tiskillä Mad et Lenit. Kävin niitäkin nuuskimassa pikaisesti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 19:30 
Poissa
Site Admin

Onnittelut Tiia, putiikkineitsyys mennyttä!
Mä en perusta Honore des Pres'ta. Ainoa vähänkin kiinnostava on Chaman's Party, mutta vetiverejä on moni muu tehnyt niitäkin paremmin. Mutta pitää heti kärkeen sanoa että tuoksunoviisille nämä ovat ihan ok aloitusväylä.

Jos joskus tarvitset sitä kookosta, tai vaikka heti kesäksi, se on täällä joka kaupan tavaraa (voin tuoda ensi kerralla ison lastin tuoksuja, suora lento ja otan ruumalaukun) :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 19:43 
Poissa

Mitähän ne maksaa siellä..? Mulla on käsitys, että toi ei edes ole mikään kallis tuoksu..? Se on ihana, kiinnostuin koko brändistä, onhan se mulle vielä muutoin vieras.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 20:29 
Poissa

Old spicea kehissä. Todella hyvä tuoksu, eikä lainkaan minulle entuudestaan tuttu. Kumma miten paljon Suomessa puhutaan Old spicesta ja miten vähän sitä oikeastaan tunnetaan tai käytetään. Epäilen, että nimityksellä Old spice viitataan usein Tabaciin ja muihin. Tuoksu on hyvin mieto. Ihan kuin odotettaisiin, että tätä läträttäisiin avokämmennellä. Mietoudesta ei voi kuitenkaan moittia, kun ollaan tässä hintaluokassa.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 05 Touko 2012, 22:37 
Poissa

Pikkuisen tuli taas yliannosteltua :oops: .

Iholla ainakin

YsUzac Metaboles - vihreä, minulla myös mielestäni melko kukkainen, tuntuu kuitenkin toimivalta iholla. Olin haistavinani tässä mm. kuusamaa, mutta sitä ei ole ainakaan Fragrantican nuottilistalla mainittu. Jännä lakritsinen twisti.

Ys Uzac Pohadka :shock: :shock: tämän drydown on kuin oman ihoni tuoksu n. nelinkertaisella volyymilla. Enkä edes tupakoi!

By Killian Amber Oud - ikävä kyllä, tämäkin on aivan loistava ambra. Montako ambraa tyttö voisi omistaa, noin niinku teoreettisesti?
Rose Oud - raivokas juhannusruusu, jonka alta paljastuu melko hento agarnuotti ja suolaisuutta
Pure Oud - puuta, puuta ja puuta, pehmeämmällä ja sävykkäämmällä otteella kuin nuo Montalet.

Testasin l'Occitanessa uuden ambran. Tuoksua on muutettu, mutta melko vähän. Alkuperäisessä on vintage-henkinen puuterimainen nuotti, joka uudesta puuttuu. En alkuun erityisemmin piitannut siitä, mutta nykyisin olen siihen kiintynyt! Ambrapohja on kyllä hyvin samanlainen, tuntuvasti vaniljainen, hieman pirskahtelevasti mausteinen ja kuivemmilla puunuoteilla hieman kevennetty. Uusi on hieman persoonattomampi, mutta minusta edelleen ihan käyttökelpoinen ja viehättävä perusambra - joka aukenee kunnolla vasta iholla. Luultavasti helpommin lähestyttävä kuin vanha - mutta pidän tuosta vanhasta enemmän... ...ja kestokin tuntuu uudessa olevan huonompi. Immortellen kanssa tällä ei kyllä ole mitään tekemistä sen yhden ihokontaktin perusteella.

Ihastuin l'Occitanessa myös Eau des Bauxiin - raikas ja tasapainoisen oloinen puinen maustetuoksu. Sitä on kyllä vaan paperilla, mutta tutkin sen ehdottomasti paremmin.

Paperilla on vielä paljon muutakin :roll:

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 00:57 
Poissa

Kamicha kirjoitti:

Testasin l'Occitanessa uuden ambran. Tuoksua on muutettu, mutta melko vähän. Alkuperäisessä on vintage-henkinen puuterimainen nuotti, joka uudesta puuttuu. En alkuun erityisemmin piitannut siitä, mutta nykyisin olen siihen kiintynyt! Ambrapohja on kyllä hyvin samanlainen, tuntuvasti vaniljainen, hieman pirskahtelevasti mausteinen ja kuivemmilla puunuoteilla hieman kevennetty. Uusi on hieman persoonattomampi, mutta minusta edelleen ihan käyttökelpoinen ja viehättävä perusambra - joka aukenee kunnolla vasta iholla. Luultavasti helpommin lähestyttävä kuin vanha - mutta pidän tuosta vanhasta enemmän... ...ja kestokin tuntuu uudessa olevan huonompi. Immortellen kanssa tällä ei kyllä ole mitään tekemistä sen yhden ihokontaktin perusteella.

Mä kans tuoksuttelin sitä tänään. Ja siis uusi versio..? Viime kesänä myytiin poistohinnalla (oisko ollu 10 tai 15 euroa) ambrea ja eau d'iparieta. Ostin jälkimmäisen, ja myöhemmin kadutti, etten valinnut toisin. Päätyi kirppikselle. Sinne toisaalta päätyi honey & lemonkin..

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 08:35 
Poissa

Jep - lähellä vanhaa, mutta ei kuitenkaan ihan sama. On minusta kuitenkin ihan harkittava hankinta ambran ystävälle edelleen.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 08:37 
Heips,
Mulla on tänään Coromandel päivä

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 08:41 
Poissa
Site Admin

Good for you Kosmo! Täällä on liian kuuma.
Impulssiostin elen pikkupullon The Different Companyn (Divine) Bergamotea.
Ei ihan sokko-ostos, koeajoin tätä taannoin työmatkallani monta päivää.
Leikkaa tahmeaa lämpöä ihanasti.

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 09:19 
Oi joi. Kyllä se vaan näin on. Täällä taas on aivan tosi harmaa ja vesisade keli. Nyt kaipaa jotain "lämmittävää" :D Tässä näitä kuumia ilmoja odotellessa *** Hmm, tulikin mieleen kun joitain vuosia sitten käytiin Rodoksella ja siellä oli se +40 ja yli ja koin että mikään oikeastaan normi tuoksu ei oikein pysynyt iholla, haihtui ihan niinku puolessa tunnissa. Mitä siis suosittelet tällaisiin kuumiin ilmoihin mukaan otettavaksi, jotain mikä siis pysyy sen kuumuuden mukana??

Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 06 Touko 2012, 10:40 
Poissa

Ungaro Pour L'Homme II (1992). Valtavan monikerroksinen tuoksu, jossa on enemmän sivettiä kuin missään muussa tapaamassani miesten tuoksussa.
Guerlainin Jicky ja Chanelin Pour Monsieur rakastelemassa keskenään b-rapun vahatuilla käytävillä.

Tuoksupyramidi scentdirectiltä:

Basil oil, Bergamot oil, Coriander, Lavender, Lemon, Neroli, Orange

Carnation, Geranium, Ginger, Jasmin, Orris, Pepper, Rose

Ambrein, Benzoin, Cedar, Civet, Leather, Musk, Patchouli, Sandal, Tonka, Vanilla

Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11985 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 799  Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]