Käytän tuoksuja yleensä joka päivä. Joskus jos on oikein kiire aamulla niin unohdan laittaa hajuvettä, mutta otan yleensä sen vahingon kyllä sitten illemmalla takaisin. Deodorantit, vartalovoiteet ja pyykinpesuaineet otan mieluiten hajuttomina, että hajuvesi pääsee oikeuksiinsa eikä tule mitään tunkkaista tuoksusekoitusta kaikenmaailman tuotteista. Suihkutuotteet ja pesuaineet saavat kyllä tuoksua, en ole huomannut niiden tuoksujen jäävän iholle joten se ei haittaa. Ja onhan se nyt supertylsää käydä kokonaan tuoksuttomassa suihkussa, kokeiltu on.
Tuoksun valitsen fiiliksen mukaan, kuitenkin siten että töihin valitsen miedompia ja "helpompia" tuoksuja. Mutta jos sattuu olemaan jonkinlainen muu fiilis työaamuna niin teen poikkeuksen, ja valitsen jonkun voimakkaamman tai erikoisemman tuoksun, mutta koitan saada mahdollisimman pienen suihkauksen.

Yleensä työaamuina ei kuitenkaan ole mitenkään erityisempi fiilis, joten arkisemmilla tuoksuilla mennään kuten tilanteeseen sopii. Yöksi laitan usein jotain tuttua pehmoista tuoksua, jotain sellaista mikä ei häiritse vierustoveria.
Erikoisempia ja voimakkaampia tuoksuja tykkään käyttää kun olen yksin kotona. Tykkään ajatuksesta että se tuoksu on kokonaan minulle, ja voin tuoksua tai haista juuri niin oudolle tai pahalle tai vahvalle kuin itse haluan. Että kenelläkään ei ole mitään sanomista että pilaan ilmatilan tuoksullani, tai kukaan ei ole nyrpistelmässä nenäänsä (viittaan tällä lähinnä mieheeni

). Tai jos yhtäkkiä tuoksu alkaakin etomaan itseäni, niin saan sen pestyä heti pois, eikä kärsimystä tarvitse pitkittää. Kotona iltasella kokeilen myös uusia tuoksunäytteitä. Saatan kokeilla montaa tuoksua yhtäaikaa jos on sellainen haistelukausi menossa, mutta useimmiten kokeilen vain yhtä kerrallaan.
Suihkautan hajuvettä yleensä vasempaan ranteeseen tai käsivarren sisäpintaan, ja painan toiseen käteen tuoksua siitä. Jos haluan laittaa vielä toisen suihkauksen, niin suihkutan hajuvettä ilmaan ja pyörähdän siinä alla. Tai suihkautan käden mitan päästä tuoksua rintaan ja vatsaan. Joskus harvemmin skippaan tuon ekan tyylin kokonaan ja siirryn suoraan tuohon toiseen.