Oma järjestämätön top-kymppini on
Issey Miyake Le Feu - oriental woody
CdG Avignon - oriental woody
Hermes Ambre Narguile - oriental spicy
Six Scents Series 3 M - oriental (aijjaa

) - tässä on nyt kyllä kyse siitä, että tuoksu ei sovi Fragrantican luokitukseen ollenkaan. Siellä tuoksutyylinä on olemassa woody floral musk, mutta tässä ei ole kukkia lainkaan. Myskituoksu kyllä, joka ei minusta millään tavalla mene orientaalikategoriaan, on sen verran moderni - eikä lainkaan ambrainen.
Nasomatto Absinthe - woody aromatic
Serge Lutens Ambre Sultan - Fragrantica ei ole ilennyt luokitella, mutta sulttaani on kaikkien orientaalien äiti ja isä. Ja mausteinen sellainen.
Serge Lutens Jeux de peau - oriental woody - itse sanoisin kyllä, että aika lailla kallellaan myös gourmandiin
ELdO Jasmin et Cigarette - woody floral musk - myös varsin vihreä
L'Artisan Tea for Two - aromatic spicy
Diptyque L'Ombre dans L'Eau - floral - tämäkin on hyvin, hyvin vihreä, itse luokittelisin ehdottomasti floral green Fragranticassa
Ja tämä lista on puhtaasti henkilökohtainen, siinä on myös huomioitu tapani käyttää tuoksuja - ja tietty tyylillinen vaihtelu, jota tuoksuilta kaipaan. Voisin elää näiden tuoksujen kanssa, mutta mielelläni lisäisin tähän vielä muutaman, sanotaan viisi

. Kaipaan listalle vielä ainakin paria puutuoksua - kuivaa, joka voisi olla Chanelin Sycomore - ja mausteista, se voisi olla PG:n Indochine (mutta kumpikin tarvitsee enemmän käyttöä ennen päätöstä, Sycomoresta minulla ei ole tällä hetkellä edes näytettä) ja enemmän vihreää ja kukkaa. Kaikkien aikojen patsulituoksukin on haussa, CdG:n törkykalliin Luxe Patchoulin rinnalle on noussut pelkästään kallis Nasomatton Hindu Grass - mutta paremmuutta ei vielä ole ratkaistu... ...niinjoo, myös Aziyade haluaisi niin kovasti listalle...