Kamicha kirjoitti:
Oma ennakkoasenteeni SM:ään oli rehellisen utelias, eikä siinä ollut mitään kielteistä. Olin todella yllättynyt siitä, kuinka voimakkaan vastenmielinen se minusta oli - ja minun on oikeasti vaikea kuvitella sitä, että tuo jonkun nenään oikeasti tuoksuisi hyvältä. Mutta uskottavahan se on - ja itse kyllä uskon ihokemiankin voimakkaaseenkin vaikutukseen. Toisaalta - voihan niille joillekin osille tuoksussa olla myös anosminen... ...ei se "vika" välttämättä ole muiden "rohkeudessa" tehdä yksilöllisiä valintoja.
Minulle ELDOn kokonaislinja on muutenkin vähän liian synteettinen, kova - ja vaikutusta haetaan nupit kaakkoon -metodilla vähän liikaa. Monesta ELDOn tuoksusta tulee mieleen lapsi, joka yrittää tehdä vaikutusta aikuisiin tempuillaan - tavallaan ihan symppis, mutta eihän sitä ikuisuuksiin jaksa ihastella. Mutta onhan ELDOlla silti muutama minullekin oikein mieluinen tuoksu, rakastan viileän tummanvihreää Eloge du Traitrea ja hyväntuulista tupakkijasmiinia, joka myös sulautuu minuun ihmeellisellä tavalla, aivan erinomainen tuoksu nahkavaatteiden seuraan. Omituinen ja alkuun ylimakea (nupit kaakkoon) Divin Enfant on omalla tavallaan fantastinen tuoksu, mutta toimii paremmin miehelläni kuin minulla, sillä oma ihoni syö tuoksua tasapainottavan, erinomaisen nahkanuotin. Ja läski sähkömieskin on aika jees, sitä vielä testailen lisää jossain välissä.
Like This on kyllä minun nenääni harvinaisen epäkoherentti ja synteettisen tuoksuinen sotku surullisen ohkaisella ikikukkanuotilla, enkä mitenkään pysty haistamaan siinä mitään frankinsensiin viittaavaakaan vaikka Alfarom ja Jaakiem kuinka väittävät

.
Tänään taidan ottaa uudemman kerran Resinaa.
En mäkään kyllä ikikukkaa ajatellut, kun Like thisiä testasin.
Kummeksun kylläkin noita moitteita Eldojen keinotekoisuudesta, sillä en ole siitä täysin mieltä. Esimerkiksi Rien tuoksuu mielestäni hyvin vakuuttavalta ja "aidolta", mitä sillä sitten tarkoitetaankin. Esimerkiksi Antiheroksen laventeli tai Nombre immensen patsuli tuntuivat kohtalaisen pehmeiltä, ainakin verrattuna moneen mainstream-tuoksuun.
Rienin ja Elogen osalta minulla on sellainen tunne, että niissä on isoja molekyylejä. Melestäni esimerkiksi Rienin aldehydit ovat hyvin isoja ja kimmoisia. Tämä on siis pelkkä omaan kokemukseen perustava näkemys. Isous kyllä viittaa keinotekoisiin molekyyleihin tai molekyylipaletin yksinkertaistamiseen tavalla tai toisella, mutta pidän siitä. Kyseessä ei ole kuitenkaan sotkuinen tuoksutyherö tai raakuva sameus.
Eldo muuten mainostaa ostavansa jotkut kukkatisleensä tai miksi niitä sanotaankaan, Rankasta. En muista tähän hätään, että oliko kyse röökijaskan jasmiinista. Eli eivät siis käytä puhtaasti synteettisiä kukkia. Luulisin, että tuo on totta, sillä valheesta kiinni jääminen tuollaisessa asiassa voisi olla kohtalokasta pienelle brändille.
Lisääksi se Eldon heppu Etienne de Swart oli kertonut (tai väittänyt, näkökulmasta riippuen) vasta olleessa Fifissä, että heidän laimentamaton perusnesteensä, josta tuoksut tehdään, on kuusi kertaa kalliimpaa kuin markkinoiden (tarkoittanee designereita) yläpään merkeillä. Eli kun ostaa pullon, mikä on aika kohtuuhintainen jokatapauksessa, niin siitä summasta kohtuuosa menee raakamateriaaleihin, olivat ne sitten luonnollisia tai synteettisiä. Muistaakseni Antoine Maisondieu on kertonut haastatteluissa, että Rienin liemi on raaka-aineiltaan erityisen tyyristä.