calypso kirjoitti:
Anna kirjoitti:
Minä kun en ole ikinä tilannut ebaysta mitään, niin te muut, tilaatteko aina eurooppalaisilta myyjiltä ja jos myös jenkeistä, niin miten homma toiminut? Onko tulli napannut?
Minä olen tilannut jenkeistä, aasiasta ja briteistä pääasiassa. Ikinä ei ole ebay-ostokseni jääneet tulliin, mutta toisaalta ne ostokseni ovatkin useimmiten olleet alle tuon entisen ~45 euron rajan.
Teen muutenkin todella paljon nettiostoksia ihan ympäri maailman, ja vain mansikkalan (strawberrynet) paketit on useimmiten jääneet tulliin vaikka loppusumma on ollut alle tuon rajan eikä mitään ylimääräistä maksettavaa ollut. Rasittavaa ylimääräistä vaivaa. No, kerran yksi kenkätilaus Uudesta Seelannista jäi tulliin myös, ja siitä jouduin jopa pari kymppiä maksamaan, mutta tästäkin on useita vuosia aikaa. Olenkin pohtinut että miten tullin porukalla muka tulee riittämään jatkossa työntekijät tarkastelemaan noita paketteja yhtään sen tarkemmin kuin ennen, etenkin kun se raja minkä pitäisi jäädä haaviin ja josta tulisi maksaa alvit on nykyään niin naurettavan alhainen.

Mulla tulee Kiinasta paketteja harva se viikko, tilailen sieltä rakennekynsijuttuja, eikä mulla ole koskaan jäänyt ainoakaan paketti mihinkään kiinni. Toki mulla on aina ollut alle 45 euron ostoksia, mutta nyt kun raja on laskenut, niin harmittaa ihan vietävästi, esim. uusi uv-uuni Kiinasta tilattuna n. 25e kaikilla herkuilla ja Suomessa sama taas joku 60-70e. Eli uunit on nyt löydettävä sitten jostain muualta, toki niitä harvemmin tarvii uusia. Mulla on sellainen tuntuma, että mitä pienempi paketti, sen harvemmin tulli jaksaa siihen puuttua. Jostain syystä kaikista pienimmät paketit kulkeutuukin postilaatikkoon isoja paketteja nopeammin.